Day 19 - Mitchel Bakker

135 8 3
                                    

Geschreven door: LaCourse

Het was nog donker buiten toen Fleur de deur achter haar dicht trok. Alleen de lichtjes van de kerstboom in de voortuin gaven licht. Ondanks dat het nog vier dagen duurde voor dat het kerst was, zat ze al helemaal in de kerst sfeer. Ze hield van kerst. De gezelligheid, het eten en de tijd samen met haar familie. Even back to basic en quality time met de familie voordat er weer een nieuw jaar aanbrak en ze het weer super druk kreeg. In februari zou haar tour door Nederland namelijk al beginnen. Haar gitaar klemde ze steviger in haar hand terwijl ze door liep naar het pleintje waar ze had afgesproken met haar manager.

'Alles goed?' begroette Steven haar.

Fleur knikte glimlachend naar de kale man. 'Prima.'

'Mooi. Herman staat daar op ons te wachten.' Fleur knikte opnieuw en liep achter Steven aan naar de zwarte suv.

'We hebben eerst opnames in studio 21 voor het Top 2000 café, dat wordt uitgezonden op oudjaarsvond. Daarna ga je naar 3FM om je nummer te zingen. Serious Request is bezig en jij biedt een aantal gesigneerde cd's aan voor de veilig. Om drie uur kun je soundchecken in de AFAS en dan heb je 's avonds je optreden.' Steven nam in de auto het programma van de dag met haar door en zoals gewoonlijk knikte ze zwijgzaam. Ze kon niet wachten tot het kerst was.

Maar helaas was de tijd voor kerst de meest drukke periode voor artiesten. Ze werden uitgenodigd op allerlei bedrijfsfeestjes om te zingen en ook de televisieprogramma's stonden te popelen om haar dit jaar in hun programma te hebben. De aanvragen bleven maar binnen stromen. Misschien kwam het omdat dit jaar haar grote doorbraak was. Maar ze verwachtte eerder dat het kwam omdat "Forget You" nog steeds boven aan in de hitlijsten stond. Sinds Q-Music het nummer begin september voor het eerst had gedraaid werd het een gekkenhuis. Binnen een week stond het nummer op één en sindsdien was het niet meer uit de hitlijst verdwenen. Iedereen noemde haar het grootste Nederlandse muzikale talent. Maar aan die naam moest ze zelf nog steeds wennen.

Terwijl de auto naar Hilversum reed bekeek Fleur haar telefoon. Op Instagram zag ze een foto van Mitchel. In de tekst onder de foto had hij staan "On my way to home". Haar hart sloeg een slag over toen ze besefte dat hij de komende dagen dichter bij haar in de buurt was, dan hij het hele jaar was geweest. Maar meteen zette ze die gedachte weer opzij. Ze had er nota bene een nummer één hit over geschreven en nog lukte het haar niet om hem te vergeten.

Bezorgd keek Steven haar kant op. 'Alles oké?' vroeg hij haar.

'Ja' antwoordde ze met een schorre stem. Ze had dit jaar alles bereikt waar ze al die tijd van had gedroomd. Een nummer één hit en geld verdienen met haar hobby, maar het voelde allemaal minder goed nu Mitchel niet naast haar stond. Ze moest zich goed voelen. Ze moest blij zijn maar ze voelde zich verdoofd sinds het moment dat zij en Mitchel een einde aan hun relatie hadden gemaakt.

Steven keek naar het schermpje van haar telefoon waar nog altijd Mitchel zijn foto te zien was.

'Je moet hem echt vergeten. Dat is beter voor iedereen.'

'Ik weet het zuchtte ze.' Een relatie met Mitchel zat er niet in. Hij had een carrière in Frankrijk en zij nu in Nederland. Dat ging niet samen.

De opnames van het Top 2000 café verliepen soepel. De crew was aardig en de mensen die aanwezig waren als publiek in het café, zorgden voor een goede sfeer. Vervolgens ging ze door naar de studio van 3FM en zong ze "Forget You" .

Frank van der Lende was de dienst draaiende DJ. Terwijl Fleur het nummer zong deinden de lange lokken van Frank mee op de muziek.

'Weet je Fleur?' vroeg hij haar nadat ze haar laatste tonen had gezongen.

Another Countdown to Christmas - Voetbal One shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu