°•°FIGHT pt.2°•°

335 47 5
                                    

Selepas kejadian itu, Hendery pulang ke rumah dengan perasaan marah. Dia rasa stress. Dia rasa bersalah. Macam-macam perasaan bercampur. Tidak lama kemudian, Julia pon pulang ke rumah.

Julia perasan yang Hendery tidak boleh duduk di satu tempat sahaja. Senang cerita asyik kulur-kilir. Jadi dia senyap senyap masuk di bilik. Tapi malang sekali, masa dia dekat tangga Hendery panggil dia. Jadi dia pon pergi dekat Hendery.

Hendery mengarahkan Julia supaya duduk di sofa yang berhadapan dengan sofa yang dia duduk. Hendery menatap tajam Julia. Macam si hendery ni nak makan budak tu pon ada-

"Awak tahu tak apa awak dah buat?" Soal hendery tegas.

"Tak" jawab Julia.

"Jangan buat-buat bodoh julia" kata hendery.

"Mana ade..." kata Julia sambil memandang lantai yang licin lagikan fuh itu.

Tiba-tiba sahaja hendery menggunakan bahasa "kau dan aku"

"Kau tahu tak...perangai macam ni...tak patut ada dekat dunia ni." "Kau keluar dengan jantan tu...kau buat aku ni macam kawan kau. AKU DAH FED UP BODOH...KAU TAHU...AKU DA FED UP DENGAN KAU" kata hendery.

"KALAU AKU TAHU PERANGAI KAU MACAM NI...DAH LAMA AKU TAK KAHWIN DENGAN KAU!" kata hendery lagi.

"Habis tu...kau nak buat apa dengan aku?-" soal julia dengan mata yang mula berkaca-kaca.

"Aku akan ceraikan kau supaya kau boleh bahagia dengan jantan tu" kata hendery tegas.

Julia rasa marah. Dia tidak tahan marahnya dan secara lagu bak flash...tangan julia sampai di muka hendery.

"Kalau kau nak tahu..jantan yang kau cakap tu..kawan aku. Kawan kau....kau jangan nak buat cerita yang aku nak curang. Kau jangan ingat aku tak tahu yang...KAU SEBENARNYA YANG NAK CURANG!!! apa nama perempuan tu...fi- fish- FIFY!" Kata julia membalas semula.

"Huh..fify" smirk julia sebab tak percaya semua benda ini.

"A-aku..."

"Kau jangan ingat...aku diam..maksudnya aku tak kesah...kau salah hendery...KAU SALAH!" Jerit julia sambil menangis laly terus masuk kebilik dengan hempasan pintu.

Hendery terdiam disitu.





//to be continue//
.
.
.
.
.
.
.
[Tq sbb baca ff yang macam ni]
[Support la acc ni dgn acc akak ni choco_minjun ]

[C] Jealousy || Hendery WongWhere stories live. Discover now