5 minuten later de wekker ging af en Eva drukte op stop. Wolfs kwam net aan lopen, "laat maar Eef ik haal hem er wel uit!" Zei hij snel en pakte de oven handschoenen en deed de oven open. Eva ging alvast aan tafel zitten.
Wolfs zetten de schaal op tafel, "hij kan heet zijn Eef!" Zei hij en Eva keek hem echt aan van ik ben geen klein kind meer hoor. "Dat weet ik" zei ze. Wolfs pakte een lepel en pakte Eva's bord. "Jij zegt stop he?" Zei hij en hij keek Eva aan. "Ja " en hij begon op te scheppen. Na 3x opgeschept te hebben zei eva "ho stop maar!" Wolfs zetten het bord voor haar neer schepte voor zich zelf op.Ze waren klaar met eten. Eva stapelde de borden op elkaar. En bracht ze naar de keuken. Ze hadden nog een halve schaal met lasagne over. "Eef wat doen we met de rest van de lasagne?" Vroeg Wolfs, Eva dacht na. "Ik bel Maurice wel even op of hij al gegeten heeft" antwoordde ze. "Is goed! Zal ik hem bellen? Dan kan jij ff veder de vaatwasser inruimen." Vroeg Wolfs. "Ja is goed! Vraag dan even of hij hier heen komt". "Doe ik" zei Wolfs en hij pakte zijn mobiel.
Wolfs had Maurice gebeld. Hij had al een tijdje geleden gegeten maar de lasagne van Wolfs wou hij niet missen. Hij zou gelijk naar hun toe komen.
Maurice woonde niet heel ver van Eva en Wolfs vandaan.5 minuten later..
*tring* *tring* *tring* "Dat zal je Maurice hebben!" Zei Eva en ze rende naar de voordeur. "Eef je hoeft niet te rennen hoor!". "Nouen" zei ze voor dat ze de deur open deed. "Heey Eva!!" Zei Maurice en hij begon haar te knuffelen. Zo stonden ze 3 minuten lang arm in arm. "Maurice kan je me nu los laten? Anders word de lasagne koud" zei Eva en Maurice liet Eva gelijk los. Ze liepen samen naar binnen. "Heey Maurice! Wat leuk dat je ff langs komt man" zei Wolfs vrolijk en hij gaf hem een hand. "Heey Floris, jou lasagne kan ik niet missen hoor!" Zei Maurice en hij gaf Wolfs ook een hand. Maurice noemde Wolfs altijd Floris, hij vod het altijd veel prettiger om mensen bij hun voornaam te noemen.
Wolfs pakte een schonen lepel en bord. Want Eva had net alles in geruimd. "Schep je zelf op of moet ik het doen?" Vroeg Wolfs. "Ik zeg wel stop" zei Maurice en Eva moest lachen. "Wat is er Eef?" Vroeg Maurice. "Niks mous, ik moet alleen lachen omdat Wolfs dat ook bij mij moest doen" zei ze en ze gaf hem een kus op zijn wang. Na een paar keer opscheppen zei Maurice "stop". Wolfs bracht het bord naar Maurice toe. Maurice pakte zijn vork en at het op. Eva dacht na, over wat ze moest zeggen. Ze wist niet goed hoe ze moest beginnen. Wolfs liep Naar Eva toe, hij zag dat ze ergens over na dacht. Ïs er iet?"fluisterde Wolfs. "Nee niks"zei ze zagt. "is het lekker mous?"Vroeg Eva aan Maurice. "Ja heerlijk!"antwoorde hij en hij at snel weer veder. "Maurice ga je nog wat doen vanavond?"voreg Wolfs aan Maurice. "Nee"Antwoorde hij. "Kom anders gezellig vanavond bij ons!"stelde Wolfs voor en hij keek Eva aan. Ze lachte naar hem. Eva vond het vaak moeilijk om een onderwerp te bedenk om het over te hebben. Soms kwam het door Maurice, dat ze twijfelde over wat ze moest zeggen. Maar nu wist ze gewoon niks te bedenken. Ze zat met Maurice en Wolfs in haar hoofd en dat kon niet heel goed samen. "Wat ben je stil Eva"zei Maurice. Eva lachte naar hem en zei "Hoe is het op je werk' om even van onderwerp te veranderen. "Goed!" Antwoorde Maurice. "Zal ik anders een keer met je mee gaan naar je werk?" Vroeg Eva aan Maurice. Eva en Maurice deden heel weinig samen. dat komt omdat Eva elke dag werkt en lange dagen maakt. "Wanneer wil je mee dan?"Vroeg Maurice gelijk door. Ïk ga even kijken wanneer ik kan."zei ze en ze keek naar Wolfs, ze zag dat hij iets wou zeggen maar ze maakte al een beweging dat hij wist dat hij maar beter zijn mond kon houden. Maurice had de lasagne al lang op. Eva dacht nog steeds na. En Wolfs was er ook niet echt bij.. "Wat zijn jullie allebei stil zeg!"Zei Maurice om de stilte te doden. "Ja, Zware dag gehad"Antwoorde Wofs, "Ja heel zwaar "Zei Eva ook snel. "Mous heb je zin in een filmpje?"Vroeg Eva, "Hoe laat is het?"vroeg Maurice en hij antwoorde niet op de vraag van Eva. "Kwart over 8"zei Wolfs. "Mous wil je film kijken?" vroeg Eva opnieuw. "Nee! Wie is de mol begint zo!" antwoorde hij en hij liep naar de bank toe. Mauricce keek Wie is de mol al vanaf klein jongetje.Het was een Fijne avond, Eva en Wolfs zaten dicht naast elkaar en Maurice vond het weer even leuk om ze gesproken te hebben. hij ging om 23:30 naar huis. hij was helemaal vergeten dat hij morgen moest werken. Na dat Maurice weg was gingen Eva en Wolfs nog even de glazen opruimen. Eva lag er al snel in. Wolfs moest nog even Ajax-Az kijken.
JE LEEST
Vermist (Flikken Maastricht)
FanficEva en Wolfs krijgen een zaak van een verdwenen baby. Eva raakt erg emotioneel over de zaak en Wolfs weet even niet zo heel goed hoe hij haar moet helpen en wat hij hier mee moet.