01

121 8 0
                                    

"Lavigne?" Pagtawag sa'kin ni mommy habang nagrereview ako para sa exams namin bukas.

I am a 4th year college, Architecture ang kursong aking kinuha. I am 21 years of age, turning 22 this March 24. May dalawang kapatid ako, they are both girls, I am the eldest. If you're going to ask me if what is my favorite color, It is Mint Green, My favorite food is kahit ano basta pagkain hehe. Elireina Tan and Mikayla Paula Montenegro are my bestfriends. Ayoko ng madaming kaibigan, I don't know why. Laura Hernandez and Leo Hernandez are my parents, They're both busy in our business company. If you are going to ask me if I have a boyfriend, Well. Wala, I am no boyfriend since birth.

"Po? Mommy." Pagsagot ko.

"Pag-uwi ni Lianna, Can you please help her in her assignments?" My mommy said.

Lianna Yssa Hernandez is the second, She is a grade 10 student, 15, 6 years lang ang gap ko sakanya.

"Sure po mommy." Mommy walk towards me to kiss me in my forehead.

"Thank You my baby." She said.

"What about Ly?" I ask her all of a sudden.

Ly Ysabbelle Hernandez is the youngest, she is 13 years old, 2 year ang gap niya kay Lianna.

"Kilala mo 'yung kapatid mo na 'yon, Tahimik. Pero kapag kailangan ka nya, Helped her okay?" Mommy Laura said.

"Of course mommy, Babies ko po 'yong dalawa." I giggled.

"Okay baby, see you next week okay?" Napakunot ang noo ko. Next Week?

"Where are you going mommy?" I asked.

"Your daddy didn't told you?" Tanong pabalik ni mommy. "We're having a business trip, that's why I told you to take care of your sisters."

"1 week?" I suddenly asked.

"Yes baby, Is it okay?" She respond.

"o-of course po, it's okay lang." I stuttered. It's okay Lavigne, palagi naman silang wala.

"We gotta go, darling." She kissed my cheeks, before she left me in my room.

Si mommy lang ang palaging nagpapaalam sa'kin kapag aalis sila ni daddy, Ayaw ni daddy na siya mismo ang magpaalam, dahil baka mapa-sama kami sakanila ng hindi oras. Sanay na akong palagi silang wala. Minsan nga, hindi na nila kami naaasikaso dahil sa kabusy-han, Nasanay na kaming magkakapatid, even Ly. I am wondering ano ang dahilan? I mean, tahimik siya. Hindi niya kinakausap sila mommy tyaka daddy, Ako, ako ang palagi niyang kasuap sa tuwing may kailangan siya. Kaya sa'kin siya inihahabilin ni mommy.

"Ate?" Napabalikwas ako ng tingin sa may pintuan. It's Lianna.

"Yes?" I asked her all of a sudden.

"Where's mommy?" She asked, sitting beside me.

I sighed. "Business trip, just one week." I told her, she nodded silenty.

"Again and again," She nodded while looking my room.

"Yssa," I hold her hand.

"I have a meeting tomorrow, ate." She changed our topic.

My brows furrowed. "For?" I asked, she's now holding my favorite book.

"Hm? Just come at 10." Napabuntong hininga ako, Lianna Yssa is stubborn, unlike Ly.

"Okay.." 

"Wala kang pasok, ate?" Pagtaas ng noo niya sakin.

"Meron, pero tomorrow pa." I said, scratching the edge of my nose.

She looked at me while glazing her eyes. 

Love At First Flight (Hernandez #1)Where stories live. Discover now