Bezoek.

591 19 1
                                    

Eenmaal bij de ouders aan gekomen, liepen ze naar de voordeur. Er deed gelijk een vrouw open. Eva keek naar de vrouw, ze schatte haar rond de 20. Ze had donker blond haar en had best veel make-up op. "hallo mevrouw, ik ben Eva Van Dongen. Van de recherche en dit is mijn collega Floris Wolfs" zei Eva en ze liet haar Identiteitpas zien. "hallo, is Marlijn al gevonden?" Vroeg de vrouw gelijk voor dat ze zich netjes voorstelde. "We hadden nog wat vragen" zei Wolfs."helemaal vergeten. Lieke Bijlman." stelde Lieke zich nog netjes voor. "Kom maar binnen" zei ze nog even om haar zin af te maken. ze maakte ruimte voor de deur en Eva en Wolfs liepen naar binnen. "schat er zijn mensen van de politie" zei Lieke meteen tegen haar vriend. "Oow zoiets vermoede ik al." antwoordde hij. En hij stond op en liep naar de gang. Hij liep Eva,Wolfs en zijn vriendin te gemoed. "hallo" zei hij. "hallo, ik ben Eva van dongen van de recherche, en dit is mijn collega Floris Wolfs! Wij hadden nog wat vragen voor u" stelde Eva zich netjes voor en liet opnieuw haar identiteitpasje zien. de man gaf haar een hand en stelde zich netjes voor. "Hallo, Jeroen bink". "Wilt u misschien koffie of thee?" Vroeg Lieke vriendelijk aan Wolfs en Eva. Wolfs en Eva antwoordde tegelijk "nee, Danku ". "Schat wil jij wat drinken?" Vroeg lieke ook even aan haar vriend. "Nee" antwoordde hij. En ging zitten. Lieke ging naast hem zitten en Wolfs en Eva zaten tegen over hun. "Hoe laat heeft u Marlijn naar de kinderopvang gebracht?" Vroeg Eva. " En hoe heet het kinderopvang? Dat was namelijk niet vermeld." Voegde Wolfs er aan toe. "Ik moest 8 uur beginnen bij mijn werk, ik denk tien over half 8" antwoordde lieke. "Wat voor week doet u?" Vroeg Wolfs aan de vrouw. "Ik werk in de verpleging" Antwoordde Lieke. " En u? " Vroeg Eva aan de man. "ik ben advocaat" Antwoordde Jeroen.

Eva en Wolfs waren uit al hun vragen, ze gingen weer terug naar naar het bureau om de zaak bij te werken en Mechels in te gaan lichten. "Bedankt, als u nog vragen heeft kunt u mij of het bureau altijd bellen." Zei Wolfs en hij gaf zijn visitekaartje aan Lieke. Lieke en Jeroen liepen naar de deur toe om Wolfs en Eva er even uit te laten.

"Ik rij" zei Eva en Wolfs keek haar lachend aan. "prima" zei hij en hij gooide de sleutels naar Eva toe.Ze ving hem ook nog. "goedzo eef!" Zei Wolfs. Eva lachte naar hem.

Eva en Wolfs waren onderweg naar het bureau. ineens zei Wolfs "Eef zou jij ooit kinderen willen?"

Pov Eva:
Ik had er eigelijk nog nooit over na gedacht, ik keek wel wanneer ik er klaar voor was en het wou. Vroeger dacht ik er ook nooit echt aan. Ik had veel meer andere dingen aan me hoofd.Wat belangrijker was. Überhaupt ik zie mezelf niet heel erg moederig. sommige kleine kinderen zijn wel schattig maar je hebt er ook jankerds tussen zitten. nou die wil ik absoluut niet. Ik heb niet heel veel met baby's. ze kunnen soms zo krijsen.. Ik zat altijd met nadelen met alles. Ik wist nooit zo goed waarom ik dat deed. Aan mannen of dingen had ik altijd nadelen en nooit echt goeie dingen over te vertellen. "eva?" Zei Wolfs en ik schrok. "Wat zei je ook al weer?" Vroeg ik aan hem. ik zat zo in m'n gedachte dat ik de vraag helemaal was geweest. "of je ooit aan kinderen dacht?" Herhaalde hij nog een meer. "uuhmm,ik heb eigelijk geen idee. Nooit echt over na gedacht" Zei ik en ik keek hem even aan. Ik moet me snel weer focussen op de weg om een ongeluk te voorkomen. "Nooit aan gedacht?" Herhaalde Wolfs. "Ja, ik weet niet echt of ik geschikt ben." zei ik en ik wist totaal niet wat voor antwoord ik hier op zou krijgen.

(Sorry voor het korte deel, ik vond het zelf wel een mooi eind om een nieuw deel te beginnen:$ xx)

Vermist (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu