Sampai sahaja julia dirumah, dia ingin masuk ke bilik. Sampai sahaja di tangga, dia nampak Hendery sedang menunggu nya di hujung tangga.
{Julia pov}
Halah halah...bakpe mu duduk situ.....
{Author pov}
Julia menguatkan semangatnya dan terus berlari untuk sampai ke hujung tangga dimana Hendery berada.
Julia sampai di hujung tangga tapi Hendery menangkap tangan Julia.
{Hendery pov}
Aku dengar bunyi kereta. Aku keluar dari bilik dan tunggu depan tangga sebab aku tahu Julia balik. Aku nampak dak tu berjalan di tangga dan berlari. Aku tahu dia nak lari dari aku. Heh...aku tak kan lepaskan dia. Aku bukan je banyak mulut aku pantas au. Sebaik sahaja aku nampak Julia dekat dengan aku..aku terus memegang tangan dia.
"Kau pergi mana tadi...lambat kau balik."
"K-kerja la-"
"OTAK KAU KERJA...DAH PUKUL 1 PAGI PON KERJA LAGI"
"Of course..."
Aku hanya menepuk dahi. Aku tunjuk dekat julia gambar yang fify send dekat aku. Aku nampak muka cam takut.
"M-mana a-awak dapat??" Soal Julia.
"Kau tak payah tahu...yang aku nak tahu..Kau buat apa dengan yangyang"
"......"
Heh...tiada jawapan.
"Jawablah!"
"S-saya...."
"kau jangan bagi aku buat sesuatu kat kau malam ni" bisik aku dekat telinga minah ni.
"B-buat a-apa??"
Halah-halah..tu pon nak di soal..baling pokok pisang kang.
"Something..." kata aku lalu smirk.
Aku nampak minah ni menelan air liur. Jadi aku tahu dia takut. Bukan aku nak bunuh dia ke apa..lek la..halah
Aku melepaskan genggaman. Tup tup...Julia melarikan diri dari aku. Aku mengejar dia dan aku dapat pegang bahu dia.
Kitaorang terjatuh and...aku berada di atas dia. Muka kitaorang beberapa inci je. Jantung aku dup dap dup dap bila posisi cam ni..AHAKS..I IS MALU-
Aku nampak buka Julia jadi merah dah macam tomato. Ikan duyung makan tomat...GOBLOK KATA DIA-
Aku bangun dari dia dan dia terus lari masuk ke bilik dan menghempas pintu. Aku hanya tersenyum sinis di situ.
{Julia pov}
Aku masuk ke bilik dan mengunci.
"ALAH...ODO ODO ODO ODO" kata ku sambil menghentak kaki.
Tiba tiba;
"JANGAN HENTAK KAKI OI..ROBOH RUMAH!" Kata hendery dari luar bilik aku.
Aku hanya menahan marah dan malu.
-Tbc-
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
RomanceSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab