3. BÖLÜM

15 6 0
                                    

Arianın da üniversitede işi bitince beraber üniversiteden çıkıp taksiye bindik. Bugün araştırma yapacaktık. Oldukça heyecanlı olmam arianın dikkati çekmişti. "biz kendi hayatımızı korku filmine çevirelim. sen zevkten dört köşe ol"diyerek sitem ederken kahkaha atarak ona sarıldım. "Bu korku filmi değildir belki"dedim. Yaa diyerek alay ederken taksicinin geldik demesiyle muhabbeti keserek arabadan indik. Ufak çaplı bir köydü. Evler peş peşe ve mükemmel ahenkli bir şekilde dizilmişti. Aria koluma girerken çamaşırlarını bahçede ipe asan kadına doğru yöneldim. Aria Hadi başlıyoruz diyerek kendine gaz vermeye başlamıştı bile. Gülümseyerek kadına selam verdim. Kadının bakışları aria ile bana dönerken selamımı alarak cevapladı. "Buyrun hanım kızlar. Sizi hangi rüzgar attı buralara" tebessüm ederken yanıtladım. "Biz üniversite öğrencisiyiz abla. Bu ilerdeki tarihi alanı araştırmak ile görevlendirildik te internette orayla alakalı hiç bir bilgi bulamayınca buraya gelip size sormak istedik. " Kadının yüzü biraz düşse de kendini toparlayarak gülümsedi. "Anlıyorum kızım. Ama benimde orayla alakalı çok bir bilgim yok. Lakin köyümüzün en yaşlısı var. İsterseniz ona sorun. O biliyordur. Size anlatır"ariayla bir birimize bakıp gülümserken hızla onayladık. Kadın bahçesinden çıkıp yolda ilerlemeye başlarken onu takip ettik. Bir evin önünde durunca bize doğru dönmüş ve "burda yaşıyor hanım kızlar. Ben döneyim malum ev işi bitmez"diyerek gülümsemiş ve bizi yanlız bırakmıştı.
Derin bir nefes alarak kapıyı usulca çaldım. İçerden gelen adım sesleri ardından geliyorum diye seslenilmesiyle açılan kapıya baktım. Oldukça yaşlı olduğuna emin olsam da hala genç gözüken kadına karşı afallayarak gülümsedim. Kadın şüpheli bir şekilde bir bana bir ariaya bakarken hızla kendimizi açıkladım. "Merhaba ben Capella buda arkadaşım aria başıyla onaylarken devam ettim. "Biz üniversite öğrencisiyiz de bu ilerdeki tarihi alanı inceleyip geçmişini öğrenmek için bize ödev verildi. Bir bayana sorduğumuzda sizin daha iyi bir bilgi birikiminizin olduğunu söyledi" kadın başını sallarken beni cevapladı. "İyi yapmışsınız kızım. Gelin ayakta kaldınız" eve girerken aria kulağıma doğru "umarım doğru yoldayızdır "diyerek fısıldadı. Umarım derken kadının arkasından salona geçerek kanepeye oturduk. Kadın karşımıza oturmadan önce bir şey içermisiniz diye sorsa da aria hızla yanıtlayarak gerek yok demişti. Kadın tebessüm ederek karşımıza oturdu. "Evet siz sorun ben cevaplayım. Nasıl olur?" Başımla onaylarken "öncelikle bizi evine alıp bunu anlatacak olmanızdan ötürü teşekkür ederim" kadın gülümseyerek"rica ederim hanım kızım. Hadi sor bakalım sorunu"dedi. Başımla onaylayıp boğazımı temizleyerek çıkarttığım defter ve kalemimi elime alıp ilk sorumu sordum. "Bu tarihi alan hakkında her araştırmaya çalıştığım da internette kara büyü yazısı çıkıp site kapanıyor. Bu yüzden pek birşey öğrenemedim. Sizin o yer hakkında bilginiz varmı? Eski dönemde orda kimlerin yaşadığı düşünülüyor?" Kadın biraz düşündükten sonra cevapladı. "O yerin özel bir aurası vardır kızım. O yer hakkında bana bilgi veren hikayeler anlatan anam vardı. Oda yakın zamanda öldü. "Dedi. Aria üzgün bir şekilde kadına"çok üzüldük. Mekanı cennet olsun"dedi. Kadın burukça gülümserken "teşekkür ederim kızım. Yani demem o ki bende o yer hakkında anamın bana öğrettiği hikayelerden başka bir şey bilmem. "Dedi. Defterime bunu not ederken "peki o hikayeleri anlatır mısınız"diyerek rica ettim. Kadın tebessüm ederek "siz nasıl isterseniz. Ama dediğim gibi bunlar daha çok hikaye gibi, gerçeklerle bir ilgisi olmayabilir. İnanıp inanmamak size kalmış" aria araya girerken"inan bana teyze ben her şeye inanıyorum"dedi. Kadın gülerken aria da gülümsedi. Kadın boğazını temizleyerek hikayeleri anlatmaya başladı. "Yıllar önceye gidiyorum. Orda yaşayan insanlar çok iyiydi. ama oranın aurası oldukça farklıydı. Gittiğin gibi etrafını saran bir güç dalgası hissediliyordu. Etrafı taraflıca inceledikten sonra orda dönen ters şeyler olduğu oldukça aşikar bir hal aldı. Ters giden şeylerden çok orda hissedilen güç dalgası bazı şehirlerdeki insanların dikkatini çekmiş ve çok geçmeden savaş başlamıştı. Bu sıkı sıkıya uzun süren savaş orda ki yaşantıların çoğunun ölümüne sebep olmuştu. Tabi bu süre zarfında o yerin gizemi de çözüldü. Orda hayatta kalan bir grup herkesin dikkatini çekti. O kasaba da her yer yağmalanmış ve herkesin ölmesine sebep olunmuşken hemde. Bu grup o kadar güçlüydü ki yeri yağmalamaya gelen kişileri rahat bir şekilde öldürebilmişlerdi. Bu akıllarda sorular yaratmıştı. Mesela onlar kimdi. O kasabada daha önce hiç olmadıkları halde neden o kasabaya yardım etmişti. Ve bir çok insanı kolay bir şekilde öldürmeleri? Bütün bunlar akılları karıştırdı. ve o grubun bu yağmalanmaya rağmen yaşamaları onların vampir olarak anılmasını sağladı. O gün o grubu görenlerin hepsi yani yağmalayanların , hepsinin ölmesi o olayın gerçekliğini kapattı. Ve bu hikaye dilden dile aktarıldı. Benim bildiğim öğrendiğim bu kızlar"diyerek soluk almış ve bize bakmıştı. Onay bekler gibiydi. Duyduklarımı tek tek not ederken "anlattıklarınız için çok minnettarım. Bunlar çok işimize yarayacak" aria kafasını kaşırken gözlerim ona ilişti. Aklında bazı soruların olduğu aşikardı. "Peki ben bir şey sormak istiyorum. Bu olaylar yaşanmış bitmiş. bu hikayenin gerçek olma olasılığı nedir ve onların hala yaşıyor olma ihtimali varmıdır? Ah birde o grubu tanımlamanız gerekse nasıl tanımlardınız?" Bakışlarım kadını bulurken kadın düşünceli bir şekilde "bilmiyorum. ben bu konu hakkında pek bir bilgi sahibi değilim. Bildiklerimi de annemden öğrendim. Ama annem grubu şöyle anlatırdı. Siyah oldukça uzun bir pelerin giydiklerini ve gözlerine kadar şapkayla kapatıldığını söylerdi. Tabi bazen yüzlerini de gösterirlermiş. Ama bu çok nadir miş." Başımı olumlu anlamda sallarken izin isteyerek kadının yanından ayrıldık. Aria koluma girerken yolda ilerlemeye başladık. İkimizde oldukça dalgındık. Düşünceli bir şekilde "onların yaşadığına inanıyorum sanırım"dedim. Aria aniden bana dönerken "sen..?"dedi. Evet diyerek yolda ilerlemeye devam ederken aria şaşkınlıkla "sana inanmıyorum capella. Beni gerçekten şaşırttın. Hem Bana detaylı olarak bu konuyu anlatmadın."dedi. Omuzlarımı silkerken "böyle düşünme. Hem her şeyi anlattım. "Dedim. Aria peki öyle olsun diyerek arkamdan gelirken karşımda gördüklerimle durakladım. Aria arkadan bana çarparken neler oluyor dedi. Yanımda yerini almasını bekledim. Aria yanımda yerini alıp benim baktığım yere bakarken "lanet olsun. "Dedi. Onu onaylarken karşımızda gördüğümüz kişilere baktık. Kadının dediği gibiydi. Oldukça kalabalık bir grup. Tek sıra halinde ve siyah uzun pelerin giymişlerdi. Kalbim hızlanmış maratona çıkmışken gülümsedim. İşte heyecan yeni başlıyordu. Boğazımı temizlerken "artık bu da rüya değildir umarım"dedim. Aria hızla yanıtlarken "kessinlikle değil"dedi. Bakışlarım grubun olduğu yeri yeniden bulurken onlara baktım. "Tanışmak istermisiniz?"dememle hepsinin başının aynı anda yan tarafa eğilmesi bir oldu. Hadi ama! gene hipnoz şeysimi yapıyorlardı. Gerginlik içerisinde ariaya bakarken onunda eğdiğini gördüm. Anlaşılan yanlız kalmıştım. Bir adım öne atarken "bu sefer rüya olmasın"dedim. Aralarından biri öne çıkıp başını düzeltti. "Uyanma zamanı güzelim"derken kaşlarımı çatmam bir olmuştu.

Sarsılarak uyandılırken karşımda duran kadına baktım. Hala kasabadaydık anlaşılan. Ağrıyan başımla olduğum yerde dikleşirken kadın endişeli bir şekilde "neler oldu size. İyimisiniz?" Dedi. Başımı olumlu anlamda sallarken yanımda yeni ayılan ariaya baktım. Aria başını tutarken "biz neye bulaştık " dedi. Bilmiyorum derken gülüyordum. Sanırım psikolojim bozulmuştu. Aria başını olumsuz anlamda sallarken oda gülmeye başladı. "Hadi bakalım. Korku filmini andırmayan yeni hayatımıza "dedim. Aria gülerken şaşkınlıkla bize bakan kadına karşı kendimi toparlayarak "kusura bakmayın. Yediğimiz bir şey dokunmuş olmalı. Kısa bir baygınlık geçirmişiz. Bize yardım ettiğiniz için sağolun"diyerek ayaklanırken elimi ariaya uzattım. Aria elimi tutup ayağa kalktı. Üstümü silkelerken etrafa baktım. Sokakta öylece bayılmıştık resmen. Kadın bize şaşkınlıkla bakmaya devam ederken "siz gerçekten iyimisiniz?"dedi. Aria başını sallayarak "hayır bundan sonra da iyi olacağımızı sanmıyorum ama yardım ettiğiniz için gerçekten minnettarız. "Diyerek koluma girmiş ve beni sürükleyerek ilerletmeye başlamıştı. Hala gülmeye devam ederek ariaya baktım. Aria benim halime gülümsemiş ve "fark ettin mi bilmiyorum ama ikimiz de kafayı yedik"dedi. Elimi ona uzatırken "yanıma hoş geldin"dedim. aria gülerek elimi sıktı.

Geçmişin SakladıklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin