S P E C I A L P A R T

28 3 0
                                    

" Kim Jongin gwenchanha? " soal Jennie apabila suaminya itu sedari tadi mengigau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Kim Jongin gwenchanha? " soal Jennie apabila suaminya itu sedari tadi mengigau. Dia sesekali menggoncang bahu suaminya dengan lembut.

Jongin terus membuka matanya dengan luas. Terus sahaja dia memeluk tubuh kecil Jennie dengan erat.

" waegurae? " soal Jennie dengan risau sambil mengusap belakang badan suaminya.

" nightmare... " jawab Jongin sepatah sambil mengeratkan pelukan. Jennie sudah tergelak kecil melihat kelakuan suaminya itu seperti budak-budak yang baru sahaja bermimpi buruk dan ingin ditenangkan oleh ibu bapa mereka.

Jongin melepaskan pelukan apabila mendengar gelakan kecil Jennie. Wajahnya terus cemberut.

" saya bermimpi awak menuduh saya membunuh seseorang dan akhirnya menyebabkan kita berdua terkorban. Awak terpaksa menjadi seorang pemilik hotel roh selama lima puluh tahun sedangkan saya menjadi malaikat maut yang ditugaskan untuk mencabut roh manusia. Kita tak boleh bersama seperti sekarang. Awak melupakan diri saya sedangkan saya sentiasa mengingati diri awak. " terang Jongin kepada Jennie. Dia memandang Jennie dengan pandangan yang lembut.

" itu semua mainan tidur. Buktinya sekarang saya berada di hadapan mata awak. " kata Jennie cuba untuk menenangkan Jongin. Dia mengambil tangan Jongin lalu memegangnya dengan erat.

" tapi... "

Terus sahaja Jennie mengucup bibir Jongin dengan lembut dan menyebabkan Jongin terdiam.

" walaupun kita berpisah dalam mimpi awak, kita tetap bertemu juga pada akhirnya bukan? " soal Jennie kepada Jongin. Dia tersenyum manis.

Jongin mengangguk. Biji matanya masih ralit merenung wajah tembam isterinya itu.

" walaupun kita berpisah hari ini, kita tetap akan bersama di lain hari. " Jennie diam buat seketika. Dia membalas renungan tajam Jongin.

" cinta kita yang akan menyatukan kita kembali. Jadi, saya harap awak tak akan sesekali melupakan perasaan cinta awak terhadap saya. "

Jongin diam. Tubuh badannya didekatkan kepada Jennie.

" i can't forget about you Jennie-ah... "

" cause I'm yours. "

Kemudian, Jongin memberikan ciuman yang hangat kepada Jennie.

Another Day
Don't say sad words
So far away
Don't say anything
Is love giving me
That much of a hard time?
Is my heart
Only looking for you?

Hold me
Don't let go
Please don't leave me

Why can't you say it?
I'm right here

When we meet again, I'll tell you
That I love you so much
That I'll be waiting for you
Every day

___________

Secara rasminya buku ini telah tamat. Terima kasih kepada para pembaca yang setia membaca. Semoga berjumpa lagi!

[C] Another DayWhere stories live. Discover now