°•°perubahan°•°

324 40 26
                                    

{Julia pov}

Bulan demi bulan. Hubungan aku dengan Hendery makin teruk. Aku still tak faham kepada Hendery yang aku kenal dulu dah berubah. Mana pergi Hendery aku yang banyak mulut,comel,baik n semua tu. Kenapa sekarang....Hendery dah jadi cold macam ais yang ada dekat kutub utara sana. Lepas tu, Hendery jadi tak berhati perut. Dia tak langsung fikir pasal perasaan aku. Dia tak langsung endah kat aku. Sekarang ni yang paling aku nak tahu..kenapa Hendery asyik balik pagi-pagi buta. Dia pergi mana lepas kerja? Jumpa siapa? Dengan siapa? Penting sangat ke?

Soalan tu semua bermain dekat kepala aku. Sekarang...aku dah tak tidur dengan Hendery. Ni atas permintaan aku sendiri.

Teruk sangat ke aku ni? Sebab aku suka ni bodoh ke? Ke..sebab aku ni tak reti duduk diam...Or sebab aku suka menggedik. Atau...aku selalu pakai baju besar- besar. Dia nak aku pakai macam perempuan lain tu pakai ke? Kalau macam tu...aku akan cuba untuk tukar pernampilan aku. Mulai esok.

{Esoknya}

Hari ni, hari dimana aku start nak pakai baju macam perempuan lain pakai. Aku pakai baju lengan kemeja dengan skirt. Alangkan tak selesanya aku. Aku lebih rela pakai baju koyak-koyak dekat public dari pakai baju cam ni.

Btw ni ha baju nya:

Selepas siap-siap, aku pon turun ke dapur untuk masak. Sampai sahaja di dapur, aku pon masak. Hari ni..aku hanya masak nasi goreng kimchi. Aku agak lambat. So..aku masak benda yang tak susah.

Selepas siap, aku pon makan. Then, bila semua siap, aku pon mengambil beg aku dan pergi ke arah pintu. Aku perasan Hendery memandang aku dengan muka yang bersahaja. Nak aja aku baling kasut aku ni. Dah la tak masal nak pakai kasut tumit tinggi. Kalau tak selama ni aku pakai kasut tali tu je. Hiks.

{Skip}

Sampai sahaja di pejabat, aku nampak pekerja lain memandang aku dengan muka yang tidak percaya. Lelaki yang gatal tu mula lah. Tumbuk baru tahu. Gheram titew.

Aku pon masuk ke dalam lift. Tak sempat pintu lift tu nak tertutup dah ada orang tahan pintu tu. Tak sangka... orang yang tahan pintu tu Yangyang.

YangYang hanya senyum dekat aku lalu pandang pintu. Dia tak kenal aku ke? Disebabkan aku rasa macam tak kena, aku pon tegur.

"Woi YangYang" kata aku.

"Y-ye? C-cik kenal saya ke?" Soal yangyang.

"Kau tak kenal aku ke?!?!" Soal aku dekat yangyang.

Yangyang hanya mendiamkan diri. Aku tahu dia tak kenal.

"Ni aku lah!! JULIA!" Kata aku lalu tergelak

"Wahhhh...aku fikir siapa tadi. Cantik siot kau. Aku baru nak ngorat" kata YangYang lalu tergelak.

"Hotak kau...kau jangan fikir aku tak tahu yang kau tu malu nak kawan dengan perempuan. Aku je lah satu-satunya kawan perempuan kau." Kata aku sambil gelak.

Tiba-tiba, pintu lift pon terbuka. Aku dan yangyang pon pergi ke meja kerja kitaorang. Sebelah-sebelah je ok.

Dalam masa aku buat kerja, tiba-tiba boss aku panggil. Aku dengan cepatnya pergi ke pejabat boss aku. Yangyang hanya pandang aku dengan muka tertanya-tanya.

[Di bilik boss]

"Ha..Julia. Sila duduk" kata boss aku.

Aku dengan segera duduk di kerusi pejabat aku.

"B-baik boss" kata ku gugup.

"Tak payah panggil aku boss. Aku kan kawan kau..banyak kali aku cakap..jangan panggil aku boss. Panggil Jaemin sudah" kata bos- i mean..jaemin.

[Jaemin ni kawan Julia masa sekolah menengah. Julia pindah korea masa dia tingkatan ye rakan-rakan. Julia putus contact dengan Jaemin sebab Jaemin kena pindah sekolah lain...Jaemin ni kira bff Julia jugak..astu..masa julia dapat kerja..dia x sngka sebenarnya Jaemin tu CEO]

"Saya sebagai pekerja..kena hormat pada boss saya" kata aku dengan sopannya.

"Eleh...tak payah. Panggil jaemim sudah" kata jaemin.

Aku hanya menggulingkan anak mata ku.

"Ha...kau nak apa??" Soal aku.

"Cepat bebeno tukar perangai. Tadi bukan main baik" kata jaemin.

"He'eh budak ni karang" kata aku.

"Alah alah..lek lek.. ni ha..esok minhye tak de. Jadi kau kena teman aku pergi mensyuarat. Disebabkan kau ni antara pekerja yang baik dan juga maju. Jadi aku pilih kau untuk teman aku..muahahahaha" kata jaemin

Aku agak blur di situ.

"Halah halah..kenapa aku" soal aku kerana tak nak pergi.

"Aku dah bagi sebab tadi" kata jaemin sambil senyum.

"Aduh..ye lah" jawab aku lalu memuncungkan bibir ku.

"Eleh.. pikir comel la tu..ha lagi satu..Cantik jugak kau pakai skirt. Tomey je. Kan bagus pakai gini" kata jaemin.

"Tak selesa bongok. Aku lebih rela pakai baju koyak dari pakai skirt." Kata aku.

"Tak malu eh pakai baju koyak nanti orang nampak kau punya b-"

Tak sempat jaemin habiskan ayatnya aku dah tutup mulut jaemin guna tangan aku.

"Kau jangan..." kata aku lalu melepaskan tangan ku.

"Ehehehe" gelak jaemin cam dak nesen.

"Dah la..aku gerak dulu" kata aku lalu bangun dari kerusi.

"Jangan lupa tau esok" kata jaemin takut aku lupa.

"Iyeeee" kata aku

"Bye~" kata jaemin lalu melambai tangan nya dekat aku.

"Bye~" lalu aku keluar dari bilik tu

Sebaik sahaja aku keluar dari bilik tu, aku pergi semula ke meja aku.

"Boss nak apa tadi??" Soal yangyang.

"Ouh..dia ajak aku pergi meeting esok. Minhye tak de" balas aku.

Yangyang hanya meng"ooo" kan saja



-tbc-

[C] Jealousy || Hendery WongWhere stories live. Discover now