chap ; 5

378 68 37
                                    

Minghao duduk disebelah Jihyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Minghao duduk disebelah Jihyo .
Cukup terkejut dan merasa kesal akan apa yang dia dengar . Tidak percaya Jungkook sanggup curang dan paling tidak menyangka Jungkook adalah adiknya . Adik yang selama ini dia sanjung rupanya sama sahaja dengan orang lain .

Minghao lirik Jihyo disebelah .
Wajah muram itu mengundang simpatinya .
" Habis tu apa yang Jihyo nak buat lepas ni ? " tanya Minghao ingin tahu perancangan wanita itu selepas ini. " Jihyo nak dia ceriakan , Jihyo " jawapan Jihyo sedikit sebanyak mengejutkan Minghao . Tentu berat keputusan tersebut .

" Tak ada jalan lain lagi ke , Jihyo ?
Cuba berbincang elok-elok dengan dia " cadang Minghao . Setiap permasalahan pasti ada jalan keluarnya . Cerai adalah jalan paling last untuk menyelesaikan masalah dan paling orang tak nak . Ramai yang membuat keputusan kerana terpaksa .

" Dia nak kahwin dengan perempuan tu , oppa . Oppa rasa Jihyo sanggup ke dia dengan perempuan lain depan Jihyo ? Jihyo tunggu dia dekat rumah , tapi dia dengan perempuan tu . Terus terang Jihyo tak boleh , oppa . Jihyo tak nak sakitkan hati sendiri . Cukuplah dia tipu Jihyo sebelum ini . Orang yang paling Jihyo harapkan untuk bahagiakan Jihyo rupanya penghancur kebahagiaan Jihyo . Hiks--- " Jihyo tunduk menangis . Dia tidak mahu menangis . Tapi hati terlalu sakit untuk menahan .

" Shh--- dah dah "
Minghao memeluk Jihyo dengan sebelah tangan . Jihyo menangis teresak-esak . " Hiks--- sakit , oppa .
Kenapa dia buat Jihyo macam ni ?
Apa salah Jihyo dah buat dekat dia ?
Setiap hari Jihyo cuba jadi isteri terbaik untuk dia . Kalau ada kekurangan kenapa dia tak cakap ? Jihyo akan perbaiki " rintih Jihyo lirih .

" Aniyo--- Jihyo isteri yang terbaik .
Cukup sempurna untuk dia .
Cuma dia saja yang tak nampak .
Tak pandai nak menilai mana permata " belakang Jihyo ditepuk-tepuk perlahan .












" Jungkook nak kahwin dengan perempuan tu " ujar Minghao mengejutkan Tuan Jeon dan Puan Jeon . Apatah lagi Puan Jeon yang terlihat marah . " Apa adik kamu sudah hilang akal , Minghao ? dia sedar tak apa yang dia buat ? " Puan Jeon bercekak pinggang . Hatinya cukup panas sekarang ini .

" Kamu kenal siapa perempuan tu , Hao ? "
Tanya Tuan Jeon . " Jihyo kata nama perempuan tu Irene " balasan Minghao diangguk oleh Tuan Jeon .

" Siapa ?
Awak kenal ke ? "

" Ada seorang pekerja dengan cawangan lain nama Irene . Tapi tak pastilah dia atau orang lain "

" Memang sah lah dia .
Aish--- nak kerja buat cara kerja .
Bukan mengatal dengan suami orang "
Puan Jeon mendengus geram .
Lengan baju disingsing dan tengan naik mengibas diri . Rasa hangat sangat sekarang ini .

" Jungkook tu pun sama , eomma .
Yang dia melayan tu kenapa ?
Isteri dah ada tapi duduk melayan perempuan lain . Dah macam tak cukup satu " Minghao meluah rasa tidak puas hatinya .

" Minghao jom--- eomma nak jumpa Jungkook "

" Tak payahlah eomma .
Biarkan dorang berbincang dulu .
Jihyo pun dah cakap dia nak berbincang dulu . Kita biar dorang buat keputusan dorang . Apa yang terbaik kita support je . Minghao risau kalau kita campur tangan makin teruk jadinya " balas Minghao tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan .

[ ✓ ] 𝑎𝑛𝑜𝑡ℎ𝑒𝑟 𝑏𝑟𝑖𝑑𝑒 | 𝙟𝙟𝙠Where stories live. Discover now