°•°end°•°

413 46 20
                                    

{3 bulan kemudian}
[Author pov]

Aq pernah cakap an bila julia masuk je 7 bulan dia kena lahirkan baby yang ada dalam perut dia tu and...it's the time. Ok..so sebelum tu aku nak bagi tau sikit je...sepanjang tiga bulan ni hendery the one who take care makan minum julia. Ok..jom continue our story-

___________

"H-hendery....." panggil julia dengan suara yang bergetar-getar.

"Ye saya?" Balas hendery sambil mengusap rambut bininya itu.

"K-kalau...saya tak de...awak boleh ke jaga anak kita sorang sorang?" Soal julia sambil mata yang berair-air.

"Aiii...apa awak merepek ni..awak akan ok lah" kata hendery sambil tersenyum.

"S-saya takut....." kata julia pada hendery.

"Don't worry...it's gonna be alright" kata hendery lalu mencium dahi Julia.

"Walau apa pun terjadi..saya nak awak tahu yang saya sayang awak sangat-sangat. Saya sayang awak until jannah." " wo ai ni/我爱你 " Kata julia sambil tersenyum lemah.

Aku senyum pada isteri ku dan kata "wo ye ai ni/我也爱你"

[Wo ai ni : i love you]
[Wo ye ai ni: i love u too]

//skips//
[Hendery pov]

Sekarang Julia dekat dalam bilik persalinan. Aku tunggu kat luar. A-aku bukan tak nak teman dia...cuma aku....aku....aku takut nak tengok semua ni. Aku tak sanggup. Aku tak boleh.

Sekarang dah beberapa jam aku tunggu dekat tempat menunggu ni. Aku rasa kosong. Aku rasa tak sedap hati pasal benda ni. Tak lama kemudian,aku dengar bunyi baby menangis. Aku bet itu anak aku. Senyuman terukir di wajah aku yang kacak ni.

Aku bangun dari kerusi aku apabila terlihat doktor datang ke arah aku.

"D-doktor...anak saya macam mana??" Soal aku dengan senyuman yang lebar di wajah.

"Itu anak ok sahaja...tahniah sebab kamu telah dikurnia kan anak perempuan. Cukup cantik. Perfect. Mabelus-"

Haih...lebih-lebih lak doktor ni.

Takkan aku nak tanya pasal anak je an..bini kena gak tahu.

"Isteri saya?" Soal aku dengan senyuman.

Tiba-tiba senyuman doktor tu pudar. Aku rasa macam ada something wrong.

"Maafkan saiya..saiya tak dapat selamatkan isteri awak...." kata doktor itu lalu menunduk.

Tiba-tiba badan aku jadi lemah. Tapi..aku kena kuat. Aku tak boleh tunjuk yang aku ni lemah.

"I-isteri saya dekat mana?" Soal aku dengan mata yang berkaca-kaca.

"Kejap lagi nurse bawa keluar you punya isteri. I hope you keep strong." Kata doktor tu lalu pergi meninggalkan aku keseorangan.

Tidak lama kemudian, ibu mertua aku pon sampai.

"Hendery...mana Wei Ju?" Soal ibu mertua ku dengan senyuman

[C] Jealousy || Hendery WongWhere stories live. Discover now