chap : 20

701 71 22
                                    

‘ Awak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

‘ Awak . . .
Hari ini saya sah menjadi isteri kepada Taehyung . Maafkan saya kerana mengantikan lelaki lain dihati ini . Saya berjanji tidak akan pernah melupakan awak . Lelaki yang telah membuatkan saya mengerti apa itu cinta ? menjadi suami saya walau dalam masa yang terlalu singkat . Saya akan mengenang setiap memori bersama awak . Walau sekecil-kecil kenangan kita bersama . Awak appa kepada Gun Ho . Jadi awak sangat bermakna buat kami .

Saya janji akan bahagiakan anak kita .
Menjadikan dia yang paling bahagia

Jihyo mengukir senyum setelah mencoret segala luahan hati di dalam diari . Buku tersebut ditutup dan memasukkan kedalam laci meja . Jihyo melihat cermin di hadapannya . Figura lelaki di dalam cermin mengukir senyum kepadanya . Lelaki yang sudah sah menjadi suaminya pagi tadi .

 Lelaki yang sudah sah menjadi suaminya pagi tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung memegang kedua belah bahu isterinya itu . " Jangan sedih lagi " ujar Taehyung lembut . Jihyo mulai berdiri dan mengadap Taehyung . " Thanks " ucap Jihyo singkat penuh merasa terharu akan segala kebaikan Taehyung sanggup menerimanya yang dianggap penuh kekurangan ini .

" Tak perlu ucapkan terima kasih .
Cukup awak tahu saya kahwin dengan awak sebab saya cintakan awak " kedua belah tangan Jihyo dipegang .
Sekilas lalu bibir isterinya itu dikucup lembut . " Izinkan saya jadi lelaki yang menghapus airmata awak dan menjadi penyebab awak tersenyum " sambung Taehyung penuh ikhlas dan mendalam membuatkan mata Jihyo berkaca .

Jihyo memeluk Taehyung dengan penuh perasaan terima kasih . Taehyung balas pelukan itu . Kedengaran tangisan Jihyo membuatkan Taehyung tertawa kecil .

" Aish--- don't cry , sayang "
Belakang Jihyo ditepuk-tepuk perlahan memujuk . Nada suara Taehyung sangat soft . Sebab itulah Jihyo mudah tersentuh dan menangis . Taehyung boleh dikatakan sangat lembut pertuturannya . Suara yang garau tapi sangat soft . Sangat terpujuk .

" Dah bersiap ke ?
Nak saya tolong ? "
Pelukan dileraikan .
Jihyo mengangguk kan kepala . " Kalau dah siap saya pergi tengok Gun Ho dulu .
Dia ada dengan eomma . Jangan bawa turun luggege , biar saya bawa turun nanti " pesan Taehyung dan mengosok tepi kepala Jihyo sekilas .

[ ✓ ] 𝑎𝑛𝑜𝑡ℎ𝑒𝑟 𝑏𝑟𝑖𝑑𝑒 | 𝙟𝙟𝙠Where stories live. Discover now