حبيبي أنت كلّ ما أعتز به في العالم...........
أنت السّبب لكوني على قيد الحياة..............
أحبّك حتّى آخر دقّات قلبي .............♥️♥️الجميع يجلسون علي سفرة الطعام في جو اسري جميل ..........
يامن بخبث : بابا ابرار متقدملها عريس ...........
كان اول من يرد بغضب شديد عدي : نعم يا روح ماما عريس مين دا ان شاء الله ............. ثم وجه كلامه ل أدهم قائلا : عمو انا متجوز بنتك ...........
نظروا جميعا اليه بصدمة ...........
ادهم بإستغراب : متجوزها ازاي بقي ان شاء الله .............
عدي : قصدي عايز اتجوزها ........ ان شاء الله الاسبوع الجاي ............
ادهم بخبث : لا والله ....... طيب ومين قالك انها موافقة ............
عدي بسرعة : لا لا يا عمو هي موافقة انا عارف بس هي مكسوفة تقول .........
ادهم : لا انا عايز اسمعها منها ...... هي وبس .......
ادهم موجها حديثه ل ابرار : بيرو حبييتي ....... موافقة تتجوزي الواد دا ...........
نظرت ابرار الي عدي نظرة سريعة وكانت سوف تهم بالرفض ........ ولكن عدي ضغط علي قدمها بقوة جعلتها تقول : ااااااااااااه ............
ادهم بخبث فهو يعرف ما فعله عدي : دي كلها اااااااه ......... اييه بس يا ابرار دا انا قولت هترفض ............. ثم نظر الي عدي وغمز له ....... فعلم عدي ان ادهم فهم ما حدث ......... مما اثار استغراب عدي كثيرا ......... واخذ يسأل نفسه قائلا :طيب ليه عمو ادهم ماقلش طلما عارف اللي انا عملته .............. ولكن يا سادة ...... هو رأي الحب في عيون ابنته ل عدي .......... هو يعلم انه مخطئ ومخطئ خطئاً كبيرا ايضا ......... ولكن سعادتها معه ........ ويجب علي المحبين تعلم التسامح ...... ف التسامح من يجعل اي علاقة حب علاقة قوية لا يشوبها الشك والغل ..............
يامن بعند : ايييه دا انا مالي بقي ....... اشمعنة عدي هيتجوز آخر الاسبوع وانا لا .......... لا انا هتجوز انا كمان وعد .........
آسر : طبعا وانا يعني مفيهاش كلام ............
زين بحب : ايه دا ايه دا ...... ضفوني انا كمان اشمعنا انا ان شاء الله ............
سيف بعشق ؛ وانا طبعا ...... انا ولميائي .......................
قاسم : وانا ونوري كمان عايزين نتجوز اخر الاسبوع .........
نور باستغراب : ايه دا انت بتتكلم بالجمع ليه اييه انا ونور عايزين نتجوز دي .......... اتكلم عن نفسك يا بابا .........
قاسم ببرود مصطنع ' اييه عندك مانع ولا ايه يا حبيبتي ....... عادي لو عندك مانع مفيش مشكلة ...... تعالي انا وانت كدا نشوف اييه المانع مع بعض ............ ثم نظر اليها بخبث قائلا : بهدوء خالص متخافيش .............( شوفتو النظرة اللي مثلا واحد زميلك يبصلك بيها لما مترضاش تغششوا في لجنة الامتحان ويقولك استناني برة ....... ويبصلك البصة دي ....... اهي دي بقي البصة اللي قاسم بص ل نور بيها ...... 😂😂😂😂)
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
Romansوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤