5. fejezet

7.2K 175 5
                                    


Annyira lesokkolódtam, hogy véletlen a könyvet, ami a kezemben volt hangos puffanással leejtettem a padlóra. Próbáltam gyorsan felvenni és visszarakni a helyére, de mikor rápillantottam az eladóra csúnya arckifejezések meredt rám. Hallottam, ahogy James ott kuncog mellettem és engem néz. Belenéztem csillogó whisky színű szemébe és láttam mennyire akar engem. Túl közel álltunk egymáshoz így gyorsan hátraléptem, megköszörülte a torkát és hozzám szólt.

- Nagyon örülök, hogy találkoztunk, mi járatban vagy itt?

- Bejöttem ide egy kicsit nézelődni. Imádom a könyvesboltokat, olyan megnyugtató itt lenni, ha lehetne ide is költöznék. - válaszoltam nevetve.

- Igen én is így érzek ezzel kapcsolatba. Belépek ide, minta megállna az idő, csak én vagyok, és a rengetek könyv, ami körülvesz.

Te Uram Isten! Minta a gondolataimban olvasna. Nem tudom még mi minden közös bennünk, de muszáj lesz jobban megismernem ezt a férfit.

-Nem nézünk körbe együtt? Hátha tudsz ajánlani egy olyan könyvet, amit szerettél, de én még nem ismerek. – mondta és elindult a történelmi könyvek felé.

Soha nem akartam, hogy végét érjen ez a pillanat. Ahogyan bolyongtunk a könyvek között és kibeszéltük kedvenceink tartalmát, felemelő érzés volt. Ajánlottam Jamesnek két könyvet, ami nagyon megtetszett neki, így elindultunk a kasszához.

- Te nem veszel könyvet? - kérdezte a sorban állva.

- Hát... én... majd máskor beugrok érte. - válaszoltam és a földet bámultam.

- Melyiket szeretnéd, szívesen megveszem neked. - mondta együtt érzően.

- Nem lehet... nagyon hízelgő ajánlat, de nem tehetem. –válaszoltam és nagyon kellemetlenül éreztem magam.

- Megérdemled, ajánlottál két szuper könyvet. Ragaszkodom hozzá! - mondta határozottan.

Nagylelkű ajánlat ez Jamestől. Egy könyv ára nekem az egész napos ennivalóm árával egyenlő. Nanny már kiskoromba megtanította, hogy spóroljak, a pénzel. Csak arra költsek, amire tényleg szükségem van. Így hogy könyvet vegyek egyáltalán nem fért bele az anyagi helyzetünkbe. Ha James ennyire ragaszkodik hozzá akkor jobb nem ellenkezni vele. Legalább ha elválnak útjaink, akkor lesz valamim, ami rá emlékeztet. Elmosolyodtam és gyorsan visszarohantam a kiválasztott könyvemhez. Odaadtam James kezébe és rögtön elmosolyodott amint meglátta.

-Nagyszerű választás. - mondta és odalépett a kasszához kifizetni a könyveket.

A könyvesboltból kilépve megnéztem a karórám, ami jelezte nekem, hogy öt perc múlva indul a buszom. Megfordultam, és James ott termet mellettem.

- Nekem most mennem kell... Öt perc múlva indul az utolsó buszom, nem szeretnem lekésni. Köszönöm szépen könyvet. - mondtam és nekem adta a zacskót.

- Nagyon szívesen. Örülök, hogy találkoztunk remélem máskor is majd összefutunk. –válaszolta és egy hosszú pillanatig egymás szemébe néztünk.

- Köszönök mindent. – feleltem és rohantam a buszmegálló felé.

Nanny ott állt a buszmegálló elejében mikor odaértem. Láttam a kezébe szatyrokat így gondolom sikeres volt a vásárlása. Oldalra pillantottam és szemem sarkából megláttam a buszunk. Felszálltunk és ugyan az volt a sofőr, mint idefele jövet. Bosszúsan nézet ránk, mert felismert minket. Elnevettük magunkat és leültünk a hátsó ajtóhoz közel.

- Sikerült venni valamit? - kérdeztem kíváncsian.

- Ohh igen meg is mutatom. - mondta és kinyitotta az egyik szatyrot. - Vettem Doris-nak egy parfümöt, amire az van ráírva, hogy „pasi fogó parfüm".Imádni fogja, rohadt jó illata van. - felelte és belefujt a levegőbe.

Miért kéne egy könyvmolynak sugar daddy? BEFEJEZETT✅Where stories live. Discover now