أرجو أن يحميني قلبك من كل الأخطار.......... قل لنفسك كل يوم أنا لست زيادة عدد في هذا العالم...... فلن أغادره بلاِ أثر.........
حتى لو كنت فرحاً في قلب صديق منكسر............
أو معطفاً تحت المطر........... ♥️♥️اتجه ادهم إلي ذلك المكان ومعه مجموعة كبيرة من رجاله ........... ولكنه في طريقه وقفت امامه سيارة يعرفها هو جدا ......... وخرج منها آسر ابن اخيه بكل هدوء وبرود ..........
ادهم باستغراب : انت اييه اللي جابك هنا ...... وبعدين عرفت مكاني ازاي ........
آسر ببرود : حضرتك وعدتني انك مش هتعمل أي خطوة في الموضوع دا غير بمعرفتي ...... وانا كنت متأكد 100٪ ان حضرتك مش هتقولي علي حاجة .... فلما طلعت انت من البيت بسرعة منغير ما تكلم حد ....... عرفت انك ناوي علي حاجة ...... ومشيت وراك ......... حاجة تاني .......
أدهم وقام بمسكه من ملابسه بغيظ : ولاااااا انت جبت البرود والتناكة دي منين ...... واييه الثقة اللي انت بتتكلم بيها دي كلها ........ ما انا ممكن اقولك بكل بساطة مش هتيجي معايا ......
آسر بابتسامة مستفزة : اولا البرود اللي حضرتك بتتكلم عنه دا انا ورثته منك علي حسب علمي ..... اما بقي موضوع الثقة دا........ فا انا كدا كدا هروح معاك ............
أدهم بغيظ وهو يدفعه ناحية سيارته : اركب يا آسر اركب ........ ما انا مش هخلص من زن امك دا علي الصبح .........
آسر وهو يضحك : علي فكرة ماما مش زنانة .........
أدهم وهو يضحك : اييه دا وعد اكبر زنانة في العالم كله ..... دا انت بس مشفتش حاجة .......
آسر وهو يخرج هاتفه ليتصل علي ابيه ...... ويخبره بان يأتي بالشرطة ..........
ادهم بإستغراب : بتعمل اييه .....
آسر : هتصل ب بابا ...... واقوله يبلغ الشرطة ..... اييه فيها حاجة دي .......
ادهم بغيظ : لا انا مش عايز الشرطة انا هتصرف انا ملكش دعوة .......
آسر بهدوء : عمو مينفعش كدا خالص ....... اللي انت عايزه دا مينفعش ...... البلد فيها قانون ....... وهو غلط يبقي يتعاقب ...........
ادهم بتفهم له : ماشي يا آسر ..... انا هتصل بيه انا خلاص..........
وبالفعل قام بالاتصال بعمر الذي كان يجلس في الغرفة مع وعد يحاول ان يهدئها ...............
عمر : اييه يا ادهم وصلت لحاجة ........
ادهم : اسمعني يا عمر ...... حالا تبلغ البوليس يجي علي المكان دا هبعتلك اللوكيشن بتاعه في مسج ..... متتاخرش ها .......
عمر وقد انتفض من مكانه : ماشي ماشي ....... ابعت بس اللوكيشن وانا ثواني وهكون مبلغ البوليس ..... وجايبهم وجاي .......
انهي عمر المكالمة سريعا مع ادهم ......
وعد وقد استمعت إلي المكالمة فهي كانت جالسة في احضان عمر فقالت بفرحة : عمر انا هاجي معاك ..... علشان عايزة اطمئن علي آية بسرعة ......
أنت تقرأ
عشقت آية (الجزء الثاني ) الرواية الاولي .... من سلسلة ....العشق الابدي
Romanceوفي جو من الفرح والسرور يقف الجميع والابتسامه تزبن وجوههم جميعا فهذا هو اليوم الذي ينتظرونه جميعا من زمن بعيد فقد مروا بالكثير من العقبات والمشاكل التي حاولت ان تعيقهم حتي لا يصلوا الي هذا الهدف هدف تكوين عائله كبيره محبه عائله ادهم اللمعي ❤