Kapitola 13.

1 1 0
                                    

Leteli dostatočne dlho aby sa aj kone ukľudnili. Už bolo dávno po poludní keď sa Calellug rozhodol pristáť. Potom čo zložil svoj náklad unavene ľahol do príjemnej trávy. 

Norin- Kto to bol?

Bendrick- Kráľovský vojaci. Špeciálny práve na zháňanie utečencov. 

Norin- A Rhulug?! 

Calellug- Je v službách kráľa.

Bendrick- Tušil som to. Areon získal moc práve vtedy keď sa Rhulug pokúsil o prevrat. 

Calellug- Tušil si to dobre. Ale prečo zastal spolu s vojakmi ešte ani ja neviem. 

Dhorik- Možno ho Areon natoľko zviazal prísahou že môže robiť len to čo ostatní vojaci.

Norin- Ale veď dostal by nás jednoducho. Proti nemu by sme nebojovali dlho.

Bendrick- Máš pravdu. Pamätá si ešte na svoj sen?

Norin- Na každú sekundu. 

Bendrick- A kde s tebou hovoril kráľ?

Norin- V lese.

Bendrick- Tak pravdepodobne nás chce dostane niekde v lese. Necháva si nás na neskôr.

Calellug- Je to viac než pravdepodobné. Aký je namyslený tak vás chce zabiť pred očami kráľa nejak teatrálne. Ale nechajme to na teraz. Poslednú noc som nespal. Dajte mi chvíľku.

Norin- Má pravdu. Aj kone potrebujú oddýchnuť a neviem jak vy ale ja som hladný.

Bendrick- Videl som les neďaleko jak sme ešte leteli. Možno taká hodina chôdze. Norin ostane tu pokiaľ s Dhorikom lovíme?

Norin- Môžem.

Bendrick- Calellug ty si budeš musieť uloviť sám. Nepočítam s tým že nájdeme dostatok mäsa pre nás všetkých.

Calellug- V poriadku. Ale ostanem tu s Norinom. Dve kone a vy ste neboli ľahký náklad. Ulovím si niečo počas cesty.

Bendrick a Dhorik si zobrali luky a vydali sa smerom k lesu. Norin odsedlal kone a nechal ich nech sa pasú. Založil malý ohník z konárikov čo našiel v blízkom okolí a sadol si ku nemu. Calellug sa pritiahol bližšie k ohňu aj keď teplo nepotreboval. Mlčanie prerušil Norin.

Norin- Ako to že toľko vieš o Rhulugovi? Občas znieš akoby si ho poznal odmalička.

Calellug- Poznal som ho ešte pred prevratom. Pred tým než sa zbláznil.

Norin- Prosím porozprávaj mi o tom. Rád počúvam príbehy. Strýko mi ich porozprával nespočetne veľa ale dračie som ešte nepočul.

Calellug- No tak dobre. Posaď sa pohodlne. Chvíľu to potrvá ale priprav sa že to nebude najšťastnejší príbeh.

Norin si sadol do tureckého sedu. Calellug si pohodlne ľahol na brucho a predné nohy si prekrížil. Odkašlal si a začal.

Calellug- Mohol som mať len pár rokov ale dobre si pamätám čo sa vtedy dialo. Boli sme si blízky. Moja rodina a on. Vlastne dá sa povedať že sme vyrastali spolu. Pravdaže je o nejaké tie roky starší ale veď vieš. Niečo ako starší brat. Dokonca niekedy aj ako otec. Svojho som nikdy nepoznal. Ale jedného dňa ku nám prišiel ako zmenený. Rozprával o vyššej moci. Hovoril že spasí naše životy. Že patríme k vyvoleným tak ako on. Matka pravdaže mu neverila ani slovo, vedela dobre že niečo nie je v poriadku. Vyhnala ho z nášho hniezda a on sa na celý týždeň vyparil. Potom čo urobil sme čakali že vypáli ostrov ale nie on zmizol. Nikto nič o ňom nevedel. Ale hneď čo sa vrátil urobil to o čom už vieš. Začal pravdaže s nami. Už aj predtým než zmizol bol mohutný ale vrátil sa ešte väčší. Matka nemala šancu. Mňa ale ešte stihla ukryť. Bol som ešte mláďa ale mal som sa aspoň pokúsiť ju ochrániť. O tom čo urobil rade osobne veľa neviem. Všetko som len počul. Ostal som s matkou kým ma nenašli. Vzali ma pred radu a tá sa ma ujala. Z toho rozhovoru si pamätám len málo. Stále som premýšľal o matke a už aj o pomste. Nemohol som byť jediný lebo v tej miestnosti spolu so mnou boli ešte nejaké mláďatá. Boli sme v jednom veku. Zdalo sa že Rhulug chcel zničiť jednu celú generáciu. Veľa nám nepovedali. Starali sa o nás až kým sme nevyrástli. Naučili nám každú maličkosť o mágie. Učili nás aj o histórii, umeniu a vlastne o všetkom čo je potrebné. Patrili sme k tým najučenejším. Potom jedného dňa ako som sa vracal z večerného letu ma chytili stráže a surovo ma privliekli pred radu. Obvinili ma že som zradil vlastnú rasu a že som pred mnohými rokmi napomáhal Rhulugovi. Vyhnali ma. Samozrejme protestoval som ale omráčili ma. Ďalej si pamätám len že som sa zobudil na pevnine. Ani som sa nepokúšal vrátiť. Chvíľu som sa ešte potuloval v okolí kým som si pozbieral sily a potom som sa vydal prebádať krajinu. Väčšinu času som ale len bezcieľne lietal. Potom som ale narazil na vás. Lovil som v lese pri tvojej dedinke keď sa zjavil Rhulug. Počkal som kým skončil svoje besnenie a vzlietol. Pár dní na to som zbadal dvojicu jazdcov ktorý utekali od malej dedinky ktorú som nepoznal. Odvtedy som vás nasledoval. No až kým sme sa nestretli v lese pri Efreli. Ďalej to už vieš.

The tale of IsrundilDonde viven las historias. Descúbrelo ahora