Pere Sakola
Harita kahirupan di kampung eta kacida adem ayem , wargana alakur harade katatangga jeung semangat gotong royongna perlu diconto ku generasi ayeuna.
Aya dua babaturan anu kacida pisan hobina kana ngeseup, nyaeta si yanto jeung si sarip.
Lamun tos dongkap waktosna libur sakola, teu aya dei pagawean iwal tina ngusep ti isuk mantare nepi ka burit.Hiji mangsa yanto jeng sisarip ngusep di sungapan ditempat anu sakumaha biasa barudak ngusep, sanarien dina poe etamah barudak ngusepna siringan jadi menang loba laukna.
Ekeur kelar-kelarna ngusep si yanto nyaletuk "rip, parangsa iyeu cai lila-lila naek jeng bari kiruh nyah".
"Geus ulah loba omong maneh too, nu pentingmah urang menang lauk loba"
nembal si asep sabari narik lauk"
Lila-kalila cai ngadean bae bari jeung rungkang awi kadebong cau palid kabawa arus, iyeu ngarana ca,ah maling. Dimana hujan gede di hulu jadi nyebabkeun arus cai ka hilir gede.Si sarip teu ereun-ereun titadi narikan lauk bae, tapi si yanto katempona sien ningali cai ngagedean bae.
"rip balik yu, moal endah iyeu diterusken mah bisi cilaka" ngabejaan si yanto kasi sarip.
Teu make aba-aba dei si yanto ngadurusut ngejat kulantaran nempo cai ti jauh jiga ombak laut.
"too..tooo... kumaha geus menang loba sia?" nanya si sarip bari ngalieuk kaburu eweuh sasaha.
Pas nempo kaburu si yanto geus aya di tonggoh.
"rip gera naek itu cai gede" gorowok si yanto di tonggoh.
"Anjir eta sieta aing kuat ditinggalkeun" teu loba omong dei si sarip langsung ambarasat ngejat, sampe lauk jeung usepgeh poho teu kabawa.