3.Bölüm - DENİZDE

167 23 7
                                    

Yolculuk başlayabilirdi artık.
Kaptan ve bekçi arasındaki gerginliğin sebebi hala anlaşılmış değildi. 

Bekçi bu yolculuğa gelmeyecekti. Zaten o tuhaf adamla birlikte bir yolculuğa çıkmak isteyeceğim birşey değildi.

Aşçı ise yolculuğa gelmeyi kabul etmişti.

Aşçı bıyıklı,uzun aynı zamanda iyi giyinimli bir adamdı. Omzunda bir yara vardı. Beni severdi. Bir denizci olmasa da bana "Sen bir denizci olacaksın."derdi.

Yolculuk için anneme ve kız kardeşime veda ettikten sonra gemiye geldim.

Bir sürü su ve barut fıçıları kamaraya
dizilmişti. Halatlar toplanıp güverte
kenarına konmuş ve aşçının özel isteği üzerine rengi solmuş bayrağımız Alovon'dan getirilmiş
olan yeni bir bayrak ile değiştirildi.
Onlarca silah, bıçak ve birkaç pala
getirtilmiş ve özenle kamaranın yanındaki küçük odaya konmuştu.

Mürettabattan Noah sürekli birşey unutup unutmadığımızı tembihliyordu. Noah otuz beş yaşlarında, kalıbı pek olmayan, orta boylu bir adamdı. Beni pek sevmiyordu, ben de onu. Genel olarak kendinden küçük ve gemiye yeni katılanları hor gördüğü söylenebilir.

Kaptan borazan gibi öten sesi ile konuşmaya başladı.
"İki saat sonra Bay Steven iki adam daha getirecek. Hele işleri bitirin ki
çabucak gidelim."

Birazdan Bay Steven ile iki adam iskeleden gemiye bindi.

Steven hemen kaptana ve diğerlerine
misafirlerimizi tanıştırdı.

İri adamı göstererek;
"Jocab diğer ve tanınmış adıyla Kara
denizci. Bu beyefendi iki yıl Londra'da
2.kaptanlık yaptı. Pekala yüksek rütbeli bir askerdi."

Bu irikıyım, uzun boylu ve oldukça kuvvetlice duran bu adamın üzerinde eski beyaz bir gömlek ve kafasında bir şapka vardı. Diğeri ona göre daha zayıf, orta boylu, sürekli hareket eden mimikleri ile biraz ürkütücü olmakla birlikte diğerine göre biraz daha bakımlı bir adamdı.

"Bu kişi ise Bay Daniel. Bay Daniel
beş senedir bu rıhtımda çalışıyor ve daha önceleri yedi sene de Almanya'da denizcilik yaptı. Aynı zamanda bir kütüphane görevlisiydi.
Ona kitapçı da diyebilirsiniz."

Kitapçı pisçe sırıtışından sonra Richard ekledi.

Richard "Ah, yolculuk için gerekli adamlar. Peki gemiyi nasıl buldunuz hı?"

Kara denizci denen adam sert ve kalın sesiyle konuşmaya başladı.

"Geniş ve ferah bir gemi. Güvertesi yeni ve depo alanı da yeterli. Yelkenler de gayet iyi durumda."

"Bence de iyi bir gemi amma şu kamara duvarı," dedi kamarayı göstererek "pek iç açıcı değil."

"Beğenmedin demek öyle mi?" dedi 2.kaptan. Bayağı sinirlenmiş gibiydi.

"Çok da kötü değil aslında." dedi kitapçı.

2.kaptan dayanmayıp gemimiz hakkında bilgi vermeye koyuldu.
"Bak adamım, gemimiz özel olarak Londra'da yapılmış, tam kapsamlı deneyimler geçirmiş bir gemidir ayrıca limanın en iyi gemilerindendir."

"Hay ağzına sağlık." dedi Richard.

Kaptanın geldiğine haber verircesine bağararak onlara seslenmesi üzerine
kamaraya gittiler. Onlar gittikten bir süre sonra 2.kaptan konuşmaya başladı.

"Bu adamları sevmedim. Ola ki bir beceriksizlikleri olursa kaptan onlara
kefil gibi görünüyor."

"Ben kitapçıyı biliyorum efendim."
dedi Harry.

•GİZEMLİ ADA•     (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin