[author pov]
Jaemin dan Yangyang amat terkejut. Hendery hanya terdiam disitu.
"Korang boleh tak tolong aku cari Julia??" Soal hendery.
"GILA KAU TAK NAK CARI!! DIA SATU SATUNYA KAWAN DAN BFF PEREMPUAN AKU!!" Kata hendery.
"Tak payah la menjerit" kata jaemin.
"Dah jom...kau kena rehatkan minda kau. Aku bawak kau gi café." Kata jaemin lalu menarik tangan Hendery.
Yangyang pon ikut sekali.
//Fokus dekat Julia//
{Julia pov}
Sebaik sahaja aku tiba di Busan, aku terus menghubungi Jisung iaitu BFF aku.
"Yeoboseyo" kata jisung melalui panggilan.
"Jisung..aku ni Julia" jawab julia.
"NOONA!!" Kata jisung dekat excited.
"Jangan jerit..sakit telinga noona-"
"Ouh..sorry noona..btw noona da sampai ke??" Soal jisung
"Dah..noona dah sampai depan university jisung" balas julia lalu memadang university jisung.
"Ok ok..kejap jisung datang" kata jisung lalu menamatkan panggilan.
Tidak lama kemudian, kelihatan Jisung datang sambil mengalas beg miliknya. Entah mengapa aku rasa dia cute. Tapi memang dia cute pon. Aku nampak Jisung lembaikan tangannya ke arah aku sambil tersenyum lalu pergi ke kereta aku dan masuk.
"NOONAAAAAA" kata Jisung dengan gembira.
"RINDUUUU~" kata jisung lagi.
"Sama la titew" balas aku sambil tersenyum.
"Ni..pensyarah tak marah ke jisung keluar sesuka hati je" soal aku dekat jisung sebab nak tahu.
"Tak..sebab jisung dah bagi tahu jisung ada hal" kata jisung lalu mengeluarkan phonenya.
"Jisung makin hensem la sekarang. Dulu cute..hiks..jisung noona yang cute dulu dah besar (ㅠ_ㅠ)" kata aku lalu mengelap air mata.
yelah sebab tetibe teringat memori masa noob noob dulu. Yang paling tak boleh dilupakan masa jisung jatuh longkang. Lepastu dia nangis. Sian aku tengok.
"E-eh..noona..jangan nangis-" kata jisung gelabah.
"Hiks..ye lah ye lah..ni nak pergi mana dulu??" Soal aku sebab tak de idea.
"Jom pergi makan...jisung lapar~" kata jisung lalu menggosok-gosok perutnya.
"Jom..tapi jisung tunjuk jalan. Hahahaha-" kata aku dengan gelak jahat.
"Baik boss" kata jisung lalu mentabik macam askar.
//skip//
[Di rumah jisung]Sebaik sahaja aku tiba di rumah jisung, tak ku sangka besar jugak rumah budak ni.
Jisung mengajak aku masuk ke dalam so aku pon ikut je lah sambil bawak beg bagasi aku tu.
Sebaik sahaja masuk ke dalam, jisung menghantar aku ke bilik ku. Dan semas di dalam bilik, aku pon berkata.
"Thanks jisung sebab bagi noona tumpang" kata aku sebab terharu.
"Tak pe noona. Ni je lah satu satunya cara jisung nak balas jasa baik noona masa dekat sekolah dulu" " lagi pun..jisung sorang sorang dekat rumah. Tak de kawan pulak tu. Sekarang dah ada noona..tak de la jisung bosan sangat" kata jisung sambil tersenyum.
"Besar jugak rumah jisung ni kan" kata aku lalu melihat sekeliling.
"Eh..tak delah biasa biasa je. Noona rehat lah jisung nak pergi bilik jap" kata jisung lalu keluar dari bilik aku.
Aku hanya melihat jisung keluar dari bilik. Akhirnya..AKU FREE~~. Dapat jugak aku rehat dengan tenang. Tanpa aku sedar aku terlelap di atas katil.
[Skip]
[3 petang]Aku terbangun di sebabkan bunyi ringtone phone aku.
Serbuk arang gigi D'herbs~
Aku melihat nama di phone aku. Ternyata itu Hendery.
♡hendery si kera botak♡
Aku tak kan angkat. Aku decline call tersebut dan off phone aku. Gheram nya titew. Sebok je call. Pergi la club sana. Nyampah.
//fokus dekat hendery//
Sampai sahaja aku di café, aku pergi mencari tempat duduk bersama Jaemin dan yangyang. Kemudian, aku duduk dimana meja yang tak berpenghuni. Pelayan pon sampai. Aku mengorder minuman aku iaitu latte air favourite Julia. Jaemin dan yangyang juga turut mengorder minuman mereka.
[Skip]
Selepas kami semua selesai minum, aku, Jaemin dan yangyang pergi ke rumah aku. Aku rasa serabut. Tiba-tiba yangyang berkata
"Hyung..cuba kau call Julia. Mana tahu dia angkat" kata Yangyang.
"Dia tak kan angkat punya" kata aku lalu bersandar dekat sofa dan mendongak ke atas.
"Cuba la call dulu" kata jaemin.
"Ye la ye lah" kata aku lalu mengambil phone ku dan call julia.
Nombor yang anda dail-
"Aish.."
"Kenapa?!?! Dia angkat ke!?!" Soal yangyang.
"Tak..."jawab ku dengan ringkas.
"Haih..mana kau pergi ni julia.."kata jaemin lalu mengusutkan rambutnya.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Jealousy || Hendery Wong
Roman d'amourSi suami yang bernama hendery...juga si kuat jeles dan juga Si isteri yang bernama julia...juga ada banyak kawan lelaki. •collabration with: https://my.w.tt/BYfh4Am8Zab