EP 18

1 0 0
                                    

          Hari berganti hari.  Hani bersiap-siap di hadapan cermin untuk keluar bersama dengan Mimi.  Mereka berdua telah berjanji untuk keluar shopping harini.  Lagipun Hani dah call Jimin semalam.  Suaminya membenarkan dia pergi.  Min Jae telah pun siap. 

Telefon berbunyi menayangkan nama ' My Husband 💖 ' di skrin telefon.  Hani menjawab panggilan Jimin.  Rupanya sana juga siang,  cumanya lambat satu jam.  Mereka berada Singapura sekarang ini. 

" Hello..  " Hani bersuara lembut.  Jimin membuat video call supaya senang nak tengok muka isterinya dan anaknya. 

" Sayang..  Mana Min Jae ? " soal Jimin.  Benda pertama Jimin cari adalah anaknya.  Itulah Park Jimin. 

" Oh ada..  Kejap..  " kata Hani lalu pergi ke arah katil.  Min Jae sedang meniarap dan bermain seorang diri dengan permainan yang dibeli oleh Jimin. 

" Aigoo..  Kiyeowo..  " ujar Jimin sambil tersenyum.  Hani mengambil Min Jae lalu meletakkannya di atas riba.  Min Jae ingin mencapai telefon Hani. 

" Min Jae-yaa..  Appa rindu kamu lah.. " acah Jimin dari video call.  Min Jae tersenyum suka.  Hani tersenyum melihat anaknya. 

" Sayang.. Cium pipi dia untuk saya " kata Jimin.  Hani mencium pipi gebu Min Jae. 

" Ish rindu la..  " kata Jimin dalam nada kecewa. 

" Sabar lah sayang..  Nanti awak balik kita spend time masa sama-sama " ujar Hani. Bibir mengukir senyuman.  Tipu la cakap kalau dia tak rindu . Mestilah rindu. 

" Haihh..  " keluh Jimin berat. 

" Sayang.. Kejap.. Mimi call..  Rasanya dia dah sampai tu " kata Hani apabila melihat nama Mimi naik di notification.  Jimin mengangguk. 

" Takpe lah.. Saya letak dulu..  Take care sayang..  I love you .. " ucap Jimin lalu mematikan talian.  Hani mengangkat panggilan Mimi pula.  Tekaannya tepat.  Mimi sudah berada di bawah. 

Kitaorang naik kereta asing-asing tetapi pergi sekali.  Sebab car seat lain-lain.  Hani turun ke bawah dan dia membawa kereta Hyundai milik Jimin kerana kereta itu lebih besar dan sudah siap dipasang car seat di sebelah pemandu.  Haritu Hani yang suruh Jimin letak car seat dekat sebelah pemandu sebab senang. 

Min Jae diletakkan di dalam car seat . Pedal minyak ditekan lalu kereta Hani keluar dari basement parking.  Hani menekan hon kepada Mimi.  Mereka meluncur ke arah shopping mall yang mereka akan pergi. 

Sampai sahaja di shopping mall tersebut , Mimi dan Hani memarkir kereta terlebih dahulu.  Seterusnya , stroller dibawa keluar dari bonet kereta untuk meletakkan Min Jae.  Manakala Mimi pula meletakkan kembar itu ke dalam stroller yang sesuai untuk mereka. 

Hani dan Mimi berjalan bersama-sama di shopping mall tersebut.  Mereka berjalan sambil berbual-bual.  Dah ajak Aera untuk keluar sekali tapi dia tak nak.  Katanya ada urusan lain yang perlu diselesaikan. 

Hani ternampak sebuah outlet yang mempunyai banyak baju kanak-kanak di situ . Dia mengajak Mimi untuk masuk.  Ibu-ibu kalau nampak baju anak , memang nak beli.  Sebab cute dan cantik. 

" Wah cantiknya baju ni..  Sesuai untuk anak kau Mimi " kata Hani sambil mengambil baju dress perempuan untuk Hae Su. 

" Ya lah..  Aku suka..  " balas Mimi pula.  Dia meletakkan baju itu pada badan Hae Su untuk mengukur. 

" Okay mummy pick one for you.  And I will pick one for Hyun Joon too " ujar Mimi kepada anak-anaknya.  Hani tersenyum melihat kembar itu.  Geram betul.  Sorang muka macam daddy, sorang macam mummy .

The Moments of Love S2Where stories live. Discover now