Eva werd wakker, wat ze altijd als eerste deed was op haar wekker om te kijken hoe laat het was. het was 8:30 Eva wou nog even rustig wakker worden. Ze zetten even haar tv aan. Ze zapte een beetje, er was nooit echt wat op tv wat ze leuk vond. Het ene programma was nog dommer als de ander. Politie series keek ze soms wel is maar dan vaak Amerikaanse. Maar dat was echt heel soms. Eva is geen tv kijker en Wolfs kan dat soms echt hee erg zijn. Eva is gewoon meer van het dingen doen,bank hangen vind ze verschrikkelijk alleen. Eva was nog steeds aan het zappen, ze besloot hem maar op NPO 1 te zetten voor het nieuws en het weer.
"Eva?" Riep wolfs vanaf de trap. Maar Eva hoorde het heel zacht. De tv stond niet hard. Hij besloot maar naar haar kamer te lopen. Hij klopt hij klopte even op de deur, als ze zich stond om te kleden was het niet heel leuk voor haar. "Ik ben wakker hoor"zei Eva, Wolfs stond bijna op het moment te vragen of hij binnen kon komen. "Kan ik binnen komen?" Vroeg Wolfs lief aan Eva. "Ja tuurlijk!"antwoorde ze enthousiast. Wolfs deedt de deur openen stapte de kamer binnen. Hij zag Eva nog in bed liggen, ze had haar aar vast gebonden in een hoge knot. "Wat is er?"Vroeg Eva meteen. "Oww niks speciaals ik wou even weten of je al wakker was" Antwoorde hij. Eva keek hem aan. Zal ik hem vragen vandaag wat leuks te doen? We zijn nu allebei vrij en ik heb hem nog niet over iets horen praten waar hij heen wou gaan of iets ging doen. Ging er steeds door Eva's hoofd maar iets in haar hoofd zei "Niet doen!! Je wil te snel" Maar die gedachte van je gaat te snel is onzin dacht ze steeds. Maar wat ze moest doen wist ze even niet. Of ze het nou moest doen of niet ze wist het gewoon niet. Ze probeerde maar even aan wat anders te denken. Wolfs stond nog steeds n de deur opening.Evakeek naar hem. Hij was heel geconcentreerd het nieuws aan het kijken. "Blijf je nog lang staan?"Vroeg ze en hij keek haar gelijk aan. "Ik stond eigelijk wel lekker" Antwoorde hij. Hij was gewend veel te staan en te lopen, Eva natuurlijk ook ze doen he zelfde werk dus dan is het niet zo gek. "Je mag ook naast me komen zitten hoor"Zei Eva en ze lachte naar hem. Wolfs wist even niet wat hij moest zeggen." Eva vraagt het?! Ik ga naast haar zitten" ging er door zijn hoof. Hij liep naar de andere kan van het bed en ging op het randje van het bed zitten.Eva keek vond het apart Wolfs die bang was om dicht bij haar te zitten?.. ze vind het gek maar ze zei er nog maar even niks van. Het was even een tijdje stil Wolfs was geconsentreerd het journaal aan het kijken en Eva wit even niet nar welke stem ze in haar hoofd moest luisteren. Het bleef nog even en tijdje stil. Eva was nog steeds bezig met haar gedachte. Een dan met hem alleen! Hoe heerlijk! Even gezellig praten en dicht bij hem zijn en zitten. Eva wist gewoon even niet meer wat ze nou moest doen. "Had jij nog plannen vandaag?"Vroeg Wolfs aan haar en Eva keek hem aan met een brede glimlach en zei "Nee, jij ?"Eva was blij dat hij het had gezegt."Nee ik denk dat ik maar even een lekker lui dagje er van ga maken"Zei hij en Eva was al weer in haar gedachte. Een lui dagje? Grappig zo ken ik hem eigelijk helemaal niet, ik moet het vandaag eigenlijk wel vertellen! "Hahah een lui dagje"Zei Eva en ze keek hem lachend aan. "Ja een lui dagje!"zei hij een hij keek haar aan met een hele verliefde blik. Dat zag je aan zijn ogen. "Uhmm neem jij hoe je nu zit op een bed zitten?"Zei Eva om even over een ander onderwerp te beginnen. Wolfs hoefde net eens na te denken en antwoorde "Hahah, moet ik dichterbij komen dan?"Vroeg hij en hij keek haar weer aan met een verliefde blik. "Je hoeft niet bij me op schoot hoor! Maar lekker zitten, doe je nu vast niet?" Zei Eva en ze zag dat Wolfs dichter bij haar kwam zitten. Eva keek opieuw op haar wekker. De tijd was best snel gegaan. Ze lag al een half uur in bed rustig wakker te worden, wat ze normaal gesproken niet kon en wou doen. "Eva is er wat ofzo?"Vroeg Wolfs ineens. Eva vond het een beetje een aparte vraag. "Hoezo?" Vroeg ze."De Eva die ik ken blijft niet in haar bed gewoon liggen als ze net wakker is! Die gaat dingen doen ookal is ze vrij"Zei hij, Eva begon heel hard te lachen. "Ja, dat is eigenlijk wel zo! Ja ik een keer proberen"Zei ze en ze barste samen uit in lachen. "Eva en lang blijven liggen?"Zei wolfs nog een keer. Ze vonden het allebei heel grappig.
Na een paar minuten waren ze wel uitgelachen.
"Maar jij en een lui dagje gebeurt ook niet vaak"zei Eva ineens. "Ja, Weetje Eeef ik ben sos ook erg moe hoor ik ben een hard werkende man"Zei hij en Eva keek hem gelijk aan "Ja, dat ben je zeker! Maar ik ben een hardwerkende vrouw die gewoon niet lui kan zijn"Zei ze en Wolfs begon te lachen. "Wat?"Vroeg ze. "Niks, het is gewoon heel grappig en leuk! Je bent anders dn andere vrouwen"Zei hij en die laatste zin vond Eva heel leuk om te horen, meestal als een man het zei was het vaak van donder maar op. Maar hij zei het op een lieve zachtaardige manier.Hij zei vel dingen o een hele lieve toon en begon er dan altijd zo schattig bij te kijken! Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik op hem val. Alleen of hij dat ook voor mij voelt, dat wist Eva nooit zo goed.
JE LEEST
Vermist (Flikken Maastricht)
FanfictionEva en Wolfs krijgen een zaak van een verdwenen baby. Eva raakt erg emotioneel over de zaak en Wolfs weet even niet zo heel goed hoe hij haar moet helpen en wat hij hier mee moet.