Eh dah Disember ni boudou. Lamanya hengko cari ilham.
*bukan ilham anak pak samad.
☕
Ehh tiber dah Februari HAHAHAHA MASYAALLAHH..
👣
Dude its already March. Sumpah aku akan update bulan ni jugak.
🐹
Pernyataan di atas ialah ayat pada dua tahun lepas. Dan ternyata masih relevan pada tahun ini. Dasar author-
🐰
"AKU dah tak boleh pendam benda ni. Tak boleh!"
"Ko pehal?"
"Aku tak boleh, Bell! Aku kena bagitau kau jugak. Dah lama aku simpan benda ni"
Amuk Zafhan yang nampak.. I dont know.. Gelabah? Serabut?
Mamat ni dah kenapa? Terlupa tutup api dapur ke? Eh lah dia reti masak ke? Entah lah abu.
"Aku sebenarnya.."
Oh.. Ataupun dia nak confess yang dia suka kat aku pastu nak ajak kawin peciu peciu?
OHHHHHMAI- SILA ZAF, SILA. MASA NI KAU NAK BAGI CINCIN TIKAM 50 SEN PUN AKU TERIMA WEH-
"Aku nak pergi tandas kejap!"
Eh bodo ke?
"Tunggu sini. Nanti lobster datang, kau ambik duit dalam dompet aku" kata Zafhan sebelum berdiri dan lempar dompet dia ke arah aku. Lepastu berlari entah ke mana, mencari lubang jamban mungkin.
Wah wah ini memang sangat chipotle.
Aku belek dompet kulit berjenama dia macam tak pernah tengok dompet lelaki padahal aku selalu je kebas duit angah dalam dompet dia sebelum ni.
Lepas dapat kebenaran lah. Kau jangan tuduh aku adik derhaka yang terdedah dengan gejala sosial tak baik pulak.
Dah kenapa dompet dia bapak tebal ni lahabau? Banyak sangat ke duit-
Ohh..
Betul lah. Cash dia banyak gila. Semua kertas colour purple pulak tu. Card tak payah cakap la. Berderet lagi macam kad Uno. Macam ni aku pun tak mampu.
Sekeping kad biru yang semua warganegara Malaysia wajib ada, aku tarik keluar dengan muka villain. Kad pengenalan muohohoho!
Muka Zafhan kat kad pengenalan tu aku pandang lama. Hmm.. Ni tak sepatutnya berlaku. Macam mana dia boleh hensem jugak dalam IC??
THIS IS ILLEGAL!
"Miss, total is RM 347. Do you want to pay with cash? Or credit card?" kata seorang lelaki berapron hitam dengan cap yang tiba-tiba muncul sebelum letak dua dulang di atas meja.
YOU ARE READING
Resilience
Random__.SEQUEL OF YOURSELF.__ Aku, Aisya Nabilah yang nub, kembali lepas tujuh tahun menghadap negara 4 musim yang agak menyusahkan. Aku tak patut persoalkan kenapa orang pilih negara sendiri yang berhujan batu, berbanding negara orang yang berhujan emas...