9. Bölüm - YENİ GEMİ KAPTANI

109 17 11
                                    

#kaftanınmürettebatı

***
Aşçının Anlatımıyla : Bekçi

Gemiye neredeyse varmıştık. Bekçi her an kaçmaya hazır gibi tetikteydi. Onu sımsıkı tutuyordum.
Gemiye geldiğimizde Kara denizci bekçiyi sertçe gemi direğine yasladı. Birlikte bekçiyi bağladık.

Kara denizci " Sen gemide kal , biz diğerlerini arayacağız. Bu hain bizim başımızı büyük derde sokacağa benziyor.
Dikkatli olmalıyız. "

Kara denizci , miço ile birlikte yanımızdan ayrıldı.

Bekçiden yaklaşık on metre öteye oturdum.
İki eli tersten , göğüsü ise sımsıkı biçimde bağlıydı gemi direğine artık.

Kimbilir aklından kurtulmak için ne planlar geçiyordu ama bu şekilde bağlı iken kurulması pekte mümkün görünmüyordu.

Uzun bir süre sesizlik içinde oturduk. Hava çok sıcaktı hala. Su içmek için gemi kamarasına girdim.

Kısa bir zaman sonra çıktım.
Birdenbire başıma aldığım darbeyle yere düştüm. Başım dönüyordu. Yerde uzanır biçimde neler olduğunu anlamaya çalıştım.

Bir adam çıktı arkamdan, bekçiyi çözdü. Bekçi yavaşça yanıma geldi.

" Seni öldürmek istemiyorum ama Kaptan yaptığı hainliği ödüyecek !"dedi bekçi.

Diğer bir darbenin ardından gözlerim kapandı.

•••••

YENİDEN MİÇONUN ANLATIMIYLA : ARAYIŞ

Uzun bir süre yol almıştık. Sıcağında etkisiyle kan ter içindeydik.
Çok bitkindim artık. Ama kara denizci hala
dipdiri duruyordu. Yol boyunca ağzını bıçak açmamıştı . Hep aynı ciddi ifade ile sarmaşıkları sanki saç teliymiş gibi kese kese ilerliyordu.
Bende ona yetişmeye çalışıyordum.

Bu uzun yürüyüşün ardından kitapçıyla karşılaştık sonra doktor ve kaptanda yanımız geldi.

Kaptanın endişeli gibi bir hali vardı.

Belli ki onlar hiçbirşeye rastlamamışlardı.

Diğer mürettebatlada karşılaşmamızın ardından gemiye yönelik.

Çok geçmeden geminin olduğu adanın batı kesiminden misket silahlarının sesi yankılandı.

Birden gemide bıraktığımız aşçı aklıma geldi.

Yeni Kaptan

Hızlı adımlarla gemiye geldiğimizde güverteden etrafı seyreden bekçiyi gördük.
Ve güvertedeki adamlarını.

Bizi farkedince "Heyy! Silahlarını hemen bırakmanızı emrediyorum !" dedi.

Bekçiyi gören kaptan önce bir duraksamanın ardından yüzünü alan sert ifade ile " Seni pislik herif ! Hemen gemimi terket !"

Bekçi "Hainlerin bu gemide yeri yok ! , teslim olun!"

Silah seslerinin duyulmasıyla birlikte kendimizi kayalıkların ardında bulduk.

"Ölmek istemiyorsanız teslim olun!"dedi bekçi tehditkârlıkla.

Kafamızı bile çıkartmadan beklemeye başladık.

Elimizdeki sadece altı silahla onlara karşı çok güçsüzdük. Gemide yığınla silah vardı.
Henüz kaç kişi olduklarını bilmiyorduk ama
sıkılan kurşunların geldiği yerler bakarsak
yedi kişiden az değillerdi.
Biz tam yirmi iki kişiydik.

Kaptan" Nereden çıktı bu suratsız böyle!?"
dedi öfkeyle.

Bir süre sonra kurşun sesleri kesildi.

Kara denizci "Bu pislik seni öldürmek ve hazineyi ele geçirmek istiyor."

"Heyy ! " diye bir ses geldi gemiden "Hatırlıyormusun Kaftan ne iyi bir denizciydi. O bize çok şey kattı ama görünüşe bakılırsa seni eğitememiş."
dedi bekçi.

Kaptan bu sözlerden sonra cinnet geçirecekti sanki.

Kaptan bağırarak "Seni öldürecek olan benim bekçi, hala şansın varken kaç
seni yakalarsam etini kemiğinden ayıracağım!!!"

Kaptanın dehşet verici sözlerinin ardından bekçi "Arkanı kolla , kaptan artığı seni!" diye bağardı.

Uzun bir süre beklemenin ardından
görünmeden adanın doğu kesimine doğru ilerledik.

Kendimize sağlam bir gizlenme yeri bulunca ne yapacağımızı düşünmeye başladık.

Akşam olmak üzereydi. Herkes oldukça gergindi.

Kaptan kısa aralıklarla adam gönderiyor ve bir hareketlilik olup olmadığına baktırtıyordu.
Gemiye kimse binmemekle birlikte inen de olmuyordu.

Akşam olunca küçük , dikkat çekmeyen bir ateş yaktık.
Hepimiz ateş etrafında oturuyorduk. İki adamda herhangi bir şeye karşın
etrafı gözetliyordu.

Kara denizci sahile yakın bir kayanın yanına gitti. Uzun uzun gemiyi izledi.

İyi bir denizci olduğuna ve aşçıdan sonra en çok güvendiğim adam olduğuna kara verdim. Cesur olmasının yanında çevik biriydi o . Kötü durumlarda anında en doğru kararıda verebiliyor diye geçirdim içimden.
Kimseye arkadaş kadar sıcak olmasada ne zaman ne konuşacağınıda iyi biliyordu.
En az 2.kaptan kadar iyi bir denizciydi.
Onun nerede olduğunu çok merak ediyordum.

Kimseden ses çıkmıyordu. Kaptan bir dalla ateşi karıştırıyordu , derin derin düşüncelere dalmış gibiydi.

Kara denizcinin konuşmaya başlamasıyla
sessizlikte bozuldu.

Kara denizci "Bekçinin buraya geldiği gemiyi bulursak elimizde bir kozumuz olur. Muhtemelen doğu kıyılarında olmalı. Saldırı sırasında bir grup o gemiyi bulmak için
harekete geçebilir. Dikkatleri dağınıkken
gemiyi ele geçirmek daha kolay olacaktır."

"Akıllıca." dedi kitapçı " Bunun sayesinde onların mühimmatlarıda bizim olacaktır."

"Ama onların bu gemide de adamları olabilir onun için iki silahı bu gruba vermek doğru
olacaktır ayrıca aşçı da gemideydi onuda kurtarmalıyız." diye ekledi kara denizci.

Uzun bir konuşmanın bitmesiyle
plan netleşmişti ;

İkisi silahlı biri silahsız adamlar adanın doğu kısmında olduğunu düşündüğümüz gemiyi bulmak için yola çıkacaklardı.
Diğer adamlar adanın doğu kısmından diğerleri ise batıdan gemiye yaklaşacaklar. Eğer bekçi ve adamları bu duruma hazırlıklı
tepki verecek olurlarsa geminin bulunmasını bekleyip gemi kozunu kullanacak ve denizden saldıracaktık.

Kaptanın bize ihanet etmiş olabileceği düşüncesi kafamda dolanırken iken , aşçının iyi olup olmadığı ise bir soru işaretiydi.

Yarın herşeyin iyi süreceği düşüncesiyle sohpeti dinlemeye koyuldum.

Kaptan " Bu bekçi dediğimiz yüzssüz ile uzun zaman önce tanışmıştım. Ek iş olarak bekçilik yapıyor. Daha önce Kaftan ile birlikte beraber seferlere de çıkardık.
Pek gözü açık biridir."

Kara denizci " Bekçi çok yaman bir adama benziyor ama yarın bu yaptıklarını ödeyecek!"dedi kararlı bir tavırla.

Kaptan "Seni Seyir defterine geçireceğim.
Gerçekten zeki bir denizcisin."

Kısa bir sohbetin ardından sıralı nöbetlerle geceyi geçirecektik.
Benimde nöbetimin olması ile birlikte uykumun dağalması düşüncesi çok sinir bozucuydu.

Ateşinde sönmesiyle kayanın yanında uykuya daldık.

***

"Eğer beğendiyseniz oylamayı ve yorum yapmayı unutmayın."

👇lütfen beğenip beğenmediğinizi
👇 belli eder misiniz.

•GİZEMLİ ADA•     (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin