Karanlıkta parlayan yıldızlar , yanan bir odunun dışına saçtığı ışık , karanlık sokakların yanan lambaları, karanlığı aydınlığa çıkaran güneş ,kurak bir yaz sonrası yağan yağmur, yağmurla güneşin birleşimi ve gökkuşağı...
"Sahi içimizdeki yangın nasıl sönerdi dertler nasıl biterdi hiçbirimize zarar gelmeden?"
Hava daha aydınlanmamıştı uyuduğumun bile farkında değildim hem de Rüzgarın dizinde. Rüzgarın uyumadığı her halinden belliydi.
- Hiç gece burasının manzarasını görmemiştim ama tahmin ettiğimden bile güzelmiş.
Cevap vermedi belki de kafasındaki düşüncelerin sesi daha fazlaydı .Rüzgarın dizinden yavaşça kalktım. O zaman anlamıştı uyandığımı.
-Derin?
-Efendim?
- Uzaklaşmamız lazım.
-Ne!
- Benim hatam yüzünden sizi de sürükleyemem peşimden, senin ne hatan vardı? İlerde bir şey olmayacağını da söyleyemem kendini düşünmüyorsan bile Figen teyzeyi, Fırat amcayı,Deren'i düşünmek zorundasın.
-Onlara ne olabilir ki ben senin yanında olmak istiyorum bu kadar zor bir süreci tek başına atlatamazsın.
-Yanlız değilim babam var yanımda.
-O annemlerin yanında sen ise buradasın hiç kimseye bir zarar gelmeyecek,yapmadığın bir şey için kendini suçlayamazsın. Hem de her ne kadar uzaklaşırsanız uzaklaşın Eray'ın peşimi bırakacağını mı sanıyorsun? Beni senin yanında gördükten sonra.Artık yatman gerekiyor yorgunluktan gözlerin kızarmış, sabah tekrar düşünürsün.
-Kafamdaki sesler susmuyor. Kafayı yiyeceğim düşünmekten.
-Yatmak zorundasın yoksa bayılacaksın.
Yavaşça dizime yattı yorgundu,dayanacak gücü kalmamıştı ve hala direniyordu.Uzun bir süre sessiz kaldığımız için uyuduğunu sanmıştım ama hala uyumadığını belli eden cümlesi içimi ısıtmıştı.
-Derin,bana masal anlatsana.
-Peki, Kozadaki kelebeğin hikayesini biliyor musun?
-Hayır.
-Günlerden bir gün, adam ormanda gezerken bir kelebeğin kozasından çıkmaya çalıştığını görmüş. Kozasındaki küçük delikten çıkmaya çabalayan kelebeği saatlerce izlemiş.
Sonra adam, kelebeğin kozadan çıkmak için çabalamaktan vazgeçtiğini, gücünün kalmadığını düşünmüş. Kelebeğe yardım edeyim de kolayca çıksın diye düşünerek kozadaki deliği daha rahat çıksın diye büyütmüş.
Bu sayede kelebek kozasından kolayca çıkabildi. Fakat çıkmaya daha hazır değildi, bedeni hala kuru ve kanatları buruş buruştu. Adam, kelebeğin gücünü toplayıp, kanatlarını açıp, uçacağını düşünüyordu ama Kelebek kozasından zamanından önce çıkmıştı. Ne kadar çabalasa da uçamadı ve buruşmuş kanatlarıyla yerde sürünmeye devam etti.
Adamın bilmediği nokta; kelebeğin kozadan çıkmak için çabalaması, bedenindeki sıvının kanatlarına gitmesini ve bu sayede doğru zamanda kozasından çıktığında uçabilmesini sağlayacaktı.
Uyuduğundan emin olduktan sonra bir soru sordum cevabını almayacağımı bile bile,mırıldanarak.
-Bende sana yardım edeceğim diye zarar mı veriyorum acaba?
Rüzgar hayatıma girdiğinden beri her şey değişmişti o kadar yoğun ve koşturmalı olmuştu ki o zamandan bu zamana ilk defa rahatça düşünme fırsatı bulmuştum.Önceden çok sıradan bir hayatım varmış. Mesela okula git , kursa git, eve gel, yemek ye ,sıkıldıysan dışarı çık 10 dakika dolaş gel , ödevini yap , yat ve Ada ile konuşmalarımıza da bir zaman dilimi ayırmalıydım belkide çünkü 1 saat konuşmayalım hemen birimize yazardık o kadar sıkı bir ilişki vardı aramızda, birden o kadar uzak kaldık ki Antalya'ya gitmeden önceki terasta buluşmamızda anlatacağı başka şeylerin olduğuna eminim bir sorun vardı fakat anlatmaya zaman yoktu. Hep bir sorun çıkmıştı. Toprakla mutlu muydu? Toprağın Ada'dan hoşlandığını biliyoruz ama Ada ilişki istememesi gayet doğal değil miydi zaten.Doruğun ölümünden sonra Ada içine kapanmıştı. Peki ya ne sorunu vardı bu kızın? Hala neden Toprakla görüşüyordu ? Hava ise yavaştan aydınlanmaya başlamıştı aklıma takılan bu soruları çözmek ve anlatacağım o kadar çok şey birikmişti ki daha fazla saklamak istemedim. Onun da rahatlamasını istiyordum çünkü bu Ada önceki Ada'ya hiç benzemiyordu. Tüm bu düşünceler aklımdan geçerken Ada terasa girdi. Bizi görmedi nefes almaya, sakinleşmeye çalışıyordu kabusla uyanmış gibiydi.Rüzgarın başını yastığa koyduktan sonra kalkıp mutfağa girdim Ada terasın diğer ucunda olduğu için bunu da fark etmemişti bir bardak su alıp geri döndüm terasa.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rüzgarını Dinle...
ActionWattpadde kurgu ve konu açısından ilk kitaptır ve tamamı şahsıma aittir.❕