°•°uwah°•°

269 40 16
                                    

{3 minggu kemudian}

Semenjak dua menjak ni, julia asyik muntaj je. Jisung pon risau takut apa-apa jadi dekat BFF kesayangan dia. So jisung buat cadangan pergi bawak julia pergi klinik.

"Julia"

Nama Julia di panggil oleh nurse disitu. Jisung hanya lihat aku masuk ke dalam bilik doktor dengan muka cute nya.

 Jisung hanya lihat aku masuk ke dalam bilik doktor dengan muka cute nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Cam gini la senang cite...halah halah)

//fokus dekat julia dlam bilik doktor//

"Duduk la"kata doktor perempuan yang bertugas .

Julia pon duduk di kerusi yang berada di sebelah doktor itu.

"Boleh saya bantu awak julia??" Soal doktor itu dengan mesra.

"Sebenarnya..sejak kebelakangan ni saua asyik muntah-muntah. Saya takut saya kena penyakit ke apa ke. Tu sebab saya datang ni" kata julia dengan akwardnya.

"Ouh...saya ada satu soalan..awak dah kawin ke??" Soal doktor tu dengan muka profesionalnya. Fuh.

"D-dah..." balas julia dengan gugup.

"Kalau macam tu..boleh awaktak pergi bilik sebelah.. awak baring dekat katil tu yang ada dekat situ..saya nak check" kata doktor itu lalu menunjukkan jari nya bilik yang ada dekat sebelah.

"Ouh..ok"Julia pon bangun dan pergi ke bilik sebelah yang ada katil tu.

Then doktor datang dan check semua tu

{Skip}
[Di bilik awal awal tadi]

"Macam mana doktor?? Saya ada penyakit ke??" Soal Julia dengan takut.

"Eh..mana ada..awak ok je. Ni..saya nak cakap. Sebenarnya..awak tu mengandung. Jangan risau sebab ni memang selalu berlaku dekat ibu yang baru mengandung. Tahniah ye" kata doktor itu dengan senyuman.

"Terima kasih doktor" kata Julia lalu keluar dari bilik tu.

"Nanti bila nurse panggil ambik ubat tu ye" kata doktor tu sambil pandang ke arah aku.

"Baik" kata Julia dengan senyuman lebar di muka.

Kemudian, Julia pon duduk di kerusi sebelah Jisung.

"Doktor kata apa noona??" Soal jisung sebab nak tahu.

"Adalah...sebok je nak tahu" kata aku lalu menjeling jisung.

"Alah noona...bagi la tahu~" kata jisung lalu menyilangkan tangannya sebab merajuk.

"Halah halah...merajuk pulak abang yang hensem ni. Tak malu adik dalam perut tengok-" kata-kata julia terhenti apabila dia tanpa sengaja tercakap.

"Adik? Dalam perut?? Noona mengandung eh??" Soal jisung dengan muka confuse.

"Y-yup" balas julia.

"Uwah~~ noona~ Jisung tumpang happy untuk noona~" "jisung pulak excited" kata jisung lalu senyum tanpa henti.

Kemudian,nama Julia di panggil. Julia mengambi ubat yang diberikan oleh nurse di situ dan membayarnya.

{Skip}
[Dalam kereta]

"Ok..noona nak makan apa?? Jisung belanja" kata jisung sambil bawak kereta dengan happy

"Aik?? Kenapa tetiba nak belanja noona ni??" Soal julia sebab tiba-tiba jisung berlaku bergitu.

"Yelah..nanti adik dalam perut noona tu lapar macam mana??" Soal jisung lalu pout.

"Noona tahu la nak jaga" kata julia lalu mengusap perutnya perlahan.

"Alah...jisung nak tolong jaga jugak~" kata jisung lalu pout.

"Ye lah...noona ikut je lah jisung nak makan mana" kata julia lalu tersenyum.

"KEPCI AYUH!!" kata jisung sambil terkinja-kinja bawak kereta

"Tak habis-habis atok kepci dia dari sekolah menengah dulu" kata Julia lalu tergelak.

Jisung hanya giggle lalu pergi Restoran Atok KEPCI yang besar tu.

-tbc-

[C] Jealousy || Hendery WongWhere stories live. Discover now