Tak!

1.1K 41 6
                                    

Wszyscy w izbie chorych przyjrzeli się uważnie najnowszym zdjęciom małego Maleca, z których każde pogrążyło się we własnych myślach. Na pobliskiej ścianie tykanie zegara było jedynym dźwiękiem wskazującym, że jest prawie dwunasta w południe. Zbliżała się pora lunchu, ale żadnemu z nich nie chciało się jeszcze ruszać.

Isabelle uśmiechnęła się płaczliwie na widok swojego siostrzeńca, a teraz chrześniaka. Na Anioła, nigdy nie myślała, że kiedykolwiek będzie miała siostrzenicę lub siostrzeńca Aleca, a teraz naprawdę miała takiego. Tam był - jego małe rączki rozłożone, jakby machały do niej, jego uroczy, okrągły brzuszek z przyczepionym sznurkiem, nogi zwinięte w kostki. Baby Malec.

- ,,Jest duży jak na cztery miesiące, prawda?" - zapytał ją cicho Magnus, wskazując palcem wskazującym ślad małej rączki jego syna na kopii skanu. Miał wyraz tak głębokiej miłości na twarzy; Isabelle z trudem powstrzymała się od płaczu. Szybko skinęła głową, przełykając gulę w gardle.

-„Tak, jego rozmiar jest taki sam, jak przeciętne ludzkie dziecko w wieku około sześciu miesięcy. Więc jeśli, jak mówi Catarina, urodzi się około sześć miesięcy po poczęciu, do tego czasu powinien być tak duży jak dziewięciomiesięczne dziecko.”

Alec czule pogłaskał swój okrągły brzuch, ze słodkim uśmiechem na ustach. Jego synek był taką magiczną istotą; rośnie i rośnie w tak krótkim czasie. Nie było w tym nic dziwnego, skoro jego ojcem był w końcu Wielki Czarownik Magnus Bane, jedyna prawdziwa miłość Aleca i największe ocalenie z ponurego torturowanego życia, które mógł prowadzić.

Nagły głośny warczący dźwięk wydobył się z głębi żołądka Aleca, zaskakując ich wszystkich i wywołując wybuch rozbawionych chichotów.

- ,,Myślę, że Mały Malec chce swojego lunchu!" - oświadczyła Isabelle, poruszając brwiami, podobnie jak wcześniej jej brat, ku rozbawieniu Magnusa.

Cała trójka wyszła ze szpitala i udała się do kantyny, prowadzona przez wciąż chichoczącą Ciocię Izzy, która nie chciała zbyt długo głodować Małego Maleca.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gwiazdy dopiero zaczynały pojawiać się na późnym wieczornym niebie w Idrisie, gdzie Jace i Clary podążyli za Maryse z powrotem do Alicante kilka tygodni wcześniej. Każdy z nich miał swoje własne, ważne misje, jako rodzice chrzestni syna Aleca i Magnusa.

Jace musiał zagłębić się w znakomitą historię i legendy wojowników rodziny Lightwood i rodowód byłych przywódców Instytutu, a także poprosić Starszych Clave o wskazówki, jak najlepiej mentorować swojego siostrzeńca, kolejnego przyszłego przywódcę ich Instytutu .

Zadanie przydzielone Clary było tuż obok; miała zbadać  możliwość stworzenia nowych, ochronnych i zapobiegawczych, potężnych Run, których jej przyszły chrześniak mógłby użyć bez wyrządzania krzywdy swojej hybrydowej krwi Nocnych Łowców i Podziemnych.

Oboje również spędzali razem czas, z dala od New York Institute; ich własne wakacje - pierwsze, jakie kiedykolwiek mieli.

Teraz szli brukowanymi uliczkami, które prowadziły do ich małego domku, oddanego im na miesięczny pobyt. Złote światło padało na nich z wysokich latarni oświetlających ścieżki.

- ,,To takie słodkie, że twoja mama przygotowała dla nas obiad"- wypowiedziała Clary, patrząc tęsknie na swojego chłopaka. - ,,Tęsknię za własną mamą" - powiedziała cicho, a jej ładne orzechowe oczy zaszły łzami.

- ,,Hej, nie, nie "- uciszył ją Jace, przyciągając ją do siebie, nawet gdy jego własne serce pękło, słuchając jej wyznania. Kiedyś, nie tak dawno temu, myślał, że Jocelyn też jest jego matką.

Rodzinka Maleca/ ℤ𝔸𝕂𝕆ℕℂℤ𝕆ℕ𝔼Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz