Dont help me, i will do it alone

288 6 0
                                    

Elise perspectief.

Opgelucht sta ik op van de stoel, het eten was lekker, het gepraat aan tafel was alleen minder leuk. Wel heb ik Ian beter leren kennen, hij zingt in een boyband, fource ofzoiets? We stappen weer in de auto, de moeder van Ian start de auto. Mijn vader wilde perse 3 glazen wijn drinken, ik stop mijn oortjes in mijn oren en luister naar de muziek.
Op de helft van de rit trilt mijn telefoon, snel open ik het appje van Lars. Wat moet die gozer op dit tijdstip van me? 'Hey, straks feestje. Kom je ook?' Lees ik, oprecht die gast is dom. Ik had vandaag al gezegd dat ik niet kon, maar misschien kan ik vannacht het huis uit sluipen. 'Yoo ik kan proberen t huis uit te sluipen' stuur ik terug, 'ik wacht op je xx' stuurt Lars terug, sukkel.

Na een half uurtje stopt Helen de auto op de oprit, "Ian slaapt bij jou vannacht" mompelt mijn vader. Fijn, zo kan ik dus niet het huis uit slapen. "Moet dat?" Zeur ik, mijn vader geeft me een strenge blik, "prima" zucht ik. Ik pak mijn telefoon en app Lars, 'kan niet nu, zoon van de nieuwe vriendin van mn pa moet bij mij slapen' stuur ik. Als mijn vader de deur opengemaakt heeft ren ik gelijk naar boven en draai de deur op slot, een slot op je deur is fijn, zo kan er niemand ongewenst binnenkomen. Ik trek mijn kleren uit en trek een veel te grote trui aan van Lars, geen idee hoe ik daar aan kom. Denk een keertje uit z'n kast getrokken, het ruikt gelukkig niet naar Lars want hij stinkt nog erger dan een hoop varkentjes bij elkaar. Ik ga weer op bed liggen en start mijn laptop, ik scroll even door instagram op mijn telefoon en kijk ondertussen YouTube. 'Jammer, morgen dan?😏' verschijnt er in beeld, 'Ja prima' stuur ik terug. Ik gooi mijn telefoon op bed en kijk geconcentreerd naar mijn laptop.

Ian perspectief.

"Doet Elise wel aardig tegen je?" Vraagt Jeroen, snel knik ik. Misschien moet ze gewoon even wennen? Haar vader is ook vreemdgegaan, net zoals mijn moeder. "Ze is boven, eerste deur" zegt hij, "dankje" mompel ik. Ik loop voorzichtig de trap op, "Elise?" Ik klop zachtjes op de deur. Ik hoor haar opstaan en naar de deur lopen, ze draait de deur van het slot en doet hem open. "Hoi" mompelt ze, "I-ik moest h-hier slapen v-van-" "ja ik weet het" onderbreekt ze me.
Ik loop achter Elise aan de kamer in, even bekijk ik de kamer. Wit met Gouds details, "mooie kamer" mompel ik, "thanks" haar stem klinkt iets blijer.
"Wat kijk je?" Vraag ik voorzichtig, "YouTube maar we kunnen een film kijken?" langzaam knik ik. "Kom" ze klopt naast zich neer op bed, glimlachend ga ik naast haar zitten.

Dont help me, I Will make it alone.Where stories live. Discover now