Day 9 - Lisandro Martinez

115 10 4
                                    

Geschreven door: AjaxAmsterdamx

Vandaag ga ik Isa-Beau naar Ajax om de coronatesten af te nemen. Dit doe ik samen met een team van andere verpleegkundige die speciaal zijn opgeleid voor het afnemen van deze coronatesten. Normaal sta ik dagelijks in de teststraten van de GGD van Amsterdam, maar nu mag ik eindelijk een keer mee naar Ajax.

Onderweg naar sportpark de toekomst merk ik dat ik toch wel ontzettend gespannen ben om de testen af te mogen nemen bij mijn favoriete voetballers.

Aangekomen bij sportpark de toekomst loop ik even snel naar de kantine voor een kopje koffie. Al snel wordt ik aangetikt door Perr Schuurs met de vraag wat ik hier kom doen want volgens hem is op dit moment de toekomst alleen voor spellers. Ik antwoord snel de vraag "Ik ben hier om zo jullie coronatesten af te nemen.'' Al snel zie ik zijn gezicht betrekken en loopt weg.

Na mijn kopje koffie en het korte gesprek met Perr loop ik naar de ruimte van de coronatesten, hier krijg ik nog snel wat uitleg over de testprocedure en kleed ik mij om.

Al snel komen daar de eerste spelers binnen rustig neem ik bij ze de test af. De ene stelt zich enorm aan zoals Daley Blind en Antony maar ik moet eerlijk zeggen dat David helemaal geen kik gaf.

Als laatste komt Lisandro Martinez binnen en begint tegen mij te kletsen over van alles en nog wat om naar mijn mening maar onder die test uit te komen. Na 10 minuten is hij eindelijk uitgekletst en stop ik het stokje eerst in zijn keel waardoor hij kokhalzende geluiden maakt, daarna ga ik verder naar zijn neus en als het stokje er weer uit is kijkt hij me heel zielig aan.

Na alle testen kleed ik me om naar mijn normale kleding en loop ik terug naar de kantine voor een lunch. Al snel komen Lisandro en Nico Tagliafico bij me zitten en beginnen hun te vertellen over hun leven als voetballer en dagelijkse bezigheden naast het voetbal.

Nu Nico weg is valt er een ongemakkelijke stilte tussen Lisandro en mij. Ook ontmoeten onze ogen elkaar voor de zoveelste keer elkaar vandaag en lachen hierdoor allebei ongemakkelijk. Even later komt Nico terug met de mededeling dat ze moeten trainen. Snel neem ik nog afscheid van Lisandro en Nico en ga verder met het uitlezen van de COVID-19 testen.

Aan het einde van de dag komt Lisandro naar mij toe en vraag of ik met hem mee ga naar zijn huis. ''gezellig'' antwoord ik. Samen rijden we naar Lisandro zijn huis in Amsterdam Zuid. Aangekomen bij Lisandro zijn huis geeft hij een kleine housetour en stelt voor om samen een filmpje te gaan kijken en daarna wil hij graag een van zijn favoriete Argentijnse gerecht voor mij maken.

Samen liggen we op de bank een filmpje te kijken, Lisandro komt steeds dichterbij me zitten en neemt me uiteindelijk in zijn armen om zo samen knus in deze koude dagen de film te kunnen afkijken. Als de film af is gelopen gaat Lisandro druk bezig in de keuken en neem ik even de tijd om mijn beste vriendinnen Nienke en Anouk te appen over wat mijn nu weer allemaal overkomt want ik ben eigenlijk nog helemaal niet over mijn ex heen.

Na het overheerlijke eten van Lisandro en een aantal wijntjes. Knuffelen wij elkaar alleen maar meer en raken we verstrengelt in een zoen. Al zoenend gaan we naar zijn slaapkamer en wat daar is gebeurd blijft tussen Lisandro en mij. 

Another Countdown to Christmas - Voetbal One shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu