Haziran, 2017Güney Kore
"Burada olduğun için ne kadar mutlu olduğumu biliyorsun değil mi?" Anneme gözlerimi devirip her zamanki umursamaz tavrımla yüzüne bakmaya devam ettim. Buruk bir şekilde gülümsedi. "Beni affetmeyeceksin değil mi?"
Çoktan affetmiştim ama bilmesine gerek yoktu. Affetmeyi kendime yediremediğimden ona bu kadar kötü davrandığımı anlayacak kadar tanımıyordu beni.
"Kardeşin de burada olmandan çok mutlu. Hep abisi olanlara özenir dururdu. Şimdi her şey tamamlandı sanki." Ve evet, bir de kardeşim vardı, Beril. 15 senelik hayatımda başıma gelen tek güzel şeydi.
Annemin beni ve babamı bırakıp gittikten sonra ne yaptığını hep çok merak etmiştim ama evlenip yeni bir hayat kurduğunu hiç düşünmemiştim.
Benden vazgeçip yeni bir hayat kurmuş olmasıyla başlarda baş edememiş olsam da bu olay bana Beril'i getirdiği için mutluydum.
"Akşam dışarı çıkacağım." diye mırıldandım benden bir cevap beklediğini fark ettiğimde. Elbette beklediği cevap bu değildi. "Buraları bilmiyorsun bile!"
"Biraz dolaşacağım yalnızca." Çaresiz bir şekilde kafasını salladığında yine ifadesiz bir şekilde yanından kalkıp ceketimi üstüme geçirdim ve dış kapıya yöneldim.
Bunun onu son görüşüm olacağından haberim yoktu.
***
"İlk haberimizle başlayalım. İki gün önce Seul'da bir ailenin vurulup öldürüldüğü haberini yapmıştık. Polis merhum ailenin oğlu Bartu Öz'ü baş şüpheli ilan etti." Adam duraksayıp rejiyi dinledi. "Park Sang Min şu an olay yerinden bize bağlantı yapacak."
Haber spikeri bir anda ekrandan kaybolurken yerini Park Sang Min dedikleri muhabir aldı.
"Seul Dongjak karakolundayım. Türk asıllı annenin öz oğlu olan Bartu Öz, ailesini öldürmekten dolayı tutuklandı." Ekranda Bartu ve şaşkın bakışları yerini aldı.
Annesi ve kardeşi için yas tutmasına bile izin verilmeden kendini kelepçelerle birlikte karakolda bulmuştu.
"Milli futbol takımının koçu Kang Yun, karısı Azra Karan ve kızları Beril ayın 21'inin sabahında salonlarında vurularak öldürülmüş olarak bulundular. Polis olay vaktinde evde olmayan Bartu Öz'ü soruştururken o gün bulunduğu yere dair birçok şüpheli bulgu elde etti."
Şimdi de Bartu'nun bulunduğunu söylediği yerler verilmişti ekrana.
"Üstelik cinayet silahı olan tabanca suç yerinden 500 metre uzaklıkta bir çöplükte bulundu." Ve şimdi de çöplük.
Daha sonra devlet büyüklerinin yaptığı basın toplantısına bağlanıldı.
"Cinayette kullanılan silah, İsviçre yapımı 5,56 milimetre kalibre bir tabanca. Tabancanın üstünde kurbanların kanından başka bir ize rastlayamadık."
Hiçbir ize rastlanmamış bile olsa, biraz araştırmayla elde ettikleri bilgiler sayesinde annesinin Bartu'yu küçükken bırakıp kendine yeni bir aile kurduğu bilgisi elde edilmişti ve böylelikle cinayet bir intikam cinayeti haline gelmişti.
İnsanların içini rahatlatabilmesi için bir suçluya ihtiyaç vardı ve o suçlu da herkesi ikna edecek sebeplere sahipti.
"Polis, cinayetin işlendiğini bildiği tabanca ile, Bartu'nun odasında buldukları tabanca çeşidinin aynı olduğunu söyledi."