Kırküç

17.6K 1.1K 224
                                    

07.01.2021

***

Dükkanda aletleri temizlerken kapının çalınması ile arkamı döndüm. Tuna kafasını uzatıp: ''Hello!'' dedi. ''Hoş geldin geç''

Yatırılacak faturalar olduğu için dükkanı kısa süreli yalnız bırakmak zorunda kalacaktım. Bu nedenle bizimkilerden birini çağırdım. ''Ben faturaları yatırmaya gidiyorum'' Tuna kafasını sallayıp telefonuyla ilgilenmeye devam etti.

Masama ilerleyip çekmeceden faturaları aldım. Kapıya çıktığımda tam bitişiğimizde ki dükkandan Halil abi çıktı. ''Nasılsın Halil abi?'' Halil abi kafasını çevirip tuhaf bir şekilde baktı bana. Yüzünü buruşturup kafasını çevirdi. Cevap bile vermemişti.

''Hayırdır? Bir problem mi var Hali abi?'' İçeriye girip kapısını kapattığında şokla baktım arkasından. ''Ne oldu lan şimdi?''

Umursamamaya çalışıp yürümeye başladım. Çaprazda ki marangoz abiye elimi sallarken bana bir bakış atıp kafasını çevirdi. Ağzım açık bakarken kafamı iki yana salladım. ''Benim bilmediğim bir bok mu var anasını satayım.''

Bakkalın önünden geçerken bir su almak için içeriye girdim. Sıra varsa dayanamazdım. En azından buradan suyumu alırdım.

İçeriye girdiğimde, karşı dükkanlardan birkaç kişiyi gördüm. Sohbet ediyorlardı. Bakkalcı teyzenin yanına gidip dolaptan aldığım suyun parasını verdim. ''Nasılsın abla?'' Çok tatlı bir insandı. Her gördüğümde sohbet ederdim mutlaka.

Ancak bana tuhaf bakışlar atıp sadece ''İyi'' dedi. Para üstünü uzatıp diğerlerine döndü. Neydi bu vebalıymışım gibi davranışlar?

Sinirlerim gerilirken sokağa çıkıp yürümeye devam ettim. Birkaç tuhaf bakışa aldırmamaya çalışıp fatura ödeme noktasına geldim. İçeriye girip sıraya girdim. Kısa sürede sıra bana geldi. Faturaları ödeyip çıkarken hızla dükkana yürüdüm.

Berber Mesut'u görünce bana bir bakış attı. Ona tebessüm ederken içeriye bir bakış atıp eliyle işaret verdi. Kaşlarımı çatıp sorgularken sigarasını alıp ara sokağı işaret etti.

Peşinden gidip onun gibi duvara yaslandım. ''Hayırdır Mesut?'' Sigarasından bir duman çekip sıkıntıyla baktı bana. ''Abi duydun mu konuşulanları.''

Ben de bir sigara yakıp dumanını üflerken merakla sordum. ''Ne konuşuluyormuş?

''Senin şey olduğun...'' çekinerek kafasını eğdi. ''Ney olduğum?''

''Erkek sevgilin olduğunu söylediler'' Şaşkınlıkla ona baktım. Nereden öğrenmişlerdi bunu?

Aklıma gelen görüntü ile sıkıntılı bir nefes verip yumruklarımı sıktım. Tabi ya... Esra söylemişti kesin. ''Esra değil mi?'' Mesut kafasını sallamakla yetindi. ''Babasına söylemiş. Sonra herkese yayıldı.''

Ne olacaktı şimdi? Bu şekilde yargılayıcı bakışlar atıp sinirimi bozmaya devam mı edeceklerdi. ''Kimi ilgilendirir ki bu?'' Mesut gözlerini bana dikti. ''Gerçek yani öyle mi?'' Sinirle gülüp ona baktım. ''Gerçek! Hayırdır sende mi aynı tepkiyi vereceksin Mesut?'' Anında gerilip kafasını iki yana salladı. ''Yok abi. Beni ilgilendirmez''

''Diğerlerini ilgilendiriyor galiba. Marangoz abi öyle bir baktı ki bana... Ona halleneceğim sanki.'' Mesut kıkırdayınca bende güldüm sinirden.

''Ee ne yapacaksın abi?''

''Bilmiyorum.'' Her boka kafayı takardım ben. Onların yargılayıcı bakışları altında rahatsız olacaktım. Sıkıntıyla oflayıp şakaklarımı ovdum.

MAHKUM | bxbHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin