Keesokkan harinya, aku bersiap-siap untuk pergi meeting dengan Jaemin. Ye lah...minhye kan tak de. Ni hari ke dua alu pakai skirt. Tak selesa-
Ni baju yang aku pakai:
{Skip}Sampai sahaja aku di office, Jaemin dah tunggu aku dekat ruang menunggu dalam bangunan besar gedak tu. Aku pon berjalan ke arah Jaemin. Disebabkan aku pakai kasut tumit tinggi.
"Ha...sampai pon kau.." kata jaemin lalu bangun dari duduk.
"Eh..dah lama ke kau tunggu?" Soal aku.
"Tak lah..aku baru je sampai-" kata jaemin lalu tergelak.
"Halah halah mamat ni" kata aku.
"Ehehe..dah jom aku bawak kau pergi breakfast. Aku tahu kau belum makan" kata jaemin.
"Macam mana kau tahu?" " Kau skodeng aku eh?!?"Soal aku sebab tetibe je mamat ni. Skodeng ke pe.
"E'eh..aku tahu sebab perut kau buat konsert dalam tu" kata jaemin lalu pergi.
"Btw..cantik kau pakai macam ni. Gheram aku tengok" kata jaemin lalu membuat muka geram.
"E'eh...suka hati. Saya dah berpunya ok. Lagi satu pakai baju ni tak selesa. Disebabkan aku nak pergi meeting dengan CEO syarikat mana pon aku tak tahu kenalah aku pakai baju cam ni" kata aku pada jaemin.
"Boleh aje kau pakai baju biasa kau" kata jaemin.
"Tak syok la macam tu-"
"He'eh dia ni..da la" kata jaemin lalu meninggalkan aku keseorangan.
"TUNGGU WOI!! AKU TAK LE LARI SEBAB KASUT NI!! YA TUHAN...SABAR WOI!!" Kata aku sambil jalan dengan laju.
{Di cafe}
"Ha..kau nak makan apa?" Soal jaemin.
"Erm...tatau-" jawab aku.
"Bagus la gitu...biar aku orderkan untuk kau" kata jaemin lalu memanggil waiter.
"Boikkk" jawab aku.
{Skip}
Dalam masa aku tengah makan, aku nampak Hendery dengan perempuan mana entah. Dorang macam sweet couple. Saya cringe di sini. Someone. Help me. Saya cringe- . Jaemin perasan aku mengelamun jadi dia pon bukak mulut.
"Kau ok tak?" Soal Jaemin.
"Hm? Ok aje" balas aku dengan senyuman.
{Skip}
Selepas siap makan, aku nak pergi bayar tapi Jaemin pegang tangan aku.
"Kau nak pergi mana?" Soal jaemin
"Nak pergi bayar la..tak kan nak pergi berjoget" balas aku.
"Kau..." kata jaemin lalu menarik tangan aku untuk duduk semula.
"Kau duduk sini diam-diam. Aku nak pergi bayar. Ok?" Kata jaemin.
"O-ok" balas aku.
Lalu jaemin bangun dan pergi membayar.
{Skip}
[Di sebuah syarikat]"Weyh..aku takut" kata aku tiba-tiba.
"Buat apa nak takut. Kau fikir macam mensyuarat biasa kat pejabat kita tu je lah. Kau bayangkan CEO ni bapak aku...kau kan baik dengan bapak aku" kata jaemin.
"Halah halah..apa kena mengena" soal aku.
"Erm..ntah..tapi aku nak kau keep calm ok?"
"Baik boss" jawab aku lalu menarik nafas ku dan hembus.
Sebaik sahaja aku masuk ke dalam bilik mensyuarat syarikat tu, aku perasan yang pemilik syarikat tu tak de jadi Jaemin suruh aku duduk and tunggu. So aku buat apa yang mamat tu suruh.
Tidak lama kemudian, semasa semua pemilik syarikat lain dah sampai, pemilik syarikat yang menjadi tuan rumah pon tiba.
Masa ni aku tengah main phone sebab bosan-
Tiba-tiba, "maaf saya lambat" kata pemilik syarikat bangunan ni.
Aku macam kenal suara tu jadi aku pon pandang. Alangkan terkejutnya aku pemilik syarikat bangunan ni sebenarnya..Hendery.....
Ok..aku ngaku. Aku tak tahu bangunan syarikat Hendery macam mana. Siapa suruh Hendery tak bawak. Aku dah la malas nak tahu. Ok back to the story.
Tanpa sengaja aku dengan Hendery membuat eye-contact. Aku dengan segera mengalihkan pandangan aku. Lalu berdiri sebab aku follow je apa yang orang lain buat. Ahahaha-
{SKIP}
Selepas mensyuarat bersurai, aku terus kemas barang aku dan follow Jaemin. Jaemin bersalam dengan Hendery sambil tersenyum. Apa yang aku buat? Aku hanya pandang ke lantai sebab tachod la dengan Hendery tu. Asyik dapat pandangan cold je. Kalau dapat senyuman manis dia yang dulu ok la jugak.
Then, aku pon ikut Jaemin keluar dari bilik mensyuarat tu. Tetibe, Jaemin meraba-raba poket seluarnya. Aku pon pelik so aku tanya.
"Kau dah kenapa?" Soal aku.
"Phone aku..." balas Jaemin cemas.
"Nah" kata ku lalu menghulurkan phone milik Jaemin.
"Eh...THANK YOU BESTIE~..nasib tak hilang or tertinggal kat mana-mana" kata Jaemin lalu senyum bahagia.
"Lain kali jangan lalai. Tinggal kan je phone atas meja tu. Nasib aku perasan. Lain kali fokus sikit. Ada faham!??" Kata ku.
"Ala...jangan la marah titew. Titew tak sengaja" kata Jaemin lalu buat muka cute.
"eeee..dah la jom" kata ku lalu menarik tangan Jaemin pergi ke lift.
Entah mengapa Jaemin senyum cute sangat. Nampak bahagia betul budak tu.
[Hendery pov]
Sebaik sahaja Jaemin keluar dari bilik mensyuarat, aku hanya fokus dekat Julia. Alangkah sweet nya dorang. Tergelak gelak. Pejabat aku bukan tempat untuk pasangan kekasih la. Tapi...aku rasa satu perasaan yang aku tak faham. Aku rasa sakit bila tengok dorang macam tu. Kenapa ek?
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
RomanceSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab