سامحيني ........ انه ليس بيدي ان اجعلك حزينة هكذا ....... ولكن انه القدر ........ 💔💔
عدي : بابا انا عايز اخطب .........
لمياء بسعادة كبيرة : بجد الف مبروك يا حبيبي ......
احمد بهدوء وحب : مش شايف ان ابرار لسة صغيره شوية .............
عدي بقوة رغم وجع قلبه وحزنه : مين قال اني هخطب ابرار ........ انا مش عايز اتجوز ابرار .............
صدمة وقعت علي الجميع ........ فقد سقطت الملعقة من يد ابرار بصدمة كبيرة ........ فحب عمرها مهلا انه ليس أي حب ....... انه عشق وعشق طفولتها التي قضت معه كل شيئ ....... قضت معه حياتها بحلوها ومرها ........ وهو يطلب الجواز من غيرها ...... هل يعقل هذا .........
اما آية الام فظنت انه يمرح او شيئ ما فقالت : انت اهبل يلا ........ تتجوز حد غير بنتي ...... دا انا اموتك انت وابوك .........
احمد بصدمة : تتجوز مين ........ انت اتهبلت يلا ..... مش ابرار دي حب عمرك ........عدي وهو لا يستطيع ان يضع عينيه في عينيها : لا انا مش عايز اتجوزها ....... انا عايز اتجوز رنا ......
ابرار وهي تقف بعد ان استجمعت قوتها فقالت بسخرية : رنا هه ......... رنا يا عدي ........ اخرتها رنا ....... دي تبقي مكاني انا ....... بس اقولك حاجة ........ انت تستاهل واحدة زيها ....... ثم قالت بحزن عميق : وشكرا علي قلبي اللي اتكسر بسبب حضرتك ........
وصعدت للاعلي وهي تبكي بشدة .........
اما آية اختها وقفت هي الأخرى سريعا ونظرت ل عدي نظرة استحقار قائله : بص انا مش عارفة اقولك ايه الصراحة ........ مش لاقية كلام اقوله .......
وصعدت هي الاخري خلف اختها لتخفف عنها .................
وقامت لمياء من مكانها قائله بحزن : ينفع كدا يا عدي ........ ليه تزعلها كدا ......... حرام عليك يا اخي ....... اييه معندكش قلب ...............
نور بسخرية : رنا ........ بقي رنا يا عدي ....... ما شاء الله اختيار صائب الصراحة ........ دا انت الوحيد اللي عارفها وعارف هي بتعمل اييه ....... وعايز تروح تخطبها .................
حور بحزن : ليه يا عدي ........ ليه تكسر قلبها كدا ......... حرام عليك ....... طالما مكنتش بتحبها ليه علقتها بيك .........
ثم صعدو ثلاثتهم الي الاعلي لكي يخففوا عنها ............
لمياء بصدمة وزعيق : انت متخلف يا عدي صح ........ مفيش جواز ...... انا بقي مش موافقة علي الجوازة دي ....... ابقي شوف مين اللي هيوافق بقي ...... ولا مين اللي هيخطبهالك .........
عدي وهو يتحدث بكلام عكس ما يصرخ به قلبه : لا بقي انا هتجوزها يعني هتجوزها ........... وانا مش صغير علشان اخد حد معايا انا هتقدملها انا لوحدي ..........
وعد الام : انت حمار يلا ......... انت واعي للي بتقولي ...... مش دي بيرو حب الطفولة ........ في يوم وليلة تتخلي عنها ....... اييييه اعقل ........
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
Roman d'amourوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤