"Feridee kız Feride sana diyorum kalksana be! Valla annene acıdım kadın hergün böyle mi uyandırıyordu seni!"
Bir yandan söyleniyordum bir yandan Feride uyansın diye onu dürtüyordum. Ben Feride'yi silkelerken yan yataktaki yatan tombul kız hışımla kalktı.
"Sizi mi dinliycez biz sabah sabah daha hoca gelmemiş kaldırmaya niye ses yapıyorsunuz?"
Ben bize dik dik bakan kıza döndüm aşırı tatlı bir kızdı ona ters cevap vermek istemedim.
"Oooo sen baya derin uyuyorsun o zaman hoca gelip herkesi uyandırdı da gitti bile. Sen yatmaya devam et bence uykunu alamamışsın sen gerginsin."
Ben bunları söyleyip gülümserken kız bana şaşkın şaşkın bakıyordu. "Geç kaldım" diyip fırladı yataktan. Feride'de uyanmıştı sonunda kolundan tuttuğum gibi kaldırdım. Ben onu tutup okul formasını kucağına tutuşturken o uyku dolu gözlerle suratıma bakıyordu.
"Biraz daha böyle bakmaya devam edersen okulun ilk gününde okula geç kalıcaz. Bir zahmet giyin hadi!"
Feride tamam deyip giyinmeye başlarken Merve Hoca girdi içeriye. Sessizce Feride'ye seslendim. "Bu yurtta başka hoca yok mu niye bu kaldırıyor bizi manyak bu kadın ya" Feride sert sert bana baktı. "Ceyda sus duyacak şimdi sabah sabah bu manyakla uğraşmayalım."
Merve Hoca birden bize doğru döndü ve bize doğru gelmeye başladı. Kesin bizimle uğraşacaktı. Biz bize doğru gelen Merve Hoca'yı görmezden gelerek hazırlanmaya devam ettik. Merve Hoca karşımıza geçip.
"Çekilir misiniz kardeşim önümden geçeyim."
Ben kendi kendime niye buradann geçmek istedi ki bu kadın diye düşünürken Feride kenara çekildi. Sonra anladım arka taraftaki uyuyan kızı uyandırmaya gidiyordu.
Merve hoca kıza seslendi uyanmadı, kolunu dürttü uyanmadı, kolundan tuttu çekiştirdi yine uyanmadı. Dayanamadım seslendim. "Hocam kıza bir şey olmuş olmasın." Merve Hoca telaşlandı. "Su var mı yanınızda verin bakayım." Hemen su şişemi verdim. Suyu eline döken hoca eliyle yavaşça kızın yüzüne sürdü. Kız soğuk suyu yüzüne yiyince hareketlendi ve mırıldanmaya başladı. "Napıyorsunuz siz ya" diye terslendi. Merve Hoca bir oh çekti sonra kıza çemkirmeye başladı. "Nasıl bir uyku uyuyorsun sen kardeşim ödümüz koptu. Bilerek mi uyanmıyorsun napıyorsun anlamadım..." Ben yine çenemi tutamayıp devreye girdim.
"Kızın uykusu ağır belli ki hocam bu kadar bağırmanıza gerek var mı? Zaten yurtta ki ilk günümüz, kimse buraya alışkın değil bir de siz gelmeseniz üzerimize..." Ben konuşmaya devam edecekken Feride kolumdan cimcirip susturdu. Merve Hoca şaşkınlıkla bana bakıyordu.
"Siz yeniler baya saygısızsınız ama biz sizi adam etmesini biliriz. Hemen üzerinizi giyinip aşağıya kahvaltıya inin ilk günden okula geç kalacaksınız. O okula gidip çok matah bir şey yapıyorsunuz ya sanki..."
Merve Hoca bağırıp çağırıp ayaklarını yere vura vura revire giderken biz üç kız şaşkın şaşkın birbirimize bakıyorduk. Ben elimde okul kravatım Feride'nin elinde süveteri, zorla uyanan aşırı ama aşırı güzel olan kız ise yatağın üzerinde oturmuş kalmıştı. Sessizliği ben bozdum. Yatakta oturan kıza dönerek.
"Eeee hazırlanalım madem geç kalmayalım. Bu arada tanışmadık seninle ismin ne?" Kız hala uyanamamıştı. Kısık sesiyle "Ben Esra siz mi çağırdınız bu manyak kadını?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESARET
General FictionCeyda nasıl bir işin içine düştüğüne anlam veremiyordu. Kendi kendine konuşmaya başladı. "Kendin ettin kendin buldun Ceyda evlendin de ne bok oldu rahatmısın şimdi" "Ne rahatlaması kızııımmm bütün hayallerim hedeflerim piç olduu" "Yaa bak işte in...