و تبقى ف الذاكرة فرحة تسمى أنت............♥️♥️
دخلت فريدة الفيلا كانت هادئة تماما ....... ويبدو عليها السذاجة .........
وهم جالسون علي السفرة يتناولون الافطار .......
آية الام بحب : كلي يا فريدة ...... انتي مبتاكليش ليه يا حبيبتي .......
سيف بمرح : شكلها كدا مكسوفة يا ماما ......لمياء بضيق وغيرة : وانت مالك ...... اسكت انت بس وهي هتاكل ......
سيف وهو يميل علي لمياء : غيرة دي يا ليمو ولا اييه ...........
لمياء بسخرية : هههههه غيرة اه ....... يا شيخ اتنيل مفيش واحدة هتبصلك اصلا .......فضحك سيف عليها وصمت ......
وانتهو جميعا من وجبة الإفطار ....... ودخلت الامهات الي المطبخ مع الدادة ...... واصرت فريدة ان تساعدهم في المطبخ .......
سلمي بضحك : يا لهوي دا البنات هنا مبيشيلوش كوباية من مكانها .......
آية وهي تضحك : عندك حق والله يا سلمي .......
اما وعد كانت تقف في المطبخ بصمت علي عكس عادتها ...... مما اثار استغراب رغد ....... فهي اقرب شخص الي وعد .........
رغد بهمس لم يسمعه سوي وعد : مالك يا بت .......
وعد بانتباه : مفيش حاجة اتقلي بس ......
رغد : لا انت وراكي حاجة يا وعد ...... ساكتة كدا لييه ......
وعد : يا بنتي اهدي بس متفضحيش الدنيا ........رغد : برضوا مش هسيبك غير لما تقولي في اييه .......
وعد وهي تترك ما بيدها ؛ انا طالعة فوق ..... انت هتزهقيني ليييه ......
آية لوعد : وعد ابقي خدي كوباية القهوة دي معاكي ل يامن اديهالو .......
فريدة بسرعة : لا يا طنط هاتي بس وانا هديهاله ........
وعد باستغراب : اشمعنا يعني ........
فريدة بارتباك : لا عادي يعني علشان متعبش حضرتك .......
وعد وقد بدأ الشك بداخلها تجاه تلك الفتاة : لا مفيهاش تعب ولا حاجة .......
فريدة باصرار : خلاص يا طنط بقي انا هوديها ......
وعد باستغراب اكبر : خلاص اتفضلي .......
وبالفعل صعدت وعد لغرفتها هي وعمر ....... فكان عمر بالشركة هو والباقي ............
وبعد مدة ليست بقليلة صعدت رغد وراءها ......
رغد : قولي بقي في اييه ......
وعد باستغراب : مش عارفه ...... انا مش مستريحة للبنت دي خالص ..... مش عارفة ليه
رغد باستغراب : ليه يا بنتي كويسة يعني عادي ..... وبعدين هو احنا مالناش دعوة بيها اصلا ...... هي هتقعد يومين وتمشي .....
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
عاطفيةوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤