Dua bulan sudah berlalu , ketiga-tiga gadis itu berkumpul di Big Hit Entertainment untuk mengejutkan ahli BTS yang akan pulang dari konsert tour. Kek itu hanya ditempah di sebuah bakeri. Lilin dicucuk di atas permukaan kek tersebut.
Hani dan Aera menghiaskan sedikit di ruangan bilik tersebut dengan bendera perkataan ' Welcome back ! ' . Kedengaran bunyi orang bercakap di luar membuatkan mereka bertiga kalut.
Hani cepat-cepat berlari ke arah suis untuk menutup lampu. Dia terus berlari ke meja untuk menyorok di situ. Tiba-tiba , suara Hyun Joon menjerit. Kebetulan pintu tak tutup.
" Kau tak tutup pintu ke ? " soal Mimi kepada Hani.
Hani menepuk dahinya kerana dia terlupa untuk menutup pintu kerana ingin cepat sebelum mereka bertujuh masuk ke dalam bilik tersebut. Tadi buka sebab nak dengar suara mereka sama ada sudah pulang atau belum.
Hyun Joon keluar dari tempat menyorok dan bermain di sekitar situ. Mimi menepuk dahi. Hancur punah kejutan disebabkan Hyun Joon.
" Eh , asal gelap ? Kenapa ada Hyun Joon dekat sini hyung ? " soal Jungkook kerana dia orang yang pertama masuk ke dalam bilik tersebut. Jungkook membuka suis lampu . Bilik itu menjadi cerah semula.
" SURPRISE !! " jerit ketiga-tiga gadis tersebut . Terbuntang mata Jimin dan Namjoon apabila melihat isteri mereka. Taehyung juga terkejut melihat Aera di situ.
" Sayang ! " jerit Namjoon dari jauh. Namjoon dari jauh berlari anak dan mengambil Hyun Joon. Pipi anak lelakinya dicium berulang kali. Hae Su juga turut menjadi mangsa ciuman Namjoon.
" I miss you my baby ! " ucap Namjoon. Mimi hanya tersenyum sahaja dari belakang.
" Hm.. Anak je ke rindu ? " soal Mimi kepada Namjoon. Lelaki itu bangun lalu menghadap Mimi.
" Mestilah rindu Mummy dia juga .. " kata Namjoon lalu memeluk Mimi. Dia juga mencium pipi wanita itu. Akhirnya , terubat juga rindu itu kepada isteri dan anak-anaknya.
Sementara di situasi Jimin dan Hani. Mereka juga turut berpelukan. Jimin memeluk Hani erat. Rindu terhadap isterinya itu. Jimin memusingkan Hani sambil berpelukan.
" I miss you sayang... " ucap Jimin.
" I miss you too.. " balas Hani pula.
Aera juga turut berpelukan dengan Taehyung. Aera hanya tersenyum apabila melihat wajah Taehyung.
" Awak rindu saya tak ? " soal Aera kepada Taehyung.
" Mestilah rindu.. " jawab Taehyung sambil mencubit pipi Aera.
" Ehei ! Korang ni ! Kami masih di sini tau " marah Jin. Mereka yang lain tertawa. Oops , single ke tu ?
" Sorry la hyung.. Tak boleh kawal.. Rindu sangat " ujar Namjoon. Jimin mengangguk tanda betul.
" So hyung.. Kita cuti kan lepasni ? " soal Jimin kepada Namjoon.
" Yes. Kenapa nak pergi honeymoon ke tu ? " soal Namjoon kepada Jimin.
Jimin tersenyum malu.
" Sayang.. Esok awak ambil cuti.. Kita pergi honeymoon " ujar Jimin kepada Hani. Wanita itu mengangguk lalu memberitahu Mimi.
" Mimi.. Aku ambil cuti 1 minggu eh.. " kata Hani kepada Mimi.
" Wah , banyak cantik kau 1 minggu " balas Mimi. Saja je nak usik sebenarnya. Nak tengok reaction diorang.
" Ala.. Boleh lah.." rayu Hani.
" Bagi lah sayang.. Diorang kan belum honeymoon lagi " Namjoon memujuk Mimi agar isterinya memberi Hani cuti.
YOU ARE READING
The Moments of Love S2
FanficSambungan kisah The Moments of Love S1 . Kisah tiga orang gadis telah berjumpa dengan cinta sejati mereka. Seorang sudah berkahwin. Tinggal lagi dua orang . Adakah akan ada konflik dalam hubungan mereka ? " Taehyung... Let me explain ! " ujar A...