Pech.

485 17 0
                                    

Pov Wolfs:
Ik gaf haar nog een zoen, maar we moeten veder, hoe jammer we het ook vonden niemand mocht ons door hebben. "lief, we moeten nu echt veder" zei ik en ze keek me liefdevol aan. Ik wou haar nog een zoen geven, ze was me al voor. Ik moest de zoen alleen nog onderbreken. "Wat?" Vroeg ze. "Onze collega's" antwoordde ik. "ja je hebt gelijk! Nog eentje dan" zei ze en ik gaf haar nog een laatste zoen.

Pov Eva:
Ik baalde een beetje, maar we moesten veder.Morgen is het zondag en dan hebben we het uitje! Het leek mij heel erg leuk, maar hoe en wat was nog niet bekend. Ik was wel heel erg benieuwd naar wat we zouden gaan doen. "wat denk jij wat we morgen gaan doen?" Vroeg in aan Floris. "wat morgen?" Antwoordde Floris. Ik wist al hoe laat het was, hij was het al vergeten. "morgen! Het bedrijfsuitje" zei ik en ik zag hem kijken. "ooww ja! Uuhmm.. Geen idee" antwoordde hij. "Ik denk dat we gewoon iets leuk gaan doen alleen wat een idee" antwoordde ik. "ik heb het niet zo op bedrijfsuitjes" ik keek hem vragend aan. "hoezo niet?!" Vroeg ik meteen. "start je de auto nog?" Zei hij en hij antwoordde niet op mijn vraag.. "Flo?" "Omdat ik er werk toch leuker vind" "Werk is leuk ja maar een uitje. is ook erg leuk!" "Eef, toen ik nog in Amsterdam werkte hadden we dat en toen was het niet heel gezellig" "hoezo niet?" "Twee agenten kregen ruzie met elkaar omdat er een iets had verloren, ik heb er wel zin in maar niet dat ik er heel erg veel over na denk" "Maar dat kan toch" "Het was met een vriend van mij, hij was toen in op z'n slaap geslagen. Hij werd daarna niet meer goed" "ooww dat wist ik niet" "nee dat snap ik Eef! Ik heb het er daarom niet zo erg op uitjes" "ik snap het wel" "Ga je de auto nog starte Eef?" "Ja" antwoordde ik en ik stak de autosleutel in het slot. Ik drukte met me voet het gaspedaal in en reed weg, op naar de kinderopvang.

2 uur later waren Eva en Wolfs klaar, ze waren al wat weiger maar niet heel veel. Tineke had alles opgebiecht en Lea was voor dat ze aan kwamen weg gegaan. "morgen maar weer heen denk?" Zei Wolfs, Eva keek hem gelijk aan "dat kan niet flo!". "Ooja oepss" zei hij en hij sloeg zijn handen voor zijn mond.

Pov Eva:
"Kom we gaan naar het bureau!" Zei ik, we liepen het gebouw uit richting de auto. Wolfs wou rijden, ik ging snel achter het stuur zitten zodat ik eerder was. "Eva" hoorde ik hem roepen. "fl.." Stotterde ik. "Wolfs ik rij haast nooit meer, dus ik rij" zei ik er nog even snel achter aan. Ik moest hem buiten bij zijn achternaam noemen.. dat vond ik vaak niet erg maar net floepte Floris er bijna uit. De mensen die zouden wel raar hebben staan kijken, hoe ik naar de auto was gerend.En dat voor twee rechercheurs. Ik vond et wel wat hebben. "Eef waar zit je met je gedachte?" "Niks hoor, ik vond het wel grappig van net" zei ik en hij keek me aan, hij kinkte. ik starten de auto en reed weg. We waren bijna bij het bureau, we moesten wachten voor het stoplicht. Ineens voelde ik de hand van Floris op mijn bovenbeen. Ik schrok want ik had het niet verwacht, maar hij had niks door leek wel. het stoplicht sprong ineens op groen en ik drukte het gaspedaal in en ineens viel de auto uit. "Wat is dit nou weer" zei ik een beetje gefrustreerd. "Ik denk dat er iets niet klopt" "dat snap ik, kom we gaan even naar het bureau toe om collega's te halen en die helpen ons wel even met de auto te duwen. "Ik ga wel mensen halen dan blijf jij zitten" "ja is goed" antwoordde ik en hij stapte snel de auto uit. Ik zette de gevarenlichten aan, ik bleef staren naar het politiebureau. Sommige mensen die voorbij kwamen gingen helemaal toeteren. na 10 minuten zag ik Floris en 3 agenten lopen, hij had dus Marion,Esmee en Romeo mee genomen. Ik stapte uit de auto. Al snel kwamen ze aan lopen. "sorry Eef dat het zo lang heeft geduurd" "geeft niet" Marion,Esmee en Romeo gingen achter de auto staan. Floris stond nog even bij me. "Kom je wolfs?" Vroeg Marion en hij liep gelijk naar Marion,Romeo en Esmee.

Eva,Wolfs,Marion,Romeo en Esmee hadden al snel de auto neer gezet waar hij eigelijk hoorde. Ze liepen met z'n 5e het bureau binnen. Eva en Wolfs gingen gelijk door naar Mechels. Romeo belde een automonteur die hen vandaag nou zou kunnen maken, Marion en Esmee gingen veder met hun dossier af te maken.

Eva en Wolfs hadden de rest van de dag nog an de zaakgewerkt. Ze hadden ook nog Romeo en Marion geholpen. Er was niks meer te doen. Ze mochten van Mechels naar huis. "Jullie worden doorJohn even naar huis gebracht"Zei mechels maar Eva en Wolfs vonden het niet nodig. "nee,dat hoeft niet mevrouw"Zei eva gelijk en Wolfs voegde nog even toe "We gaan wel me de bus ofzo". "Oke mar bellen jullie dan even als jullie thuis zijn?" Zei Mechels en Eva en WOlfs keken elkaar vragend aan.. "ja doen we!"zeiden ze in koor. "totmorgen!"zei mechels en Eva en Wolfs zeiden Mechels gedag en verlieten het kantoor.

Vermist (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu