منذ الّلحظة الّتي أصبحت فيها ملكي وأنا أشعر كأنّني أملك العالم........ ❤️❤️
بعد ان سقطت وعد فاقدة للوعي ...... وحملها عمر بخوف شديد وقلق علي معشوقته ..... والذي دق قلبه لها من النظرة الأولى ..... وقد كان يعتقد ان الحب الحقيقى ليس له وجود في هذ الحياة ..... انما هو موجود في الروايات فقط .......... ولكن لا فهو مخطئ ...... فيوجد مثل هذا الحب في الواقع .... ولكن يجب عليك ان تختار الشخص الصواب فقط .... وعليك انتظار النتائج .......
وضع عمر وعد علي السرير الخاص بهم ..... وآسر وراءه ...... بينما زين الذي يقف بالخارج ليطلب الطبيبة ..... لكي تأتي وتفحص والدته ........آسر بحزن وخوف علي امه : بابا هي ماما ليه كدا علي طول بتفقد الوعي ..... مش بتستحمل حاجة ...... ما طنط لمياء تحت مع ان بنتها هي اللي مخطوفة ..... بس زعلت برضوا بس ما عملتش زي ماما كدا ...... هي ماما تعبانة طيب عندها حاجة .......
عمر بغضب وخوف عليها : اسكت يا حمار انت تعبانة اييه ............
آسر بهدوء وحزن : يا بابا اكيد مش قصدي يعني ..........
عمر بحزن : بص يا آسر ..... هي وعد كدا من يومها ..... يعني والدها توفي وهي كانت صغيرة لسة طفلة ...... وكانت متعلقة بيه اووي ..... وحصلها كذا حاجة في حياتها ..... خليتها بتهرب عن الواقع لما تسمع حاجة مش كويسة او حزينة ليها ...... عقلها مش بتتقبل الحاجة دي ...... ف بيغمي عليها زي هروب من الموقف كدا ...... بس هي بقي من صغرها وهي كدا ....... وكمان بعد وفاة والدتها كمان زاد اكتر واكتر مبقتش تعرف تتماسك خالص .......... رقيقة اووي وعد ...... وطفلة اوووي .......
آسر بمرح ليخفف عنه : خليها تسمعك كدا وانت بتقول عليها طفلة ...... مش بعيد تموتك فيها ...........
عمر بعشق : ما هي فعلا طفلتي ....... انا اتجوزت امك يا آسر وكانت فعلا لسة طفلة ...... أول مرة شوفتها فيها كانت لسة في ثانوية ...... في بنات في الثانوي بيبقو عارفين كل حاجة و فاهمين يعني ...... فاهمين الدنيا ماشية ازاي ..... لكن وعدي كانت من عالم تاني ...... متعرفش حاجة عن العالم اللي احنا فيه دا ...... بريئة اوووي ...... كان اول ما صوتي يعلي شوية عليها تخاف وتعيط ..... ولحد دلوقت لو اتعصبت عليها تعيط ...... حاجة كدا اييه بسكوووووووووتة ...........
زين الذي دخل الغرفة من فترة صغير : ايييه يا حجوج ...... هييييييج شوقتني للجواز يا حجوج والله ......
عمر وهو يضحك علي ابنه : امشي يلا من هنا ..... وبعدين فين الدكتورة ......
زين بهدوء وحزن علي والدته : اتصلت بالمشفي وهيبعتو دكتورة....... زمانها علي وصول دلوقت ............
عمر بتذكر : فين اختكم وعد .......
آسر بهدوء : قاعدة تحت بتعيط ...........
عمر بنبرة حزن : طيب انزل هاتها وتعالي يا زين .........
زين بحب : حاضر يا بابا ..... ثواني بس وهجيبها .........
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
Romansaوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤