Calellug s Norinom na chrbte vstúpili do dračej jaskyne. Gwynbleidd ich nasledoval a spolu si sadli pred radu. Drak ktorý ich predvolal sa znova ozval. Ostatný členova rady len nemo sedeli v tme.
Drak- Som Idhren. Člen a vodca dračej rady. Čo prinášate? Zradca Narovonu a ty človek zo severu.
Calellug- Prinášame Tawardilovu prosbu. Sám nás požiadal aby sme vám toto odkázali. Ja Tawardil spolu s ostatnými slobodnými bytosťami Isrundilu vás prosíme o pomoc v bitke proti Areonovi a Rhulugovi. Nech mier znova zavládne nad touto krajinou keď zvíťazíme.
Idhren- Prosbu kráľa elfov sme vypočuli a ak príde čas rozhodneme či mu pomôžeme alebo nie.
Norin sa postavil do sedla a pozrel rovno do očí Idhrena.
Norin- Pane, ak dovolíte.
Idhren- Hovor človek zo severu.
Norin- Som Norin, syn Berdisa. Prosím vás pane rozhodujte rýchlo. Tawardil spolu s kráľom Brokulimom a Eadmundom, pánom Aquindalu tiahnu na sever aby po toľkých rokoch skoncovali s krutovládou Arena. Možno už aj dorazili na sever a čakajú len na vás. Prosím pomôžte zachrániť krajinu v ktorej žijete.
Calellug- Norin, to si nemal.
Idhren- Stíchni zradca! Norin, Isrundil ste zničili vy, ľudia. Prečo by sme vám mali pomôcť? Aj keby sme zvíťazili v boji tak na trón v Efreli by znova sadol človek ktorý by skôr či neskôr ešte viac ublížil tejto krajne.
Norin- Pane veď v tejto krajine žijete aj vy! Je povinnosťou náš všetkých ju ochraňovať! Vráťme jej niekdajšiu krásu a mier.
Idhren- Žijeme tu, áno ale činy ľudí neschnú na našich dušiach. Prosbu Tawardila sme vypočuli a rozhodneme o nej. Gwynbleidd, Norina odveď do svojho hniezda a zradcu Narovonu zavri do tej najtmavšej jaskyne kde bude dovtedy kým sa nerozhodneme.
Norin- Calellug si to nezaslúži! Bol obvinený neprávom!
Idhren- Mlč lebo aj teba dám zavrieť!
Gwynbleidd- Pane, pravdu ale má. Nemali ste ho vtedy vyhnať.
Idhren- Museli sme! Prišli sme na to neskoro ale predsa len v čas aby sme predišli novej katastrofe.
Norin- O čom to hovoríte?
Idhren- Tak on ti to nepovedal?
Calellug- A čo som mal keď sám neviem prečo som musel opustiť svoju domovinu?
Idhren- Potomok čierneho červa by zradil Narovon rovnako ako jeho otec. Tým že sme ho vyhnali sme predišli ďalšej skaze.
Norin zamrzol a z úst sa mu stratili všetky slová. Zoskočil zo sedla a kľakol si na zem. Calellug zúfalo zakričal.
Calellug- To že som jeho potomkom ešte nebol dôvod aby ste ma vyhnali! Roky som vám slúžil a ochraňoval túto krajinu a dostal som za to len vyhnanstvo.
Idhren- Choď Gwynbleidd a urob ako som povedal. Budete vedieť keď sa rozhodneme.
Gwynbleidd- Áno pane.
Norin vstal ale do sedla už nevysadol. Ticho vyšli z jaskyne. Pred vchodom ich už čakali dvaja strážcovia ktorým sa zlomený Calellug poddal bez boja. Celý čas sa pozeral do zeme. Norin nič nerobil. Počkal kým ho odviezli a vysadol na Gwynbleidda. Vzlietli a vyniesli sa vyššie do hôr. Tam zosadli v malej, zasneženej doline. Neďaleko bola aj malá jaskynka. Gwynbleidd si pred ňu ľahol a počkal kým Norin zlezie.
BINABASA MO ANG
The tale of Isrundil
FantasyTisíce rokov pred tým ako ľudia prišli do Isrundilu, žili tu len bájne tvory. Najstarší a najmúdrejší z nich boli elfovia, tí žili v mohutných lesiach po celej krajine. Elfský kráľ obýval mesto Salogel na juhu. Takisto múdri a mocní boli draci, ktor...