البارت التاسع والعشرون ❤️

567 50 94
                                    

كثيرًا ما يقال أنّ الحبّ من النّظرة الأولى يحدث مرّةً واحدةً فقط في حياتنا..............
لكنّ هذا ليس صحيحًا .........
لأنّني أحبّ من النّظرة الأولى............
في كلّ مرّةً أراك فيها...................................♥️♥️

اتجهت آية الصغيرة إلي غرفة ابرار اختها .........
ووجدتها تجلس علي السرير وتنظر إلي الاعلي ...... وابتسامتها تملأ وجهها ......... دهشت آية بشدة من هذة الفتاة ........ فهي كانت صاعدة لغرفتها لكي تخبرها بأن عدي لم يتزوج تلك المدعوة رنا وتسعدها ........ ولكنها وجدتها سعيدة للغاية ....... ولا تعرف آية ما سبب هذة السعادة .........

آية بمرح : اييه يا بت فرحانة كدا ليه ......... انت لقيتي boy friend جديد ولا ايه ........ ما هي الضحكة اللي من الودان للتانية دي وراها حاجة كبيرة ..........

ابرار بزهق منها : يووووووه بطلي رغي بقي شوية اييه بالعة راديو اهدي ........... وبطلي قلة ادبك دي ........ اييه boy friend دا كمان احترمي نفسك ..........

آية بخبث : دا علي اساس ان سي عدي مكنش كدا يعني ....... انا اللي بتبلي عليك يا ستي .........

ابرار : بت انا مش فاضية لهبلك دا ........ روحي امشي شوفي آسر عايزك ........

آية وهي تمثل البكاء وتقول بخبث : والله انت باردة ...... دا انا حتي كنت جيالك علشان اقولك حاجة حلوة بس انت بقي ملكيش نصيب يلا .......

ابرار بذكاء : عارفة انك جاية تقولي ان عدي مش هيتجوز رنا .........

آية بإستغراب : وانت اييه اللي عرفك بقي ......... ثم عادت تقول بغيظ : اقسم بالله يا ابرار لو طلع هو اللي قالك وانت قبلتي تتكلمي معاه وسامحتيه
ل هتشوفي مني حجات عمرك ما شوفتيها قبل كدا ...............

ابرار وهي تضحك : والله ما حصل اهدي بس كدا وانا هقولك ............

آية وهي تجلس بغرور مصطنع وتضع قدم فوق الاخري : قولي سمعاكي ............

فقصت لها ابرار ما حدث ........ وما قرأته هي في مذكرات عدي ............. وانها فهمت سبب رغبته في الزواج من تلك الرنا .............

آية وهي تتجه ناحية الباب : تمام ......... لما يجي يكلمك ابقي اتقلي عليه شوية ........ متتصالحيش كدا وخلاص ............ اصل انا عرفاكي مدلوقة .............

ابرار بغيظ : انا مدلوقة يا زفتة ............

خرجت آية من الغرفة وهي تضحك بشدة عليها وعلي غيظها .............. وقررت ان تتجه لغرفة عدي ......... وتفهم منه هو ايضا ما حدث ........

دقت آية باب الغرفة ......... وفتح عدي لها الباب وادخلها ........

آية بخبث ومرح : اوماااااال فين مراتك يلا ........ خليني اغلس عليها شوية ........

عدي بغيظ منها : بت انا مش ناقصك انت كمان ....... مراتي ايه دي كمان ......... انا مش هتجوز غير ابرار ......... ابرار وبس ..........

عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن