Nama: Wong kunhang/Huang Guanheng/Hendery
Umur:21 tahun
Tarikh lahir: 28 September 1999
Tempat asal:Macau,China
Tinggal di: Seoul,Korea(Imagine je ye sayang sayang semua)
Nama: Julia/ Zhong Wei Ju
Umur:20 tahun
Tarikh lahir: (lebih baik tak patut diberitahu)
Tempat asal: Shanghai,China
Tempat tinggal: Seoul,Korea_____________
Dipagi hari yang indah. Hendery yang sudah bangun dari tidur merenung wajah julia yang masih dibuai mimpi.
-"such a cutie" kata hendery sambil mengusap rambut isterinya.Tiba-tiba julia terbangun.
-" oh mak kau kuning" kata hendery terkejut. "Good morning princess" hendery berkata sambil senyum melihat isterinya yang baru sahaja terbangun.
Lalu julia menjawab sambil menutupkan matanya sebab masih mengantuk, "good morning~"
"hows your sleep?" Soal hendery.
" Good...i'm dream about something-" jawab julia.
"whats your dream? Soal hendery lagu sambil senyum.
"Us...with a little girl-" jawab julia lagi.
"that little girl must be cute like you" kata hendery.
"Heh...i'm ugly like a potato..wait..no potato is delicious...i'm...just ugly-" jawab julia.
"how can you call yourseld ugly? everyone has their own beauty you know" kata hendery membalas apa yang hendery kata.
"Hehhh" kata julia sambil membuat muka huduh.
" cutie " hendery berkata sambil gelak.
"pegi mandi sana shuh shuh" kata hendery sambil menghalau isterinya itu.
"Hmm...ye la" jawab julia lalu pergi ke bilik air.
Selepas itu, hendery mengemas katil. Tiba-tiba telefon julia berbunyi. Lalu, hendery mengambil telefon milik julia.
"yangyang?" Hendery melihat sekeliling. Memastikan julia tiada didalam bilik. Selepas memastikan julia tiada di bilik,Hendery menekan butang bewarna hijau ditelefon itu.
"HELLO?" Kata hendery.
"Hello?? Hyung??" Yangyang pon balas.
"kenapa call julia?" soal hendery tegas.
"Nak tanya...julia ada tak??" Tanya yangyang yang confuse.
"ada, dia tengah mandi." Hendery menjawab.
"Ouh..kalau dia da siap...bagi tahu tau" kata yangyang.
"okay" walaupun hendery keliru, dia masih lagi menjawab.
//then//
Secara tetibe tibe...julia keluar dari bilik air.
Peringatan mesra untuk pembaca-pembaca dari Author juju: Dia da pakai baju ye sayang ii...sebab itu la julia...pakai baju dlam tndas
//back to the story//
Sebaik sahaja dia perasan julia, Hendery lantas meletakkan telefon julia ditempat asal.
"Baby tgh buat apa tu??" Tanya julia yang tidak tau apa apa yang terjadi seketika tadi.
"nothing, tadi ada orang call" Hendery menjawab tanpa memandang tepat kearah julia.
"Ouh...siapa call??" Tanya julia yang nak sangat tau.
Author juju:Sebuk btol dak julia ni..pineng kipala.
//back to the story//
"awak tengok lah sendiri" Hendery bangun lalu terus masuk kedalam bilik air.
"Kenapa pulak dengan budak tu-" kata julia dalam hatinya lalu mengambil iphone 11 pro miliknya yang berwarna hitam itu.
Julia membuka kata laluan phonenya lalu pergi ke bahagian call. Lalu julia perasan yang call itu yangyang iaitu bffnya. "Aduh yangyang...waktu macam ni la nak call" kata julia secara perlahan.
Tanpa melengahkan masa,julia pon menelefon yangyang "hello...kenapa call pagi-pagi??" Tanya julia yang dalam tergesa-gesa.
"aku nak ajak breakfast. Nak ikut tak?" ujar yangyang.
"Aq tanya hendery kejap nanti aku whatsapp atau call kau balik" jawab julia.
"okbye" yangyang menjawab lalu terus menamatkan panggilan.
"Bye-..kuang ajo betol..tak sempat aku nak cakap bye-" kata julia yang sedang memaki yangyang dalam diam.
Author put: yangyang busy tu😂
//back to the story//
Tetibe tibe hendery keluar dari bilik air tanpa berbaju tapi...ada tuala.
"call siapa?" hendery menyoal.
"Uh..yangyang-" jawab julia yang sedang gelabah.
Hendery mengangguk. "dia nak apa?"
"Dia ajak pergi breakfast-" jawab julia.
"abistu saya?" hendery menyoal sambil menyarungkan baju.
"Ermm..tatau-' julia menjawab.
"Boleh tak-" belum sempat perempuan itu abiskan ayatnya hendery sudah menyampuk.
"pergilah" hendery menjawab dengan nada yang malas.
"Siyes??" Soal julia yang tidak percaya.
"pergilah, kang saya tak bagi awak merajuk." Hendery mengelap rambutnya lalu memandang muka julia.
"Ok ok...thank you baby~~~" kata julia lalu membuat muka comel.
Hendery tersenyum lalu mengangguk. Tanpa melengahkan masa julia pon segera menghubungi yangyang.
"WOI YANGYANG" kata julia seperti gangster.
"makkaumerah..JULIA! terkejut aku." yang mengusap dadanya.
"Mak aku putih ok...btw hendery bagi aku ikut kau pergi breakfast~~" kata julia yang eggsited macam nak pergi ke luar negara.
"hm, jumpa kat cafe biasa. okbye" sekali lagi. yangyang menamatkan panggilan.
Hendery hanya memerhati.
"Eyyy..dak yangyang ni karang..nak aja aku hempuk guna selipar jepun..nasib sayang" kata julia yang sekali lagi marah sebab yangyang menamatkan panggilan bergitu sahaja.
Selepas itu,julia pon segera bersiap-siap untuk jumpa yangyang.
Hendery sudah pergi kerja.
//to be continue😂//
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[TQ SBB LUANGKAN MASA BACA FF KAMI YANG TAK SEBERAPA INI...BTW JANGAN LUPA VOTE...LOVE YOU GUYS]
[SILA SUPPORT ACC SAYA DAN ACC KAWAN SAYA IAITU choco_minjun ]
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
RomanceSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab