Epilóg

1 0 0
                                    

Roky uplynuli a Isrundil sa vrátil do niekdajšej krásy. Žiaľ ktorá ťažila krajinu časom upadla ale spomienka na boj a padlých nikdy nezmizla. Portiu navštevovali ľudia aby Norinovi vzdali hold. Neraz sa tam zastavil aj Bendrick s Dolíriel. Dhorika po roku korunovali a on prevzal vládu nad trpaslíkmi ako kráľ Gulberg. Moc bola ponúknutá aj Bendrickovi ale ten ju odmietol. Aquindalský trón ale neostal dlho prázdny. Dolíriel porodila syna menom Araphen ktorý vyrástol do poctivého muža a mal dlhý život. Zasadol na trón a pod jeho vládou a vládou jeho potomkov nastali dlhé roky mieru a pokoja. Bendrick s Dolíriel sa usadili v Salogeli ale neraz navštívili svojho syna a zavítali aj na sever krajiny kde sa ľudia tešili slobodnému životu. Tawardil zostal pánom elfov ale stal sa aj poctivým poradcom Aquindalských kráľov. A z Arenu sa stalo mocné mesto. Rozkvitalo vo všetkých smeroch. Na jeho trón už nikdy nikto nezasadol ale hrad navštevovali rôzne bytosti za cieľom poznania. Bohaté knižnice poskytovali vedomosti ktoré sa nedali oceniť a múdrosť dávnoveku bola opísaná v mnohých knihách. Neraz sa tam zastavil aj Calellug ktorého na Narovon opäť privítali ale on sa tam neusadil. Prelietaval na Isrundilom až do konca svojho dlhého života ochraňujúc ho od nebezpečenstiev. Gwynbleidda privítali do dračej rady ako nového člena. Ten znova otvoril hranice Narovonu a privítal tam ľudí ktorí tam doteraz smeli len málokedy, skoro vôbec. Dávna dračia legenda ktorá odznela aj pri prvom privítaní ľudskej rasy v Isrundile sa nakoniec naplnila. Areon túto krajinu zmenil na nepoznanie ale Araphen jej vrátil všetko čo jej patrilo. Slobodu, mier a pokoj. 

The tale of IsrundilDove le storie prendono vita. Scoprilo ora