°•°hospital°•°

297 42 2
                                    

[1 bulan kemudian]
{Chenle pov}

Semenjak ni. Aku tengok julia tu asyik batuk-batuk je. Aku suruh dia pergi klinik dia kata tak pe. Ubat ada. Tapi makan ubat banyak mana pon tak elok jugak. Lepas tu aku tengok dia asyik kena sesak nafas. Kesian aku tengon adik aku. Hari ni. Aku nak paksa jugak budak tu pergi klinik. Aku tak kesah. Dia kena jugak pergi. Aku dah mintak tolong jisung. Kalau ada jisung si Julia tu cair la sikit. Ye lah..jisung kan hensem. Julia kata comel pulak tu. Aku abang dia yang ensem ni tak pulak di pujinya. Adik adik.

//skip//

Sekarang dah jam 2 petang. Aku dekat ruang tamu duduk dekat sofa dan tengaj tengok TV. Sebelah aku ada Julia. Dia pon tengok TV. Kiyut je dia usap perut dia. Keadaan clear. Tak de siapa selain kitaorang. Aku memandang sekeliling mana tahu ada orang intai. Rasanya seperti menjadi ironmen. Da ah..tetibe rasa macam inspektor.

Aku tengah tengok TV. Tiba-tiba aku dengar julia batuk. Tapi kali teruk sikit. Aku nampak dia tutup mulut dia masuk batuk and....aku nampak darah dekat tangan dia. Aku pandang muka Julia dengan wajah terkejut.

"julia...." kata aku perlahan sambil tengok tangan dia yang berdarah. Tiba-tiba tangannya bergigil. Aku tarik julia pergi bilik air dan basuh tangannya. Kemudian, aku ambil kunci kereta dan bawak julia masuk kereta. Aku panggil jisung untuk ikut kitaorang sekali. Aku menghidupkan enjin kereta dan terus jalan.

Masa dalam perjalanan, julia asyik batuk dan tiap kali dia batuk darah akan keluar. Then aku nampak muka julia jadi pucat. Aku melajukan kenderaan ku dan terus pergi ke hospital.

[Di hospital]

Julia dah pon dibawa ke dalam bilik doktor . Aku dan jisung hanya tunggu di luar sehingga julia keluar. Tiba-tiba doktor memanggil aku masuk. Aku buat apa lagi masuk la kan takkan nak joget.

[Dalam bilik doktor]

"Silakan duduk" kata doktor tu.

"Adik saya kenapa doktor??" Soal aku.

"Sebenarnya...saya dah check. Dia ada tanda-tanda orang kena kanser leukimia. Tapi tak pe. Saya akan masuk kan dia ke wad untuk check dia lagi la. Untuk pastikan." Kata doktor itu dengan serious.

"Baik doktor..tapi kalau doktor nak pantau, bole tak saya nak jenguk dia? Mak saya ke...." soal aku.

"Mestilah boleh...tapi datang ikut waktu yang telah ditetapkan lah" kata doktor itu.

"Ouh...terima kasih doktor" kata aku lalu pandang ke arah julia.

Aku hanya lihat dia pandang ke lantai.

"Saya keluar dulu ye doktor" kata aku

"Ok..kejap lagi saya akan hantar dia ke wad" kata doktor itu sambil senyum.

Aku pon keluar dan duduk di kerusi dimana aku duduk pada awalnya.

"Chenle"panggil jisung.

"Ye?" Sahut aku.

"Noona macam mana??" Soal jisung.

"Ouh...doktor masukkan dia dalam wad sebab nak pastikan dulu" kata aku.

"Ouh...ok"

{Skip}

Selepas Julia dah dimasukkan ke dalam wad, aku dan jisung pon pulang sementara tunggu waktu melawat pada jam 5 petang. Sekarang baru pukul 4.30..lek ah.

Tiba-tiba mamaku datang.

"Wei Ju mana??" Soal mama ku.

"Dia masuk wad" jawab aku ringkas.

"Kenapa??" Soal mama ku lagi.

"Doktor nak check. Nak pastikan dia betul betul kena kanser leukimia" terang aku.

Tiba-tiba mamaku mengalirkan air matanya.

Aku pon segera memeluk mama ku

-tbc-

[C] Jealousy || Hendery WongWhere stories live. Discover now