البارت العاشر..
في نهايه اليوم الجامعي لجميع ابطالنا..
شهد بتعب : ياااااه اخيرا خلصنا..
فيروز وهي مبتسمه: انا مش تعبانه خالص..بالعكس انهارده احلي يوم ف حياتي
شهد باستغراب: وده من ايه انشاء الله من دكتور اشف الرغاي ولا من دكتور بوحسن الي فقع مرارتي من اول ما دخلتله المحاضره..
فيروز بضحك: اشف وبوحسن!! لا من ده ولا من ده..عادي يعني فرحانه..ايه مفرحش؟؟!..
شهد باستغراب اكبر: لا يا اختي ربنا يديم فرحتك بس برضه من ايه ما انا لازم اعرف..اوعي تكوني مخبيه حاجه عليا والمصحف اشرحك..
فيروز باصطناع: سوافاااش!
شهد بفم مفتوح: ها.. سو ايه يا حبيبتي..
واكملت بخبث: ده الي يشوفك دلوقتي ميشوفكيش امبارح وانتي بتهزقي الجدع اسمه ايه ده مش فاكره؟!فيروز باندفاع: تقصدي احمد..
شهد بضحك وبنظره ذات معني: ايووووه هو ده..
قولتيلي بقي اسمه احمد مممم..هو ده الي مخليكي فرحانه كده؟!..فيروز بدون وعي وهي تنظر للزهور: اوي اوي يا شهد..
شهد بضحك: يالهووووي وقعتي ولاحدش سما عليكي يا بيضه..
فيروز بانتباه: في ايه يا شهد ايه الكلام الي بتقوليه ده؟!..
شهد بضحك وهي تقلدها: هو ايه الي في ايه انتي مش شايفه نفسك وانتي بتقوليلي اوي اوي يا شهد هييييح..
وبعدين وريني الورد ده كده اشوفه..فيروز وهي تمنعها من لمس تلك الزهور : لا لا سبيه متلمسهوش..
شهد باستغراب: مالك؟!
فيروز بحب وهي تنظر لتلك الزهور مره اخري : انا خدت عهد علي نفسي محدش يلمسه غيري..
شهد بضحك: للدرجادي.. طب قومي قومي ..علشان نروح..قوومي..
فيروز وهي تقف: علي فكره انتي فاهمه غلط..
شهد بضحك اكبر: من الناحيه دي متقلقيش انا فهماكي صح جدا..يلا يا ماما قدامي..
فيروز بضحك: ماشي يلا..
...
امام الجامعه
شهد: بقولك ايه يا ريري ما تروحي انتي وفيروز وانا ورايا كده مشوار هعمله وبعدين هبقي اروح..
ريهام: رايحه فين؟!
شهد بتوتر: ها..هروح اعمل شوبينج كده واجيب لبس يعني..
فيروز بصدمه: انتي بتستهبلي يا شهد ما انتي روحتي جبتي لبس امبارح..
شهد بتوتر: م.. ما هو.. ما هو انا في حاجات م الي جبتها مطلعتش مقاسي ف انا هروح ارجعها او استبدلها وكده يعني..
أنت تقرأ
روايه "لما نحب"
Romanceعندما يدق الحب علي قلوب ظنت يوماً آنه لا وجود للحب.. عندما تعلم مدي خطأك في معرفة من يحبك بصدق... عندما تسيء الظن في من أحببت ولا تجد شيئاً يعوض خسارتة🖤