Eva en Wolfs waren van plan om met de bus naar huis te gaan, ze hadden niet zo heel veel zin om te gaan lopen. Daar deden ze ongeveer een half uur over. Eva liep snel even naar de overkant waar het bushokje stond. Het bus hokje stond nog maar een paar minuten van het Politie bureau. "Hij is net 2 minuten geleden langs gereden" Zei Eva. "Zullen we anders maar toch gaan lopen?" stelde Wolfs voor. Het was winter en niet echt fijn om een half uur te gaan wachten totdat de volgende bus er aan kwam. "Ja"Antwoordde Eva. Wolfs en Eva liepen gouw veder, ze liepen ook flink door. Zo dat ze het niet koud kregen. Wolfs keek opzijn horloge die gaf de tijd van 15:50 aan. "Zullen we anders even lang Maurice?"Stelde Wolfs voor. Eva keek hem vragend aan "uuuh... ja is goed" "We zijn er nu toch n de buurt"
Al snel waren ze bij het huis van Mauice aan gekomen. Wolfs belde aan. "Mischien is hij wel helemaal niet thuis"Zei Eva maar al snel drukte Wolfs nog een keer op de bel. "Maurice!!"schreeuwde hij ook nog door de brieven bus. "Flo, hij is er niet! Of hij heeft geen in om open te doen" "Eva kom op nou! Maurice bijt niet
""Nou Flo, ik wil gewoon even naar huis" "Eva kom op al is het maar een half uurtje!" "Nee kom we gaan hij is niet thuis" Eva trok wolfs mee aan zijn jas, ze liepen weg voor het huis van Maurice toen ze bijna de hoek om waren hoorde ze Maurice " Eva ben jij dan?"Pov eva:
Ik had eigelijk niet zo veel zin om bij Maurice te gaan zitten maar ik besloot me er maar over heen te zetten, ik draaide me om "Mauss waarom duurde het zo lang voor dat je open deed?"Zei ik tegen hem toen ik bijna bij de voordeur was. "Hee Wolfs" Begroet Maurice Wolfs. "Hey Maurice" "Maus ik vroeg wat" Zei ik een beetje op een boze stem. "Eva ik was net wakker" "Net wakker?" "Ja ik sliep pas heel laat" "Je bent toch niet weer naar de kroeg geweest?" ik werd een beetje geirriteerd. Ik maakte altijd met Maurice afspraken maar heel vaak kwam hij die niet na. Ik kon daar zo slecht tegen. "Maus we hadden wat afgesproken weet je nog?"Zei ik tegen hem.We stonden nogsteeds voor zijn deur. Ik probeerde lang hem naar innen te glipen. Het lukte nog wel "Eef je kan ook gewoon vragen of jeer langs mag"Zei Floris. Ik keek hem aan en trok een Wenkbrauw omhoog. Ik wou liever naar huis gaan maar Floris hield me tegen. Aan de ander kant wel goed want ik bleef ander maar werken werken en nog een werken. Maurice ging voor de deur weg en Floris kwam ook naar binnen gelopen. Ik liep al helemaal door naar de woonkamer en nam plaats op de bank. "Sorry Eva ik was het helemaal vergeten"Zei Maurice en ik zag dat hij een beetje baalde dat zag ik. Het was wel voor het eerst dat ik het zag of merkte. "Maus wat ga jij straks eten?" Vroeg ik aan hem. Hij keek me met een glimlach aan "Ik heb eigelijk geen idee" Antwoorde hij maar hij hield iets achter ik zag het. Ik zag wolfs ook met zo'n grijns op zijn gezicht.Eva en Wolfs waren al bijna 2 uur bij Maurice, Eva wou graag naar huis toe maar Wolfs wou nog heel even blijven. "Flo zullen we nu echt gaan we moeten nog eten" zei Eva. "ja is goed" antwoorde hij. "jammer" zei Maurice. Eva gaf Maurice en zoen op zijn voor hoofd. Wolfs gaf hem een hand en zei hem gedag. "tot snel broertje!" Zei ze nog tegen hem en ze verliet zijn huis samen met Wolfs.
Ze moesten nog 10 minuten naar de ponti lopen.Pov Wolfs:
Ik en Eva liepen rustig naar de ponti. Ik merkte aan Eva dat ze liever met de auto naar huis ging, ik zelf ook. Lopen is niet erg maar als je hard heb gewerkt en daarna nog naar huis moet lopen.. daar heb je niet echt veel zin in. "Eef je wilt liever de auto weer hebben he!" Vroeg ik aan haar en ze keek me al aan met een grijns op haar gezicht alsof ik iets doms vraagde. "wat denk je zelf?" "Misschien vind je het juist leuk lekker lopen" "hardlopen ja! Lopen vind ik niet heel erg leuk" "Eva, dat weet ik ik zat je maar een beetje te pesten" "weet ik" Ik begon te lachen. We voelde ons soms zo goed aan, soms word het gewoon eng.Wolfs en Eva waren aan gekomen bij de ponti. Eva trok haar jas uit en zette haar rugtas onder de kapstok. "wil je wat drinken Eef?" Vroeg Wolfs aan Eva, "ja doe maar water" "Een watertje" herhaalde Wolfs en Eva begon te glimlachen. Wolfs vulde het glas met koud water. Eva liep naar Wolfs toe en pakte het het glas uit z'n handen. "dankje" zei Eva en ze liep naar de bank toe, ze ging er op zitten. Wolfs kwam naast haar zitten. hij had ook een glas met drinken in z'n hand. "drink je geen whiskey meer?" Vroeg Eva nieuwsgierig, de laatste tijd zag ze hem steeds minder met whiskey. Best raar en apart vond ze het. "wel Eef maar heb er nu even geen zin in" antwoordde Wolfs. "Wat heb je?" Vroeg Eva nieuwschirieg door. "Bacardi cola" antwoorde Wolfs. "jij en cola? ik heb je daar echt nog nooit mee gezien" zei Eva en ze begon te lachen. "Eva dat dronk ik vroeger nu bijna nooit meer! Ik had er zin in. Eva begon te lachen.
JE LEEST
Vermist (Flikken Maastricht)
FanfictionEva en Wolfs krijgen een zaak van een verdwenen baby. Eva raakt erg emotioneel over de zaak en Wolfs weet even niet zo heel goed hoe hij haar moet helpen en wat hij hier mee moet.