[Julia pov]
Sekarang dah jam 2 pagi. Seperti biasa, Hendery belum balik. Penat la hidup aku ni. Pening kepala. Kalau mati lagi senang.
Dalam masa aku syok main PUBG, aku dengar pintu di bukak secara kasar. Macam tendang ada. Lebih kurang cam tu la. Entah kenapa kaki aku gatal dia pergi keluar bilik sebab nak tengok. Aku tak boleh buat pape so aku just follow.
Terkejutnya aku sebab aku nampak Hendery sedang mabuk. Aku dah penat nak layan. Tapi aku kena jaga jugak. Sebab tu tugas aku sebagai isteri.
Aku pon pergi ke arah Hendery. Tiba-tiba Hendery pergi tolak aku and dia pergi tindih aku-
Aku mula takut. Apakah ini. Saya still dara. Saya terlampau baik untuk semua ini-
Aku memejamkan mata aku sebab takut. Tetibe Hendery menghempaskan bibir nya dekat bibir aku. Alangkah terkejutnya aku. Aku pon menolak hendery dari aku. Tapi disebabkan dia lagi kuat, hendery memegang tangan aku. Aku tak dapat buat pape.
[Ok skip]
[AUTHOR POV]
Sebaik sahaja julia terbangun, dia menjerit dan air mata nya mengalir.
"AAAAAAAAAA" jerit Julia menangis.
Disebabkan jeritan dan esakkan itu, Hendery pon terjaga dari tidurnya.
"Ha?" Soal hendery. Apabila dia perasan apa berlaku, matanya terus terbeliak kerana terkejut.
"S-saya..." kata hendery dengan gagap.
"DIAM LA!! NI SEMUA SALAH KAU!! AKU BENCI KAU HENDERY!! AKU BENCI KAU!!" kata julia lalu menarik selimut menutup badannya lalu menangis dengan teruk.
Hendery tak tahu nak buat apa sebab dia agak blur disitu. Kan dia mabuk so dia tak tahu apa jadi. Ada lah sikit-sikit dia ingat sebab dia tak mabuk sepenuhnya.
Hendery rasa bersalah sebab tengok Julia tu nangis macam tu.
Hendery pon memegang lengan Julia seban nak comfort kan budak tu.
"JANGAN PEGANG AKU!! AKU TAK SUKA!! AKU BENCI KAU!!" Kata Julia menyelubung dirinya dengan selimut dan sambung menangis.
"Babe-"
"SAPA BABY KAU!?!? OH IYE..FIFY KAN?!?! KENAPA KAU BUAT AKU MACAM NI?!!?KAU KAN BENCI AKU!! KAU KAN TAK SUKA AKU! BUAT APA KAU NAK KISAH!" kata Julia sambil menangis.
Perasaan bersalah menyelubungi Hendery. Dia tahu Julia jenis akan beetindak kalau orang buat sesuatu tanpa izin. Jadi dia tak de idea apa Julia akan buat.
Tiba-tiba Julia bangun dan melarikan diri keluar dari bilik. Hendery hanya pandang isterinya berlari.
"Apa aku dah buat ni...." kata hendery dalam diam.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
RomanceSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab