تعالي تأبّطي ذراعي .............
أغمضي عينيكِ..............
وادخلي حافية القدمين .........
ليكون عطركِ، همسكِ، نفسكِ سبب ثورة جنوني ..... أحضنيني بين همسة وقُبلة...........
تأمّليني من بين الحضور لتحبّيني أكثر ......
ذوّبيني كقطعة سكّر لأحبّكِ أكثر....وأكثر... وأكثر ...... صباحكِ سكّر ملاكي ............
الشّوق عنوان وأنت رأسه ...........
واللّيل سلطان والقمر مالكه .........
والقلب ولهان بحبّ سيّدةٍ ........
يأتي في اللّيل ويفضي نبضه .........
في النّبض آهات وأنّات ولوعات ........
لسيّدة يزفّ رويات من الشّوق مُثقلةٌ بآلام وأنّات ...... فالقلب مبُعثر يقضي الوقت بانتظار مرسال الهوى......بعد مرور اربع سنوات ..........
يجلسون جميعا في حديقة الفيلا ....... آية الكبيرة تجلس بجانب ادهم والذي يمسك يدها بحب ..... وبالفعل وعد الكبيرة تجلس في مكانها المعتاد نعم .....في احضان عمر ........ وكأنها طفلة صغيرة ..... وهو يحتضنها بتملك وعشق ........... بينما لمياء ...... تجلس بجانب احمد زوجها وينظرون الي الاطفال ويضحكون بفرحة ....... وكذلك سلمي وهيثم ....... ويوسف ورغد ............
جاءت إلي آية الصغيرة طفلة تقول ببكاء : ماما ..... فهد ........ ضلبني جامد ( ضربني جامد ) ........
آية وهي تحتضنها بحنان : ضربك ابن الجزمة ..... انا بنتي تنضرب ...... بعد كدا تمسكيه تنفخيه ...... وانا هوريه الكلب دا ............
وعد الصغيرة بضحك : لاحظي اني انا الجزمة اللي بتتكلمي عنها حضرتك يا آية الكلب ...........
آية بغضب : ما هو ابنك اللي جايبلك الكلام ...... بيضربها لييه بقي يا اختي ................ تربية وسخة ........
وعد وهي تضحك : لا يا ماما احترمي نفسك ...... انت بنتك اللي خرعة ملناش دعوة .........
آية بغيظ : طيب استني عليا ........... واتجهت آية الصغير الي فهد سريعا ...... وامسكته من ملابسه .................
آية بغيظ وهي تمسكه من ملابسه وترفعه عن الارض : ولااااااا ...... انت عارف لو مديت ايدك علي بنتي تاني ....... والله لاضربك انت وامك وابوك ..................
فهد : خالتو نازليني ............ انا ضلبتها علثان هي مش بتثمع كلامي .......( انا ضربتها علشان مش بتسمع كلامي )
آية بغيظ : وهي تسمع كلامك ليه يا اوزعة انت ...............
يامن وهو يضحك : يا بنتي نزلي الواد بقي حرام عليكي .......... متتكلم يا سي آسر ......
آسر وهو يضحك : لا سيبها شوية ............
يامن بضحك : انت حر ...... اختك وعد هتنفخها انا مليش دعوة بقي .......
آسر : آية نزليه بقي وتعالي ...... خلاص هما هيتصالحو دلوقت ..............
وبالفعل اتجهت آية وجلست بجواره ......
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
Romansaوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤