{Esoknya}
Pada pagi itu,mata Julia jadi lebam disebabkan nangis semalaman. Dia pergi ke dapur dan terlihat hendery sedang menonton TV. Julia malas nak layan selepas dia dengar nama "fify" keluar dari mulut hendery.
Julia pergi ke dapur untuk masak sarapan. Selepas siap, dia hidangkan sarapan di meja makan. Pada pagi ini, Julia memasak nasi goreng kimchi. Kemudian, dia memanggil suaminya untuk makan.
Semasa dimeja makan, Hendery perasan yang mata Julia lebam jadi dia bertanya.
"Mata awak kenapa?" Soal hendery dengan coldnya semasa makan.
"Mata? Ouh..kena tumbuk" jawab julia
"Dengan siapa?" Soal hendery lagi.
"Dengan orang lah..tak kan kena tumbuk dengan pokok serai. Soalan pon munasabah la sikit" jawab Julia lalu menjelingkan matanya.
Kemudian, Julia bangun dari kerusinya untuk pergi basuh pinggan.
"Nak pergi mana?" Soal hendery.
"Pergi tandas" jawab Julia ringkas.
"Tak kan bawak pinggan" kata hendery.
"EEE..NAK KATA BUDUH TAK BUDUH" marah Julia dalam hati lalu terus pergi basuh pinggannya.
Hendery sengaja buat macam tu. Dia juga tahu yang sebenarnya Julia menangis sebab Julia duduk dekat rumah..siapa lagi nak tumbuk. Tak kan kucing-
Kemudian, Julia pergi mandi lalu pakai baju dan terus pergi ke bilik computer. Sesungguhnya, dia berperap didalam bilik tu dari pagi sampai petang. Main game katanya. Kejap pubg. Kejap among us. Tetibe youtube. Macam-macam budak tu buat.
//focus dekat hendery//
Hari ni Hendery amik cuti sebab penat. Dia bosan jadi nak ajak Julia keluar. Tapi dia cari budak perempuan tu tak jumpa. Jadi dia tahu yang Julia akan pergi ke bilik dimana Julia selalu berkurung. Dia buat keputusan untuk ke bilik itu. Semasa di hadapan pintu, dia cuba membuka pintu tapi tidak boleh sebab Julia kunci pintu. Tiba-tiba Julia berkata.
"Blah la Hendery..jangan kacau saya" kata julia dari dalam bilik.
Hendery still berkeras suruh Julia keluar. Tapi disebabkan Julia berdegil. Mereka berdengkar disitu.
"keluar sekarang" arah Hendery.
"TAK NAK" kata Julia.
"KELUAR!" Sahut hendery.
"TAHU LA NAK MAIN COMPUTER! IRI BILANG BOSS! HAHA" Kata Julia dari dalam bilik.
"SUKA HATI !!...SAYA KATA KELUAR..KELUAR LAH!" Titah hendery.
"Yelah...TAPI BO'ONG HAYUUH" usik Julia.
"KAU NI KAN..APA YANG SUSAH SANGAT NAK DENGAR CAKAP AKU!!!!?? KALAU TAK MENYUSAHKAN HIDUP AKU SEHARI TAK BOLEH AGAK NYA!! PENAT LA AKU DENGAN KAU!" marah Hendery dari arah luar.
Julia agak terasa jadi dia keluar dari bilik itu dengan mata yang berair lalu berkata
"Sumpah tak tanya" lalu Julia berlalu pergi dan masuk kebiliknya dan mengunci pintu.
Hendery rasa bersalah jadi dia pergi ke bilik Julia dan mengetuk pintu.
"Julia....bukak pintu ni" pujuk Hendery.
Tapi tiada jawapan.
"Julia...."
"Boleh tak awak jangan kacau saya..saya nak makan kacang sambil menangis. Boleh tak jangan kacau saya" kata Julia dari dalam bilik.
Hendery tak nak ganggu Julia jadi dia pergi keluar tanpa Julia.
Julia hanya menangis di dalam bilik.
//to be continue💗//
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[Vote au..kalau da vote tq n love u]
[Tq sbb sanggup luangkan masa baca ff yang hambar ini]
[Support la acc ni ngn acc akak ni choco_minjun]
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
RomanceSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab