الجزء الرابع عشر ❤️

696 54 68
                                    

لا تحـارب بناظريك فؤادي. فــضــعـيــفــان يــغـلــبــان قـويــــــــــا........💖

ومرت الايام والاسابيع والشهور وظهرت نتيجة الثانوية الخاصة بالبنات ......
وحصلوا جميعا علي معدلات مرتفعة جدا تأهلهم للدخول بكليات القمة ........

في الفيلا بعد ظهور النتيجة .....
يامن بعشق لوعد : الف مبروك يا وعد .....
وعد وهي تتجنب النظر اليه : الله يبارك فيك يا يامن .....
آية الصغيرة : ماما انا هدخل بقي فنون جميله زي ما انا عايزه ......
آية الام بصدمة : نعم يا اختي فنون جميلة اييه دي ان شاء الله ..... انت هبلة يا بت .... لا هتدخلي طب مفيش غير كدا ..... يلا بقي
آية الصغيرة وهي تضرب قدميها في الارض كالاطفال : لا يا ماما انا هدخلها انا بحب الكلية دي ..... ودا رغبتي انا ..... اتكلمي يا خالتوا وعد .....
وعد الام برفض هي الاخري : لا طبعا يا آية فنون جميلة لا ..... ادخلي يا حبيبتي طب ....دراجتك كويسة .....
آية بعند ؛ لا انا عايزة ادخلها ......
ادهم : ماخلاص يا جماعة تدخل اللي هي عايزاه ... هي حرة .....
آية الام : لا يا ادهم ..... تدخلها اييه دي .... لا هتدخل كلية الطب .... مفيش غيرها .... اذا كان عاجب .....
آية الصغيرة وقد قررت علي فعل شيئ ما : ماشي يا ماما انت حرة مترجعيش تزعلي مني بقي ..... ( ناوي علي اييه يا لمبي 😂😂😂😂 ابهريني)
وعد بهدوء : ماما انا عايزة ادخل كلية شرطة ......
وعد بصدمة : انت بتقولي اييه يا بت انتي ..... هو انا سمعت غلط .....
وعد الصغيرة : لا يا ماما سمعتي صح .... انا عايزة ادخل كلية شرطة .....
وعد الام بزعيق : شرطة اييه دي يا اختي ان شاء الله ..... اتهبلتي يا بت ولا اييه ..... لو بقيتي ولد عرفيني بس علشان ابقي عارفة ..... اييه الهبل دا بنات آخر زمن .... جيلاها كلية الطب وعايزة تسيبها ......
عمر بتايد لابنته : اه يا بت يا وعد ادخلي شرطة .... اعملي اللي انت عايزة ......
وعد الام لعمر بغضب : عمر حرام عليك بقي انت اي حاجة اقولها لوعد بذات تقولها انت عكسها .... ما انت اصلا اللي مخيبها
عمر وهو يجذب وعد الام ويحتضنها : يا حبيبتي دي حياتها .... هي حرة فيها .... يعني انت لو كان حد قالك لا علي كلية الطب ..... كنت هتعملي اييه
وعد الام : ويقولولي لا علي الطب ليه ان شاء الله .... اللي يتقال عليه لا هو الهبل اللي بنتك بتقوله دا ..... انت بتستهبل يا عمر .... عارف يعني اييه بنت تدخل كلية شرطة ..... دي كارسة فين الرقة بتاعت البنت ..... الشرطة دي للولاد مش للبنات .....
وعد الصغيرة: يا ماما انت بنفسك كنت بتقولي مفيش حاجة اسمها للولاد بس والبنات محرومين منها ..... اييه دا بقي ان شاء الله اللي حضرتك بتقوليه .....
وعد بعصبية : يا بنتي حرام عليكي .... كله الا دي دا اخواتك الولاد معملوهاش ..... حرام عليكي بقي اييه دا ..... انت عايزة تعاندي وخلاص .....
ادهم وهو يضحك ؛ يا شيخه اتنيلي .... ما هي واخدة العند دا من مين يعني غيرك ......

آية الام : لا يا وعد يا حبيبتي .... مينفعش يا حبيبتي الشرطة للبنات .... ادخلي كلية تليق بيكي .... هتتعملي مع مجرمين وناس مش كويسة ..... مالها يعني كلية الطب لييه مش عايزة تدخليها
وعد بعند : يا خالتوا دا حلمي ..... انا عايزة ادخل الكلية دي ... ومش هتنازل عن قراري دا .... يلا بقي اما نشوف .....
وعد الام بغضب وعصبية وهي تقف : طيب يا وعد اما نشوف بقي هتدخلي الكلية دي ازاي ..... اما نشوف طالما انتي مش هتنازلي عن قرارك وسي عمر مأيدك ..... اما نشوف بقي هتدخليها ازاااي

عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن