EP 14

0 0 0
                                    

       Hari sudah menjelang tengahari, Mimi dan Namjoon keluar bersama-sama untuk melawat Hani di hospital.  Namjoon mengambil Mimi di pejabat. Mimi masuk ke dalam kereta.  Dia menyapa suaminya dengan senyuman. 

" Lama ke you tunggu I ? " tanya Namjoon kepada isterinya. 

" Eh tak lah.  I baru je turun tadi " jawab Mimi.  Mereka berdua menuju ke restoran terlebih dahulu sebelum melawat Hani di hospital.  Sempat juga mereka menyinggah untuk membeli buah tangan kepada Hani dan Jimin. 

Selepas makan , mereka pergi ke destinasi seterusnya iaitu hospital.  Sampai sahaja di hospital , kereta diparkir terlebih dahulu. 

Mimi dan Namjoon keluar dari kereta lalu masuk ke dalam hospital . Mereka berdua mencari wad yang ditempatkan Hani. 

" Eo..  Yeobo ni bilik Hani " kata Mimi . Namjoon mengangguk lalu mereka masuk ke dalam wad tersebut.  Kelihatan ahli BTS dan Aera turut berada di dalam bilik tersebut.  Patut la dengar macam ramai orang dekat luar tadi. 

" La korang pun ada sini..  " Namjoon bersuara manakala Mimi pula pergi ke arah sepupunya . Mereka memeluk antara satu sama lain. 

" Hani ! Kau ni tak jaga diri betul ! Dari dulu clumsy " tegas Mimi sambil menampar lembut lengan Hani. 

" Benda nak jadi .. Mana la aku tahu " jawab Hani .

" Nasib baik takde apa-apa dekat baby tau.  Kau tu dah la pregnant anak pertama... " bebel Mimi dengan risau.  Aera juga turut berada di situ bersama mereka. 

" Kau jangan datang kerja ! Kau jaga anak kau sampai besar.  Maksud aku jaga dia sampai 2 tahun ke.  " ujar Mimi yang memberi cadangan kepada sepupunya.  Hani hanya mengangguk.  Terpaksa menurut perintah.  Termasuk Mimi dah 2 orang cakap duduk rumah. 

Manakala di situasi BTS , Jungkook membelek telefon miliknya.  Kening bertaut tanda pelik dengan apa yang dia baca sekarang.  Artikel tentang Jimin dibaca.  Mata dibulatkan lalu dia memberi telefon tersebut kepada Jimin. 

" Hyung..  Artikel pasal hyung "  kata Jungkook sambil menunjukkan telefonnya.  Jimin mengambil telefon Jungkook dan dia membaca artikel tersebut. 

" Okay tahu dah sebab apa wife aku balik awal " desis hati Jimin sendirian. 

" Artikel ni tak betul la " jawab Jimin.  Jungkook mengangguk setuju.  Betul la tu. 

" Sayang..  " Jimin memanggil Hani. Isterinya memandang lelaki itu dengan penuh tanda tanya. 

" Saya tahu kenapa awak balik awal semalam " kata Jimin.  Semua di dalam bilik itu memandang ke arah dua pasangan itu.  Hani mengerutkan dahi. 

" Awak balik awal sebab ni kan ? " tanya Jimin sambil menunjukkan artikel tersebut yang ada pada telefon Jungkook.  Hani mengetap bibir.  How come he know ?

" T.. Takde lah " jawab Hani yang sedikit gagap.  Dia menggelengkan kepala. Jimin menjongket kening sebelah tanda tidak percaya. 

" Betul lah sayang..  " jawab Hani. 

" Haih.. Dengar dulu explanation dari saya.... Saya memang takde apa-apa hubungan pun dengan girl group idol . Saya dah kahwin..  Takkan la nak cari lain pula " terang Jimin.  Dia jujur dengan perkara sebenar. 

" Mana la tahu kan... Saya kan dah chubby..  Lepastu dah kurang bersiap " jawab Hani . Jimin tertawa kecil.  Satu tamparan hinggap di lengan Hani .

" Apa pula fikir ke situ ?! Sah-sah la kau pregnant anak Jimin..  Takkan la Jimin nak cari lain " kata Mimi dengan nada yang tegas. Hani mendiamkan diri sahaja. 

The Moments of Love S2Where stories live. Discover now