chap ; 15

392 59 28
                                    

" Taehyung--- "

" Taehyung--- tunggulah "

Taehyung yang sedang berdiri di tepi kereta toleh . Irene menghampiri . " Awak ni--- saya panggil banyak kali tak dengar " gomel Irene dengan nafas turun naik . " Mianhe , tak dengar "

Irene senyum .
" Dah dua hari saya cari awak .
Akhirnya jumpa juga "

" Cari saya ?
Kenapa ? "
Taehyung menyoal kebingungan .
" Tak ada apa .
Saja nak jumpa awak .
Dah lama kita tak berborak " balas Irene sengaja mencari alasan untuk rapat dengan Taehyung .

" Oh , dah awak kan busy sekarang .
Dah kahwin kan .
Manalah ada masa nak jumpa , berborak dengan saya " ujar Taehyung berseloroh .
Irene gelak kecil . " Awak ni--- kalau awak call kata nak jumpa saya boleh je .
Awak tu yang sombong sekarang .
CEO mudalah katakan "

" Mana adalah .
Jomlah , saya belanja awak makan "

Irene senyum melebar .
Keduanya jalan beriringan untuk ke sebuah restauran .

" Macam mana sekarang ?
Awak dengan Jungkook ? "
Tanya Taehyung .
Saja ingin tahu perkembangan rumah tangga Irene sebagai seorang kawan .
Raut wajah Irene berubah .
Dalam diam dia tidak suka perihal itu dibahaskan .

" Entahlah , saya rasa penat sangat sekarang " Irene menguis nasi goreng di dalam pinggan dengan wajah sugul .

" Penat ? "

Irene diam sejenak .
" Jungkook sakit "

" Sakit ?
Sakit apa ? "

" Doktor sahkan dia mengidap kanser hati .
Sa---saya tak tahu nak buat apa .
Saya buntu , Taehyung .
Apa akan jadi dengan hidup saya nanti "
Ujar Irene lirih bersama linangan airmata dipipi . Taehyung terdiam .
Terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Irene . Taehyung mengeluarkan satu sapu tangan dan diberikan kepada Irene.

Dia hanya diam .
Tidak tahu harus balas apa .

Kebetulan , Jihyo mahu masuk kedalam restauran tersebut melihat Taehyung dan Irene . Niat hati mahu masuk tidak jadi .
Perasaan Jihyo terusik tika itu .
Ada satu rasa asing menjengah hatinya apabila melihat keduanya.
Jihyo keluar semula dari restauran.
Tidak jadi masuk .














" Hye , Jihyo "Taehyung menyapa tatkala Jihyo membuka pagar rumahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Hye , Jihyo "
Taehyung menyapa tatkala Jihyo membuka pagar rumahnya . Kedatangan Taehyung menunjukkan raut wajah tidak berminatnya . " Awak nak apa datang sini ? " tanya Jihyo malas . Dia berpeluk tubuh dan berpaling kearah lain .

" Jihyo--- "

Apabila berpaling , Jihyo terkejut kerana Taehyung melutut di depannya . " Taehyung--- apa awak buat ni ?
Bangunlah .
Jangan buat kerjaa gila " Jihyo tengok belakang . Kalau Puan Song dan Tuan Song tengok malu dia .

" Jihyo--- saya betul-betul ikhlas nak kahwin dengan awak . Jadikan awak isteri saya dan jaga awak dengan Gun Ho sepenuh hati saya " luah Taehyung penuh mendalam . Dia berdiri di depan Jihyo . Seutas rantai dikeluarkan . Jihyo lemah .
Taehyung begitu berharap akan jawapan darinya .

[ ✓ ] 𝑎𝑛𝑜𝑡ℎ𝑒𝑟 𝑏𝑟𝑖𝑑𝑒 | 𝙟𝙟𝙠Where stories live. Discover now